Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Honda Accord 8 generacji

Generacja
Honda Accord 8 generacji

Honda Accord ósmej generacji należy do klasy aut wyższej średniej. Jej produkcja ruszyła w 2008 roku. Podobnie jak poprzednik Accord oferowany był w wersji sedan oraz kombi o nazwie Tourer. Na rynku auto konkuruje z nową Toyotą Avensis, Mazdą 6, Volkswagenem Passatem, Fordem Mondeo czy Oplem Insignią.

Honda Accord VIII jest szersza i niższa od poprzedniczki. Ostro zarysowana linia nadwozia z wyrazistymi muskularnymi błotnikami. Zmiany w porównaniu z poprzedniczką są raczej kosmetyczne niż rewolucyjne. Inaczej obudowano światła przeciwmgielne, a na atrapę chłodnicy trafiły dwie chromowane listwy. Z przodu znajdują się nowe, przezroczyste obudowy kierunkowskazów oraz lekko zmodyfikowane reflektory.Ciekawie zaprojektowano tylną część nadwozia, na której królują wielkie, rozłożyste lampy. Nad tablicą rejestracyjną pojawiła się chromowana listewka.Linia boczna to harmonijne, klasyczne wręcz proporcje sedana. W 2011 roku auto przeszło facelifting. Poprawiono właściwości jezdne, komfort prowadzenia, obniżono poziom emisji spalin oraz wprowadzono niewielkie zmiany stylistyczne, m.in. nowe reflektory, zderzaki, osłonę chłodnicy.

Wnętrze zaskakuje pozytywnie starannością wykonania i jakością zastosowanych materiałów.
Przestronność docenią zarówno kierowcy, jak i pasażerowie. Wnętrze ożywiają plastikowe wstawki imitujące aluminium. Sportowy duch Accorda podkreślają trójramienna kierownica, ciekawie zabudowane zegary, wyposażone w wskazówki pierścieniowe, a przede wszystkim kubełkowe fotele. Są one świetnie wyprofilowane,kierowca siedzi nisko, a jego ciało wtapia się wręcz w fotel podczas szybko pokonywanych zakrętów. Z tyłu ilość miejsca nie zachwyca. Pojemność bagażnika wynosi 467 l, co nie jest rekordem w tej klasie aut.

Auto oferowano z dość bogatym wyposażeniem, obejmującym bardzo dobry zestaw audio, tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację, system kontroli trakcji, ksenonowe reflektory, szyberdach, czujnik deszczu i zmierzchu, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, fotochromatyczne lusterko wsteczne czy podgrzewane siedziska. Aby zapewnić bezpieczeństwo podróżowania, w aucie montowano m.in. dziesięć poduszek powietrznych czy ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP ósma generacja Accorda uzyskała pięć gwiazdek. Ciekawym rozwiązaniem jest system ADAS (Advanced DrivingAssist System) dbający o bezpieczeństwo podczas jazdy. Składają się na niego trzy układy: Lane Keeping Assist System (LKAS), Adaptive Cruise Control (ACC) oraz Collision Mitigation Brake System (CMBS).

Pod maskę auta trafiały dwie jednostki wysokoprężne i dwie o zapłonie iskrowym. Benzynowe jednostki to 2,0l i-VTEC o mocy 156 KM oraz 2,4l i-VTEC z mocą wynoszącą 201 KM.
W ofercie były też dwie odmiany diesla 2.2 i-CTDi o mocy 150 i 180 KM. Na rynku amerykańskim samochód sprzedawany jest pod marką Acura, a pod jego maską w topowej wersji znajduje się silnik V6 o mocy 280 KM.

W Hondzie Accord VIII dostępne są dwie skrzynie biegów: 6-biegowa manualna bądź 5-biegowa przekładnia automatyczna.

Mocną stroną Accorda jest układ jezdny. Samochód prowadzi się pewnie, co jest zasługą sprężystego zawieszenia. Pomimo usportowionej charakterystyki model ten zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Honda Accord VIII jest ciekawym, atrakcyjnym stylistycznie japońskim autem. Została również bardzo dobrze dopracowana mechanicznie, dzięki czemu ma opinię trwałej i niezawodnej.

4.05
Ocena na postawie 47 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Accord
Produkcja od2008
Produkcja do2011

Wybrane wersje Honda Accord 8 generacji

Inne generacje Honda Accord

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (12)

Honda Accord 8 generacji: newsy, testy i recenzje

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

2 tygodnie temu

Które auto używane wybrać? Honda Accord VII czy Mazda 6 (GG/GY)

... Japońskie sedany i kombi są poszukiwanymi autami używanymi za około 20 tys. zł. Jedne z ciekawszych modeli to Honda Accord i Mazda 6, które zdobyły sobie rzeszę miłośników dzięki przyjemnemu dla oka wyglądowi. Który z nich jest lepszy i co warto ...

dawno temu

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

3 miesiące temu

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

3 miesiące temu

Honda Accord kolejnej generacji pod znakiem zapytania

... Honda rozważa wprowadzenie nowego Accorda na europejski rynek i utrzymanie modelu klasy średniej w mocno konkurencyjnej grupie. ... sukces. Jeśli jeden z nich okaże się odpowiedni, to na pewno go zrealizujemy - powiedział Stephen Collins, szef ...

dawno temu

Używana Honda Accord 2,2 i-CTDi (2003-2008)

... cieszący się opinią najlepiej wykonanego samochodu w segmencie. Dziś prezentujemy Hondę Accord siódmej generacji. ... Honda Accord to jeden z wielu samochodów w średniej klasie, ale jeden z niewielu, o których można śmiało powiedzieć, że jest ...

dawno temu

Honda Accord

... Honda Accord jest bardzo dobrze znanym modelem na europejskim rynku, co więcej - nie dość, że znany to również ceniony. Na otwartych wczoraj dla dziennikarzy targach w Genewie pokazano najnowszą odsłonę Accorda. Ma on w sobie coś z odpowiednika ...

dawno temu

Honda Accord VIII [awarie i problemy]

... Honda Accord to drugi obok Toyoty Corolli japoński symbol bezawaryjności. Czy VIII generacja tego modelu nadal trzyma poziom? A może kolejny przedstawiciel tej marki w klasie średniej ma już jakieś plamy na honorze? ... Honda Accord to drugi ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie