Tak się kiedyś jeździło w Polsce - 20‑lecie międzywojenne [cz. 2]
Wracamy do przepastnych zasobów Narodowego Archiwum Cyfrowego. Tym razem wybieramy się w podróż do okresu przed II Wojną Światową. Jak w latach 20. i 30. wyglądała w Polsce motoryzacja?
24.06.2016 | aktual.: 24.06.2016 12:20
Pierwszy dystrybutor paliw w Poznaniu ustawiony na pl. Wolności
Przejazd taksówek ulicą Krakowskie Przedmieście w Warszawie. W tle widoczny pałac Staszica.
Przejazd taksówek ulicą Krakowskie Przedmieście w Warszawie
Przejazd prezydenta Ignacego Mościckiego i towarzyszących osób przez nowy Most Poniatowskiego w Warszawie.
Pawilony przemysłu samochodowego na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu; widoczny Polski Fiat 508 (na pierwszym planie) oraz Polski Fiat 518 (pierwszy z prawej na drugim planie).
Pawilony przemysłu samochodowego na Powszechnej Wystawie Krajowej w Poznaniu; fragment ekspozycji.
Wybory do Sejmu, wóz agitacyjny na ul. Piotrkowskiej w Łodzi.
Samochód przed dworem Piłsudskich w Pikieliszkach
Wnętrze taksówki wyposażonej w radioodbiornik. Widoczna deska rozdzielcza samochodu, radio i głośnik.
Samochód osobowy na drodze Gdynia - Puck
Ul. Lubicz w Krakowie
Plac Matejki w Krakowie
Polskie Fiaty 508 w Warszawie
Ul. Lubicz w Krakowie
Łódzka taksówka
Ul. św. Jana w Krakowie
Motocykl Sokół 600
Warszawski taksówkarz palący fajkę za kierownicą auta wyposażonego w zwijany brezentowy dach nad miejscem kierowcy i oddzielną kabiną pasażerską. Pojazd wyposażony był radioodbiornik ze słuchawkami. Na zdjęciu widoczny także klakson oraz boczne lampy elektryczne.
Nieznani mężczyźni na motocyklu Sokół 1000
Samochód marki Hispano-Suiza w Krakowie
Samochód marki Hispano-Suiza w Krakowie
Samochód marki Hispano-Suiza w Krakowie
Ulica Poselska w Krakowie
Fragment ulicy św. Jana w Krakowie.
Czyszczenie samochodu umieszczonego na platformie na stacji benzynowej i obsługi pojazdów w Katowicach
Wypadek samochodowy na trasie Poznań - Żegrze
Polski Fiat 508
Polski Fiat 508
Rynek Główny w Krakowie
Wizyta oficjalna króla Rumunii Karola II i rumuńskiego następcy tronu księcia Michała w Polsce. Król Rumunii Karol II (z lewej) i prezydent RP Ignacy Mościcki w samochodzie na dziedzińcu Zamku Królewskiego. Na drugim planie widoczna Kompania Honorowa Wojska Polskiego.
Śmieciarka marki Mercedes z taboru Zakładu Oczyszczania Miasta w Warszawie
Taksówka na postoju w Warszawie
Rynek Główny w Krakowie
Stacja obsługi samochodów Polskiego Fiata w Poznaniu
Samochody osobowe Buick 90 przekazane w darze wojsku przez zakłady Lilpopa
Samochód ciężarowy po wypadku na wiadukcie Pancera na Nowym Zjeździe w Warszawie
Samochód ciężarowy po wypadku na wiadukcie Pancera na Nowym Zjeździe w Warszawie
Sanitarka marki Chevrolet Krakowskiego Ochotniczego Towarzystwa Ratunkowego
Grupa ludzi pcha samochód po błotnistym Trakcie Kowieńskim
Wnętrze warsztatu samochodowego na stacji obsługi samochodów przy ul. Kamiennej w Katowicach
Patrol motocyklowy z Kielc z życzeniami imieninowymi dla Edwarda Rydza-Śmigłego
Samochód komendanta Józefa Piłsudskiego marki Panhard-Levassor oraz szoferzy: Józef Lew (z prawej) i Michał Sawicki (z lewej).
Ul. Kanoniczna w Krakowie
Samochód marki Austro-Daimler w Łodzi
Taksówki na postoju w Warszawie
Samochody zaparkowane w Krakowie na pl. Matejki
Prezentacja gazogeneratora wynalazku Hipolita Stroińskiego. Wynalazca stoi obok samochodu ciężarowego marki Ford z zamontowanym wynalazkiem.
Mercedes z silnikiem przystosowanym do zasilania za pomocą gazogeneratora