Tusk ma potężne V8. Moc auta robi wrażenie

Znani ze swych nietuzinkowych projektów muscle cars bracia Jim i Mike Ring zaprezentowali swoje najnowsze dzieło, czyli zbudowanego od podstaw Dodge’a Chargera z 1969 roku, wyposażonego w kultową już jednostkę Mopar Hellephant o mocy 1000 KM. Nazwali go Tusk.

Tusk by RingbrothersTusk by Ringbrothers
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Marcin Łobodziński

Właściciele firmy Ringbrothers dołożyli wszelkich starań, by połączyć klasyczny styl amerykańskiego muslce cara z najnowocześniejszą techniką. Tusk jest tego odzwierciedleniem, bo w nadwoziu klasycznego Chargera z lat 60. zamontowali nie tylko nowoczesną jednostkę Mopara, ale też układ jezdny.

Silnik o wymownej nazwie Hellephant to 7-litrowe V8 HEMI o mocy 1000 KM i maksymalnym momencie obrotowym aż 1288 Nm. Według producenta przeznaczony jest do "wszystkich samochodów, do których pasuje".

Tusk by Ringbrothers
Tusk by Ringbrothers © Materiały prasowe

Co ciekawe, był on sprzedawany bez żadnej gwarancji. Hellephant oferowany był za cenę 29 995 dolarów, ale wyprzedał się w dwa dni. Kto go kupił, ten ma lub sprzedaje na rynku wtórnym. Kupili go m.in. bracia Ring. Teraz pojawiła się mniejsza odmiana tej jednostki w cenie 27 695 dolarów. Ale wracając do auta...

Poza tym, że napędza je unikatowy silnik, w napędzie jest jeszcze ręczna skrzynia biegów firmy Tremec, przekazująca na tylny dyferencjał moment obrotowy za pośrednictwem wału z kompozytu węglowego. Aby nad tym wszystkim jakoś zapanować, Charger dostał zawieszenie Fox RS i hamulce Baer Brakes Extreme 6S z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu.

Tusk by Ringbrothers
Tusk by Ringbrothers © Materiały prasowe

Auto jest wykończone detalami zaprojektowanymi z pasją i wyposażone we wszystko, czego dziś od sportowego auta oczekuje klient kochający klasyczne samochody, ale nie rezygnujący z udogodnień. Wszystko jednak utrzymane w klasycznej formie i stylu lat 60. i 70.

A tak propos nazwy, to nie odnosi się ona oczywiście do tegorocznych wyborów w Polsce. Tusk to po angielsku kieł. Bracia Ring nazywają swoje projekty w przeróżny sposób, czasami słowami bez znaczenia, ale zawsze pojedynczym wyrazem. Były to m.in. Raskal, Enyo, Strode czy Unkl. Ten ostatni, bazujący na Mustangu z 1969 r bardzo przypomina Tuska. Ma nawet podobną moc.

  • Tusk
  • Tusk
  • Tusk
  • Tusk
  • Tusk
  • Tusk
  • Tusk
  • Tusk by Ringbrothers
  • Tusk by Ringbrothers
  • Tusk
  • Tusk by Ringbrothers
  • Tusk
  • Tusk
[1/13] Tusk Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne