Wypadek na Nürburgringu - Ecclestone zmienia przepisy

W miniony weekend podczas Grand Prix Niemiec na torze Nürburgring doszło do bardzo niebezpiecznej sytuacji. W związku z tym Bernie Ecclestone postanowił zaostrzyć restrykcje dotyczące ekip telewizyjnych podczas wyścigów Formuły 1.

Pit Stop Marka WebberaPit Stop Marka Webbera
Bartosz Pokrzywiński

W miniony weekend podczas Grand Prix Niemiec na torze Nürburgring doszło do bardzo niebezpiecznej sytuacji. W związku z tym Bernie Ecclestone postanowił zaostrzyć restrykcje dotyczące ekip telewizyjnych podczas wyścigów Formuły 1.

Podczas postoju w boksach Marka Webbera członek ekipy odpowiadający za wypuszczanie bolidu z alei serwisowej, czyli tzw. lizakowy, dał kierowcy znak, że może jechać, podczas gdy mechanicy nie dokręcili jeszcze prawego tylnego koła. Opona wyczepiła się i rozpędzona wpadła w Paula Allena, operatora telewizyjnego.

Na szczęście skończyło się na wstrząśnieniu mózgu, a mogło być dużo poważniej. Bernie Ecclestone uznał, że tego typu incydenty nie mogą mieć miejsca. W związku z tym zaniedbaniem i narażeniem innych na niebezpieczeństwo FIA nałożyła na Red Bulla 30 000 euro kary.

Możnowładca Formuły 1 za pośrednictwem FOM zdecydował, że już od najbliższego Grand Prix ekipy telewizyjne nie będą mogły znajdować się w pit lane podczas treningów. Jeszcze wcześniej FIA zatwierdziła wniosek Ecclestone'a o to, by ekipy nie mogły poruszać się w alei serwisowej podczas kwalifikacji i wyścigu. Miejmy nadzieję, że nie ucierpią na tym relacje.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km