Wystarczył im rok w Polsce. Chińska marka sprzedaje się świetnie

Połączenie znanej marki z chińskim kapitałem okazało się przepisem na sukces. Wystarczył rok, by nowy gracz na dobre zadomowił się na polskim rynku.

MG 3
MG 3
Źródło zdjęć: © WP autokult | Matusz Lubczański
Aleksander Ruciński

04.12.2024 | aktual.: 04.12.2024 12:54

MG to marka o brytyjskim rodowodzie od lat będąca w rękach chińskiego koncernu SAIC Motor. Choć auta z Chin wciąż wydają się pewną egzotyką, z miesiąca na miesiąc zyskują na popularności wśród polskich klientów. Tempo ekspansji MG robi wrażenie. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że marka dopiero co zadebiutowała nad Wisłą.

Stało się to 30 listopada 2023 roku. 12 miesięcy później MG może pochwalić się 24 salonami dealerskimi oraz 17. pozycją na liście najpopularniejszych marek w Polsce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak wynika z danych IBRM Samar, od czasu polskiej premiery auta MG trafiły do ponad 5,5 tys. klientów. Największym wzięciem cieszył się SUV HS, który sprzedał się w liczbie 1422 sztuk. Na brak powodzenia nie mogą jednak narzekać także inne modele - ZS, MG3 czy MG4. Kilka dni temu do gamy dołączył również flagowy, sportowy elektryk Cyberster.

Chińczycy nie zamierzają zwalniać tempa. W planach są już kolejne punkty sprzedaży zlokalizowane w całej Polsce.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)