Pierwsze koty za płoty – Manhart M5 MH5 S-Biturbo (2012)

Ekipa Manhart Racing dość późno dołącza do grupy tunerów zajmujących się modyfikacjami nowiutkiego BMW M5. Od razu jednak firma oferuje dość pokaźne powiększenie mocy silnika, a w dalszych planach ma naprawdę mocny wóz.

Obraz
Olgierd Lachowski

Ekipa Manhart Racing dość późno dołącza do grupy tunerów zajmujących się modyfikacjami nowiutkiego BMW M5. Od razu jednak firma oferuje dość pokaźne powiększenie mocy silnika, a w dalszych planach ma naprawdę mocny wóz.

BMW M5 to sportowy sedan uzbrojony w dobrze znany ze starszych modeli (X5 M i X6 M) silnik V8 o oznaczeniu S63B44Tü. 4,4-litrowy agregat jest wyposażony m.in. w bezpośredni wtrysk paliwa i dwie turbosprężarki zintegrowane z kolektorami. Nowoczesna jednostka napędowa w fabrycznej konfiguracji rozwija 560 KM mocy maksymalnej przy 6000-7000 obr./min i 680 Nm momentu obrotowego w przedziale 1500-5750 obr./min.

Obraz

Transfer mocy odbywa się przez nową 7-biegową zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów wyłącznie na tylne koła. Wspomniane 560 KM wystarcza w zupełności, by rozpędzić to prawie dwutonowe auto do 305 km/h (z pakietem M Drivers).

Obraz

Günterowi Manhartowi to oczywiście nie wystarcza. Były pracownik działu silników bawarskiej firmy zna jednostki napędowe z Monachium na wylot, zatem wie co zmieniać, by wycisnąć z nich jak najwięcej. Szkoda tylko, że nie podzielił się z nami informacją o tym, co zrobiono z jednostką opisywanego dziś wozu. Można się tylko domyślać, że chodziło o zmianę elektroniki sterującej motorem i wymianę układu wydechowego. Efekt jest taki, że MH5 osiąga 633 KM mocy maksymalnej i 780 Nm momentu obrotowego. Całkiem sporo.

Obraz

Dodatkowo firma z Niemiec zainstalowała w M-piątce regulowane zawieszenie i obniżyła przód o 35 mm, a tył o 30 mm. Zainteresowani mogą również nabyć koła z 20- lub 21-calowymi felgami.

Obraz

Na razie jeszcze nie wiadomo jakimi parametrami drogowymi charakteryzuje się ten wóz. Za jakiś czas mają być dostępne dwa kolejne pakiety, dzięki którym auto będzie dysponowało mocą 670 KM lub nawet 735 KM. Według właściciela firmy, aby uzyskać takie wartości mocy niezbędna będzie modyfikacja turbosprężarek.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 633 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 144,03 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie:tarczowe, wentylowane, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Koła przednie: 20\ lub 21\
  • Koła tylne: 20\ lub 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1945 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4910 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Wysokość: 1426 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2968 mmblock position=\inside5952/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"