Kolejne cacko na targi – Kelleners 535i KS 35 (2010)

Aż dziw bierze, że taka firma jak Kelleners nigdy nie gościła na Autokulcie. Trzeba jednak dodać, że tuner ostatnio zbyt często nie reklamuje swoich produktów. Ostatnim znanym mi było BMW 330d Coupé pokazane w 2008 roku. Najnowsza propozycja to BMW 535i, które zadebiutuje na Essen Motor Show.

Obraz
Olgierd Lachowski

Aż dziw bierze, że taka firma jak Kelleners nigdy nie gościła na Autokulcie. Trzeba jednak dodać, że tuner ostatnio zbyt często nie reklamuje swoich produktów. Ostatnim znanym mi było BMW 330d Coupé pokazane w 2008 roku. Najnowsza propozycja to BMW 535i, które zadebiutuje na Essen Motor Show.

Kelleners 535i KS 35 fot.2
Kelleners 535i KS 35 fot.2

BMW 535i pod maską skrywa 6-cylindrowy, rzędowy silnik o objętości skokowej 3,0 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wspomagana turbosprężarką Twin Scroll jednostka napędowa wytwarza moc 306 KM przy 5800 obr./min i moment obrotowy wynoszący 400 Nm w zakresie od 1200 do 5000 obr./min. Takie źródło napędu gwarantuje ważącemu 1760 kg BMW rozpędzenie się do prędkości 250 km/h (ograniczonej elektronicznie) i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund.

Dzięki modułowi o nazwie KS Power35 parametry 6-cylindrowca w 535i zostały nieco podniesione. Po tuningu Kellenersa silnik jest mocniejszy o 61 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 480 Nm. BMW zyskało też nowy tłumik końcowy i podwójne zakończenia rur wydechowych ze stali szlachetnej.

Tuner nie poprzestał na silniku 535i, zatem klient może liczyć również na ulepszone zawieszenie i pakiet stylistyczny. Biorąc pod uwagę zawieszenie, zmiany są skromne, bo firma zdecydowała, że wystarczy tylko wymienić sprężyny na nowe. Dzięki temu limuzyna została obniżona o 30 mm.

Zestaw stylistyczny składa się z dość dużej liczby części, ale na szczęście nie sprawi to, że BMW 5 nagle będzie nie do poznania. Samochód został ozdobiony nakładką zamocowaną na przednim zderzaku. Nakładka ta zawiera m.in. diody LED do jazdy dziennej. Poza tym są jeszcze listwy progowe, tylny spojler na pokrywie bagażnika i tylny dyfuzor.

Kelleners 535i KS 35 fot.4
Kelleners 535i KS 35 fot.4

Kelleners 535i KS 35 może poruszać się na kołach z felgami o dwóch wzorach. Pierwsze to felgi Hamburg o średnicy 20”. Mają one szerokość 9,0” z przodu i 10,0” z tyłu. Opony wyprodukowała firma Vredestein, a ich rozmiary to 255/35 i 285/30 - odpowiednio przód i tył. Właściciel auta może też zdecydować się na te same felgi, ale o cal mniejsze i pół cala węższe.

Drugi komplet felg nazywa się Berlin. One również dostępne są w dwóch wymienionych rozmiarach. Ich charakterystyczną cechą jest to, że są dwukolorowe, co Kelleners reklamuje jako rewolucję…

Wnętrze jest prawie identyczne jak w samochodzie fabrycznym, a jedyne, co zrobił tuner, to dodanie dywaników z własnym logo i zamontowanie aluminiowych nakładek na pedały i podstawki pod lewą stopę.

Kelleners 535i KS 35 fot.5
Kelleners 535i KS 35 fot.5

Nie ma w tej chwili żadnych informacji o osiągach BMW ani o kosztach, jakie trzeba ponieść w związku z przeróbkami.

Razem z firmą Vredestein Kelleners wystawi swoje nowe auto na tuningowych targach w Essen, które zaczną się za 10 dni.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R6, N55B30M0
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 367 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 123,20 KM/l (seryjny – 102,72 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 348 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20\ Berlin (na zdj.)
  • Koła tylne: 10,0 x 20\ Berlin (na zdj.)
  • Opony przednie: 255/35 R 20 Vredestein
  • Opony tylne: 285/30 R 20 Vredestein

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1760 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,80 kg/KM (seryjny – 5,75 kg/KM)
  • Długość: 4899 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Wysokość: 1430 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2968 mm
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.