Niegrzeczna M – Ac Schnitzer ACS 5 M5 Sport (2012) [aktualizacja]
07.03.2012 18:40, aktual.: 07.10.2022 19:21
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Oprócz opisywanego już BMW 328i Schnitzer w Genewie zaprezentuje prawdziwego potwora. Chodzi o podkręcone do ponad 600 KM BMW M5.
Oprócz opisywanego już BMW 328i Schnitzer w Genewie zaprezentuje prawdziwego potwora. Chodzi o podkręcone do ponad 600 KM BMW M5.
Nowe BMW M5 jest jeszcze świeże jak pieczywo w sklepie z rana, a już się komuś coś w nim nie podoba. Postaciami siejącymi swojego rodzaju zamęt jest szefostwo renomowanej firmy Ac Schnitzer. Nakazało ono bowiem opracowanie zestawu przeróbek do BMW M5, najwyraźniej czując jakiś niedosyt związany z nowym diamentem w koronie monachijskiej firmy.
Tuner nazwał ten model ACS 5 M5 Sport. Czytelnicy Autokultu z pewnością mają wrażenie, że kiedyś już obiła się im o uszy podobna nazwa. Nie, nie mylicie się. Dokładnie rok temu to samo przedsiębiorstwo wypuściło model ACS 5 Sport, ale oparty na BMW 550i.
Nowego sportowego sedana z ACS 5 5.5i Sport S łączy nie tylko część nazwy, ale także kilka elementów wystroju nadwozia. Należą do nich na przykład koła z felgami Type VIII Racing o średnicy 21”. Przednie obręcze mają 9,0” szerokości, natomiast tylne 10,0”. Założono na nie opony 255/30 R 21 (przód) oraz 295/25 R 21 (tył). Dostępnych jest też kilka innych wzorów i rozmiarów kół.
Wspólna jest też na przykład przyklejona na klapę bagażnika listwa. Za to do modelu M5 Schnitzer proponuje też spojler z włókna węglowego zamiast tej listwy. Trzeba sobie jednak powiedzieć, że wtedy BMW nie prezentuje się najlepiej. Z innych dodatków warto wspomnieć o kompozytowej listwie na przednim zderzaku, chromowanej kratce w zderzaku przednim oraz „dyfuzorze” z tyłu. Nie samymi modyfikacjami optycznymi to M5 jednak stoi.
Tuner zainstalował krótsze o 25 mm i sztywniejsze sprężyny zawieszenia oraz wzmocnił silnik. Jest nowe oprogramowanie jednostki sterującej, jest także nowy sportowy układ wydechowy. A to wszystko pracuje jako osprzęt wspaniałego 8-cylindrowego widlastego motoru. Kocioł ten ma 4,4 l objętości skokowej i bezpośredni wtrysk paliwa, a pomagają mu dwie turbosprężarki odlane razem z kolektorem.
Normalnie, oznaczony jako S63B44Tü, silnik ma moc 560 KM przy 5750-7000 obr./min i moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5750 obr./min, ale po wspomnianych zmianach serce M5 rozwija 52 KM mocy i 110 Nm momentu obrotowego więcej.
Nie podano czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h przerobionego auta, ale jego prędkość maksymalna po usunięciu ogranicznika wynosi 305 km/h. To dokładnie tyle, ile można osiągnąć fabrycznym M5 z pakietem M Drivers. Dziwne? Wydaje mi się, że mogą być dwa wyjaśnienia tej sytuacji. Albo jest ogranicznik z M Drivers Package, albo tuner bardzo ostrożnie szacuje prędkość maksymalną. Trudno sobie wyobrazić, żeby prawie 10-procentowy przyrost mocy nie miał żadnego wpływu na prędkość. Poza tym słabszy o 70 KM ACS 5 5.5i Sport osiąga 320 km/h. No cóż, poczekamy i może zobaczymy, jak to jest.
We wnętrzu są nowe aluminiowe nakładki na pedały, miękkie dywaniki i pokrętło systemu i-Drive zaprojektowane przez Ac Schnitzera. Na razie cena tuningu pozostaje zagadką.
[aktualizacja 7 marca 2012]
W galerii kilka nowych zdjęć wprost z hali salonu samochodowego w Genewie.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Doładowanie: dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 612 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 139,25 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 790 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT
- Typ napędu: na tylne koła
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1945 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,18 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
- Długość: 4910 mm
- Szerokość: 1881 mm
- Wysokość: 1431 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2968 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 305 km/hblock position=\inside6253/block
Źródło: carscoop