Tuning fabryczny według Porsche, czyli Porsche Panamera Turbo Powerkit (2010)

Porsche Panamera Turbo sprzedaje się nadzwyczaj dobrze, co nie oznacza, że w Zuffenhausen nie pracują nad ulepszeniami. Porsche właśnie ogłosiło, że w ramach usługi Exclusive można zamówić fabryczny tuning 4-drzwiowej sportowej limuzyny.

Obraz
Olgierd Lachowski

Porsche Panamera Turbo sprzedaje się nadzwyczaj dobrze, co nie oznacza, że w Zuffenhausen nie pracują nad ulepszeniami. Porsche właśnie ogłosiło, że w ramach usługi Exclusive można zamówić fabryczny tuning 4-drzwiowej sportowej limuzyny.

W asortymencie Exclusive przewidziano różnego rodzaju dodatki do samochodu, jak również specjalne bonusy dla miłośników marki, które pozwolą poczuć jeszcze większą więź z Porsche.

Porsche opracowało dwa główne pakiety indywidualizujące Panamerę Turbo.

Porsche Panamera S z Sport Design Package
Porsche Panamera S z Sport Design Package

Pierwszym i jednocześnie najciekawszym jest zestaw Powerkit. W jego skład wchodzą dwie nowe turbosprężarki. Turbosprężarki te mają wirniki turbin wykonane ze stopów tytanu. Zoptymalizowane ustawienia silnika pozwoliły na uzyskanie dodatkowych 40 KM i wzrost maksymalnego momentu obrotowego z 700 Nm do 750 Nm, zaś w aucie posiadającym pakiet Sport Chrono z 770 Nm do 800 Nm. Wyższa moc spowodowała, że Panamera Turbo przyspiesza lepiej o 0.10 s do 100 km/h (czyli w 4.10 s w normalnej wersji z mocniejszym silnikiem i 3.90 s z dodatkowo zainstalowanym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wzrosła z 303 km/h do 305 km/h. Ten zestaw będzie dostępny od września tego roku w usłudze Exclusive i od listopada jako opcja w Porsche Tequipment. Za Powerkit trzeba wyłożyć prawie 16700 euro.

Porsche Panamera z Sport Desgin Package
Porsche Panamera z Sport Desgin Package

Do pakietu wzmacniającego można dobrać Sport Design Package, w ramach którego większość elementów nadwozia jest malowana w kolorze całego samochodu. Kolory z pakietu Sport Design są niedostępne w standardowych Panamerach Turbo. Taka przyjemność to wydatek niespełna 4600 euro.

Dla podkreślenia koloru nadwozia można dokupić nowe koła z felgami o niestandardowym wzorze i średnicy 20”. Przednie koła mają szerokość 9.5”, a tylne 11.5”. Dla porównania - normalne felgi mają szerokość 9.0” (przód) i 10.0” (tył) oraz średnicę 19”. Koła mogą mieć kolor srebrny, czarny lub barwę nadwozia jeśli są zamawiane w ramach Porsche Exclusive; klientom decydującym się na Porsche Tequipment oferuje się kolor srebrny lub czerń.

Porsche Panamera 4 S z Sport Design Package
Porsche Panamera 4 S z Sport Design Package

Indywidualizacja według Porsche kosztuje sporo, ale trzeba przyznać, że w zamian klient otrzymuje wyjątkowy samochód z fabryczną gwarancją.

*Dane techniczne (Porsche Panamera Turbo Powerkit) *

Silnik i napęd:


  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112.36 KM/l (standardowy - 104.04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm (ze Sport Chrono - 800 Nm)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9.5 x 20\
  • Koła tylne: 11.5 x 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1970 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3.65 kg/KM (standardow - 3.94 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1418 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:

  • Przypieszenie 0-100 km/h: 4.10 s (3.90 s ze Sport Chrono)
  • Prędkość maksymalna: 305 km/h

Koszty:

  • Powerkit: 16 695.70 €
  • Pakiet Sport Design: 4 581.50 €
  • Komplet kół: 1 588.65 €

RAZEM: max.: 25 858.70 €

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego