Honda Accord 8 generacji

Generacja
Honda Accord 8 generacji

Honda Accord ósmej generacji należy do klasy aut wyższej średniej. Jej produkcja ruszyła w 2008 roku. Podobnie jak poprzednik Accord oferowany był w wersji sedan oraz kombi o nazwie Tourer. Na rynku auto konkuruje z nową Toyotą Avensis, Mazdą 6, Volkswagenem Passatem, Fordem Mondeo czy Oplem Insignią.

Honda Accord VIII jest szersza i niższa od poprzedniczki. Ostro zarysowana linia nadwozia z wyrazistymi muskularnymi błotnikami. Zmiany w porównaniu z poprzedniczką są raczej kosmetyczne niż rewolucyjne. Inaczej obudowano światła przeciwmgielne, a na atrapę chłodnicy trafiły dwie chromowane listwy. Z przodu znajdują się nowe, przezroczyste obudowy kierunkowskazów oraz lekko zmodyfikowane reflektory.Ciekawie zaprojektowano tylną część nadwozia, na której królują wielkie, rozłożyste lampy. Nad tablicą rejestracyjną pojawiła się chromowana listewka.Linia boczna to harmonijne, klasyczne wręcz proporcje sedana. W 2011 roku auto przeszło facelifting. Poprawiono właściwości jezdne, komfort prowadzenia, obniżono poziom emisji spalin oraz wprowadzono niewielkie zmiany stylistyczne, m.in. nowe reflektory, zderzaki, osłonę chłodnicy.

Wnętrze zaskakuje pozytywnie starannością wykonania i jakością zastosowanych materiałów.
Przestronność docenią zarówno kierowcy, jak i pasażerowie. Wnętrze ożywiają plastikowe wstawki imitujące aluminium. Sportowy duch Accorda podkreślają trójramienna kierownica, ciekawie zabudowane zegary, wyposażone w wskazówki pierścieniowe, a przede wszystkim kubełkowe fotele. Są one świetnie wyprofilowane,kierowca siedzi nisko, a jego ciało wtapia się wręcz w fotel podczas szybko pokonywanych zakrętów. Z tyłu ilość miejsca nie zachwyca. Pojemność bagażnika wynosi 467 l, co nie jest rekordem w tej klasie aut.

Auto oferowano z dość bogatym wyposażeniem, obejmującym bardzo dobry zestaw audio, tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację, system kontroli trakcji, ksenonowe reflektory, szyberdach, czujnik deszczu i zmierzchu, elektrycznie regulowane i składane lusterka zewnętrzne, fotochromatyczne lusterko wsteczne czy podgrzewane siedziska. Aby zapewnić bezpieczeństwo podróżowania, w aucie montowano m.in. dziesięć poduszek powietrznych czy ESP. W teście zderzeniowym Euro NCAP ósma generacja Accorda uzyskała pięć gwiazdek. Ciekawym rozwiązaniem jest system ADAS (Advanced DrivingAssist System) dbający o bezpieczeństwo podczas jazdy. Składają się na niego trzy układy: Lane Keeping Assist System (LKAS), Adaptive Cruise Control (ACC) oraz Collision Mitigation Brake System (CMBS).

Pod maskę auta trafiały dwie jednostki wysokoprężne i dwie o zapłonie iskrowym. Benzynowe jednostki to 2,0l i-VTEC o mocy 156 KM oraz 2,4l i-VTEC z mocą wynoszącą 201 KM.
W ofercie były też dwie odmiany diesla 2.2 i-CTDi o mocy 150 i 180 KM. Na rynku amerykańskim samochód sprzedawany jest pod marką Acura, a pod jego maską w topowej wersji znajduje się silnik V6 o mocy 280 KM.

W Hondzie Accord VIII dostępne są dwie skrzynie biegów: 6-biegowa manualna bądź 5-biegowa przekładnia automatyczna.

Mocną stroną Accorda jest układ jezdny. Samochód prowadzi się pewnie, co jest zasługą sprężystego zawieszenia. Pomimo usportowionej charakterystyki model ten zapewnia odpowiedni komfort podróżowania. Honda Accord VIII jest ciekawym, atrakcyjnym stylistycznie japońskim autem. Została również bardzo dobrze dopracowana mechanicznie, dzięki czemu ma opinię trwałej i niezawodnej.

4.05
Ocena na postawie 47 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Accord
Produkcja od2008
Produkcja do2011

Wybrane wersje Honda Accord 8 generacji

Inne generacje Honda Accord

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (12)

Honda Accord 8 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie