Test wideo: BMW X2 sDrive20i – trzy cylindry za grillem z X5 M 

Nowe X2 całkowicie zmieniło styl i format. Upodobniło się do większych SUVów, a tym samym oddaliło zarówno od poprzednika jak i X1, z którym dzieli technikę. Czy podstawowy, 3-cylindrowy silnik 20i i przedni napęd pasują do awangardowego charakteru BMW X2? Czy przestronność nie ucierpiała z powodu stylistyki? Po co jest aplikacja z grami? Zgłębiam te wątki w teście.

Błażej Buliński

BMW postanowiło gruntownie odmienić X2. Powodem raczej nie była kiepska sprzedaż, bowiem pierwsza generacja znalazła w ciągu 5 lat 400 tys. nabywców. Ale najwyraźniej BMW uznało, że X2 przyda się więcej wyrazistości i awangardowego stylu większych SUV-ów coupe.

X2 stało się teraz miniaturą X6 i jest o 5,5 cm dłuższe od bratniego X1. Z kolei w porównaniu z poprzednikiem nadwozie jest aż o 19 cm dłuższe, chociaż rozstaw osi zwiększył się tylko o 2 cm. Przyrost gabarytów wynika nie tylko z chęci uzyskania sylwetki z dużą, mocno pochyloną tylną szybą, lecz przede wszystkim z konieczności wygospodarowania miejsca na akumulator – X2 występuje bowiem nie tylko z silnikami spalinowymi, lecz także z napędem elektrycznym, jako iX2.

BMW Postawiło na wyraźne zróżnicowanie X1 i X2, mimo że pod spodem tkwi ta sama technika napędu i praktycznie ta sama deska rozdzielcza: już bez pokrętła iDrive, ale za to z najnowszą generacją multimediów BMW OS9. Możliwości tego systemu i liczba ikon w menu mogą być szokiem dla kierowców przesiadających się z poprzedniej generacji kompaktowych BMW. A po pewnym okresie przyzwyczajenia i tak pozostaje pytanie: kiedy grać w te wszystkie gry dostępne w ramach platformy Air Console?

Za dużym podświetlanym grillem przypominającym ten z mocarnego BMW X5 M w podstawowej wersji X2 sDrive20i pracuje trzycylindrowy, benzynowy silnik 1.5 turbo z układem miękkiej hybrydy. Energiczny układ osiąga łączną moc 170 KM. Przednionapędową platformę i trzycylindrowe silniki wykorzystywał także poprzednik – widać ten przepis się dla BMW sprawdza. Ale jak sprawuje się ta jednostka w niemałym już nowym crossoverze? Wrażenia z jazdy, pomiary spalania i inne subiektywne odczucia przedstawiam w teście wideo.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach