Test wideo: BMW X2 sDrive20i – trzy cylindry za grillem z X5 M 

Nowe X2 całkowicie zmieniło styl i format. Upodobniło się do większych SUVów, a tym samym oddaliło zarówno od poprzednika jak i X1, z którym dzieli technikę. Czy podstawowy, 3-cylindrowy silnik 20i i przedni napęd pasują do awangardowego charakteru BMW X2? Czy przestronność nie ucierpiała z powodu stylistyki? Po co jest aplikacja z grami? Zgłębiam te wątki w teście.

Błażej Buliński
5

BMW postanowiło gruntownie odmienić X2. Powodem raczej nie była kiepska sprzedaż, bowiem pierwsza generacja znalazła w ciągu 5 lat 400 tys. nabywców. Ale najwyraźniej BMW uznało, że X2 przyda się więcej wyrazistości i awangardowego stylu większych SUV-ów coupe.

X2 stało się teraz miniaturą X6 i jest o 5,5 cm dłuższe od bratniego X1. Z kolei w porównaniu z poprzednikiem nadwozie jest aż o 19 cm dłuższe, chociaż rozstaw osi zwiększył się tylko o 2 cm. Przyrost gabarytów wynika nie tylko z chęci uzyskania sylwetki z dużą, mocno pochyloną tylną szybą, lecz przede wszystkim z konieczności wygospodarowania miejsca na akumulator – X2 występuje bowiem nie tylko z silnikami spalinowymi, lecz także z napędem elektrycznym, jako iX2.

BMW Postawiło na wyraźne zróżnicowanie X1 i X2, mimo że pod spodem tkwi ta sama technika napędu i praktycznie ta sama deska rozdzielcza: już bez pokrętła iDrive, ale za to z najnowszą generacją multimediów BMW OS9. Możliwości tego systemu i liczba ikon w menu mogą być szokiem dla kierowców przesiadających się z poprzedniej generacji kompaktowych BMW. A po pewnym okresie przyzwyczajenia i tak pozostaje pytanie: kiedy grać w te wszystkie gry dostępne w ramach platformy Air Console?

Za dużym podświetlanym grillem przypominającym ten z mocarnego BMW X5 M w podstawowej wersji X2 sDrive20i pracuje trzycylindrowy, benzynowy silnik 1.5 turbo z układem miękkiej hybrydy. Energiczny układ osiąga łączną moc 170 KM. Przednionapędową platformę i trzycylindrowe silniki wykorzystywał także poprzednik – widać ten przepis się dla BMW sprawdza. Ale jak sprawuje się ta jednostka w niemałym już nowym crossoverze? Wrażenia z jazdy, pomiary spalania i inne subiektywne odczucia przedstawiam w teście wideo.

Wybrane dla Ciebie

Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii
Volkswagen wypuszcza specjalnego Golfa GTI. Edition 50 to najmocniejsze GTI w historii