Tuning fabryczny według Porsche, czyli Porsche Panamera Turbo Powerkit (2010)
Porsche Panamera Turbo sprzedaje się nadzwyczaj dobrze, co nie oznacza, że w Zuffenhausen nie pracują nad ulepszeniami. Porsche właśnie ogłosiło, że w ramach usługi Exclusive można zamówić fabryczny tuning 4-drzwiowej sportowej limuzyny.
21.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:25
Porsche Panamera Turbo sprzedaje się nadzwyczaj dobrze, co nie oznacza, że w Zuffenhausen nie pracują nad ulepszeniami. Porsche właśnie ogłosiło, że w ramach usługi Exclusive można zamówić fabryczny tuning 4-drzwiowej sportowej limuzyny.
W asortymencie Exclusive przewidziano różnego rodzaju dodatki do samochodu, jak również specjalne bonusy dla miłośników marki, które pozwolą poczuć jeszcze większą więź z Porsche.
Porsche opracowało dwa główne pakiety indywidualizujące Panamerę Turbo.
Pierwszym i jednocześnie najciekawszym jest zestaw Powerkit. W jego skład wchodzą dwie nowe turbosprężarki. Turbosprężarki te mają wirniki turbin wykonane ze stopów tytanu. Zoptymalizowane ustawienia silnika pozwoliły na uzyskanie dodatkowych 40 KM i wzrost maksymalnego momentu obrotowego z 700 Nm do 750 Nm, zaś w aucie posiadającym pakiet Sport Chrono z 770 Nm do 800 Nm. Wyższa moc spowodowała, że Panamera Turbo przyspiesza lepiej o 0.10 s do 100 km/h (czyli w 4.10 s w normalnej wersji z mocniejszym silnikiem i 3.90 s z dodatkowo zainstalowanym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wzrosła z 303 km/h do 305 km/h. Ten zestaw będzie dostępny od września tego roku w usłudze Exclusive i od listopada jako opcja w Porsche Tequipment. Za Powerkit trzeba wyłożyć prawie 16700 euro.
Do pakietu wzmacniającego można dobrać Sport Design Package, w ramach którego większość elementów nadwozia jest malowana w kolorze całego samochodu. Kolory z pakietu Sport Design są niedostępne w standardowych Panamerach Turbo. Taka przyjemność to wydatek niespełna 4600 euro.
Dla podkreślenia koloru nadwozia można dokupić nowe koła z felgami o niestandardowym wzorze i średnicy 20”. Przednie koła mają szerokość 9.5”, a tylne 11.5”. Dla porównania - normalne felgi mają szerokość 9.0” (przód) i 10.0” (tył) oraz średnicę 19”. Koła mogą mieć kolor srebrny, czarny lub barwę nadwozia jeśli są zamawiane w ramach Porsche Exclusive; klientom decydującym się na Porsche Tequipment oferuje się kolor srebrny lub czerń.
Indywidualizacja według Porsche kosztuje sporo, ale trzeba przyznać, że w zamian klient otrzymuje wyjątkowy samochód z fabryczną gwarancją.
*Dane techniczne (Porsche Panamera Turbo Powerkit) *
Silnik i napęd:
- Typ: V8
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 540 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 112.36 KM/l (standardowy - 104.04 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm (ze Sport Chrono - 800 Nm)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB, średnica 350 mm
- Koła przednie: 9.5 x 20\
- Koła tylne: 11.5 x 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1970 kg
- Stosunek masy do mocy: 3.65 kg/KM (standardow - 3.94 kg/KM)
- Długość: 4970 mm
- Szerokość: 1931 mm
- Wysokość: 1418 mm
- Rozstaw osi: 2920 mm
Osiągi:
- Przypieszenie 0-100 km/h: 4.10 s (3.90 s ze Sport Chrono)
- Prędkość maksymalna: 305 km/h
Koszty:
- Powerkit: 16 695.70 €
- Pakiet Sport Design: 4 581.50 €
- Komplet kół: 1 588.65 €
RAZEM: max.: 25 858.70 €
Źródło: worldcarfans