Test wideo: BMW X2 sDrive20i – trzy cylindry za grillem z X5 M 

Nowe X2 całkowicie zmieniło styl i format. Upodobniło się do większych SUVów, a tym samym oddaliło zarówno od poprzednika jak i X1, z którym dzieli technikę. Czy podstawowy, 3-cylindrowy silnik 20i i przedni napęd pasują do awangardowego charakteru BMW X2? Czy przestronność nie ucierpiała z powodu stylistyki? Po co jest aplikacja z grami? Zgłębiam te wątki w teście.

Błażej Buliński

BMW postanowiło gruntownie odmienić X2. Powodem raczej nie była kiepska sprzedaż, bowiem pierwsza generacja znalazła w ciągu 5 lat 400 tys. nabywców. Ale najwyraźniej BMW uznało, że X2 przyda się więcej wyrazistości i awangardowego stylu większych SUV-ów coupe.

X2 stało się teraz miniaturą X6 i jest o 5,5 cm dłuższe od bratniego X1. Z kolei w porównaniu z poprzednikiem nadwozie jest aż o 19 cm dłuższe, chociaż rozstaw osi zwiększył się tylko o 2 cm. Przyrost gabarytów wynika nie tylko z chęci uzyskania sylwetki z dużą, mocno pochyloną tylną szybą, lecz przede wszystkim z konieczności wygospodarowania miejsca na akumulator – X2 występuje bowiem nie tylko z silnikami spalinowymi, lecz także z napędem elektrycznym, jako iX2.

BMW Postawiło na wyraźne zróżnicowanie X1 i X2, mimo że pod spodem tkwi ta sama technika napędu i praktycznie ta sama deska rozdzielcza: już bez pokrętła iDrive, ale za to z najnowszą generacją multimediów BMW OS9. Możliwości tego systemu i liczba ikon w menu mogą być szokiem dla kierowców przesiadających się z poprzedniej generacji kompaktowych BMW. A po pewnym okresie przyzwyczajenia i tak pozostaje pytanie: kiedy grać w te wszystkie gry dostępne w ramach platformy Air Console?

Za dużym podświetlanym grillem przypominającym ten z mocarnego BMW X5 M w podstawowej wersji X2 sDrive20i pracuje trzycylindrowy, benzynowy silnik 1.5 turbo z układem miękkiej hybrydy. Energiczny układ osiąga łączną moc 170 KM. Przednionapędową platformę i trzycylindrowe silniki wykorzystywał także poprzednik – widać ten przepis się dla BMW sprawdza. Ale jak sprawuje się ta jednostka w niemałym już nowym crossoverze? Wrażenia z jazdy, pomiary spalania i inne subiektywne odczucia przedstawiam w teście wideo.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł