Tuning fabryczny według Porsche, czyli Porsche Panamera Turbo Powerkit (2010)

Porsche Panamera Turbo sprzedaje się nadzwyczaj dobrze, co nie oznacza, że w Zuffenhausen nie pracują nad ulepszeniami. Porsche właśnie ogłosiło, że w ramach usługi Exclusive można zamówić fabryczny tuning 4-drzwiowej sportowej limuzyny.

Tuning fabryczny według Porsche, czyli Porsche Panamera Turbo Powerkit (2010)
Olgierd Lachowski

21.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:25

Porsche Panamera Turbo sprzedaje się nadzwyczaj dobrze, co nie oznacza, że w Zuffenhausen nie pracują nad ulepszeniami. Porsche właśnie ogłosiło, że w ramach usługi Exclusive można zamówić fabryczny tuning 4-drzwiowej sportowej limuzyny.

W asortymencie Exclusive przewidziano różnego rodzaju dodatki do samochodu, jak również specjalne bonusy dla miłośników marki, które pozwolą poczuć jeszcze większą więź z Porsche.

Porsche opracowało dwa główne pakiety indywidualizujące Panamerę Turbo.

Porsche Panamera S z Sport Design Package
Porsche Panamera S z Sport Design Package

Pierwszym i jednocześnie najciekawszym jest zestaw Powerkit. W jego skład wchodzą dwie nowe turbosprężarki. Turbosprężarki te mają wirniki turbin wykonane ze stopów tytanu. Zoptymalizowane ustawienia silnika pozwoliły na uzyskanie dodatkowych 40 KM i wzrost maksymalnego momentu obrotowego z 700 Nm do 750 Nm, zaś w aucie posiadającym pakiet Sport Chrono z 770 Nm do 800 Nm. Wyższa moc spowodowała, że Panamera Turbo przyspiesza lepiej o 0.10 s do 100 km/h (czyli w 4.10 s w normalnej wersji z mocniejszym silnikiem i 3.90 s z dodatkowo zainstalowanym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wzrosła z 303 km/h do 305 km/h. Ten zestaw będzie dostępny od września tego roku w usłudze Exclusive i od listopada jako opcja w Porsche Tequipment. Za Powerkit trzeba wyłożyć prawie 16700 euro.

Porsche Panamera z Sport Desgin Package
Porsche Panamera z Sport Desgin Package

Do pakietu wzmacniającego można dobrać Sport Design Package, w ramach którego większość elementów nadwozia jest malowana w kolorze całego samochodu. Kolory z pakietu Sport Design są niedostępne w standardowych Panamerach Turbo. Taka przyjemność to wydatek niespełna 4600 euro.

Dla podkreślenia koloru nadwozia można dokupić nowe koła z felgami o niestandardowym wzorze i średnicy 20”. Przednie koła mają szerokość 9.5”, a tylne 11.5”. Dla porównania - normalne felgi mają szerokość 9.0” (przód) i 10.0” (tył) oraz średnicę 19”. Koła mogą mieć kolor srebrny, czarny lub barwę nadwozia jeśli są zamawiane w ramach Porsche Exclusive; klientom decydującym się na Porsche Tequipment oferuje się kolor srebrny lub czerń.

Porsche Panamera 4 S z Sport Design Package
Porsche Panamera 4 S z Sport Design Package

Indywidualizacja według Porsche kosztuje sporo, ale trzeba przyznać, że w zamian klient otrzymuje wyjątkowy samochód z fabryczną gwarancją.

*Dane techniczne (Porsche Panamera Turbo Powerkit) *

Silnik i napęd:


  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112.36 KM/l (standardowy - 104.04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm (ze Sport Chrono - 800 Nm)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9.5 x 20\
  • Koła tylne: 11.5 x 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1970 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3.65 kg/KM (standardow - 3.94 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1418 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mm

Osiągi:

  • Przypieszenie 0-100 km/h: 4.10 s (3.90 s ze Sport Chrono)
  • Prędkość maksymalna: 305 km/h

Koszty:

  • Powerkit: 16 695.70 €
  • Pakiet Sport Design: 4 581.50 €
  • Komplet kół: 1 588.65 €

RAZEM: max.: 25 858.70 €

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)