WAŻNE
TERAZ

Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. Wirtualnej Polsce

Wiadomo, że nic nie wiadomo – Kelleners M5 KS5-S (2012)

Aktywny w ostatnich dwóch latach na rynku tuningowym Kelleners zaprezentował niedawno najnowsze BMW M5. Wieść gminna niesie, że wóz ma o 100 KM mocy więcej, ale czy to prawda?

Obraz
Olgierd Lachowski

Nowe M5 to najświeższa broń firmy z Monachium przeznaczona do walki w segmencie premium z rywalami z Ingolstadt i Stuttgartu. BMW M5 ma wszelkie geny, by stawiać czoła zarówno Audi, jak i Mercedesowi.

Obraz

Aby auto mogło pokonać obie konkurujące z BMW firmy, producent z Monachium wyposażył je w nowoczesny 8-cylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Przy budowie tego M5 konstruktorzy wyznawali nieco inną filozofię niż w przypadku M-piątki serii E60. W tym samochodzie bowiem postawiono na doładowanie, dlatego też 4,4-litrowa jednostka napędowa do pomocy dostała dwie turbosprężarki.

Obraz

Oczywiście BMW wyposażyło swój silnik w szereg innych bardziej i mniej innowacyjnych rozwiązań, ale to wszystko jest podporządkowane tylko jednemu – osiągnięciu takiej mocy, by auto miało lepsze parametry drogowe niż Audi RS6 i Mercedes-Benz E 63 AMG. Celowo nie napisałem, że mechanicy chcieli wycisnąć jak najwięcej z motoru, bo jak udowadniają tunerzy wzmacniający już nowe M5, fabryka nie wyżyłowała jednostki napędowej do granic możliwości. Iloma więc końmi mechanicznymi dysponuje seryjne M5?

Obraz

Ano, ma ich 560 przy 6000-7000 obr./min. Z kolei maksymalny moment obrotowy wynosi 680 Nm i jest dostępny przy 1500-5750 obr./min. Dzięki takiej jednostce napędowej i 7-biegowej, zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów samochód do setki przyspiesza nawet w 3,90 s[sup]1)[/sup], a po przesunięciu ogranicznika w górę rozpędza się do 305 km/h.

Widoczny na zdjęciach wóz nie jest jednak autem fabrycznym. Tę maszynę przygotowała firma Kelleners Sport, czyli specjalista w tuningu BMW, który w branży działa od wielu lat.

Obraz

Nadwozie M5 nie zmieniło się znacznie, ale warto zwrócić uwagę na nakładkę pod przedni spojler, nowe listwy progowe i listwę na pokrywie bagażnika. Części wykonane są z włókna węglowego.

Do tego w tym aucie są nowe felgi zaprojektowane przez Kellenersa. Niestety nie podano, jaki mają rozmiar. Tak czy inaczej trzeba przyznać, że ich czarny kolor świetnie współgra z szarością karoserii BMW.

Obraz

Tuner informuje, że zmienił w wozie układ wydechowy. Nowy zestaw ma sportowe tłumiki i „katalizatory”, a kończy się czterema rurami wydechowymi o średnicy 90 mm każda.

Co ciekawe, choć na stronie Kellenersa takiej informacji nie da się znaleźć, jeden z holenderskich portali motoryzacyjnych podał, że niemiecki wóz ma zwiększoną do 660 KM moc. Dzięki temu M-piątka podobno rozwija prędkość maksymalną 330 km/h.

Obraz

Czy to prawda, na razie nie da się sprawdzić. Fakt, że nie ma takich danych na stronie internetowej Kellenersa, nie musi o niczym świadczyć, bo często tunerzy słabiej dbają o własne witryny niż o informacje rozsyłane dużym portalom samochodowym. Z pewnością czas pokaże, jak jest naprawdę.

[sup]1)[/sup] Dane na podstawie pomiarów AB Sportscars. BMW podaje, że do 100 km/h M5 rozpędza się w 4,40 s.

Lista konkurentów znajduje się poniżej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 660 KM (?)
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,17 KM/l (?) (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1945 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,95 kg/KM (?) (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4910 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Wysokość: 1456 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 330 km/h (?)block position=\inside5453/block

Źródło: Kelleners

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa