Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Honda Accord 6 generacji

Generacja
Honda Accord 6 generacji

Szósta generacja Accorda została wprowadzona na rynek europejski w 1997 roku. Projekt auta powstał w Europie, a produkcja odbywała się w brytyjskich zakładach Hondy w Swindon. Accord szóstej generacji oferowany był w dwóch wersjach nadwozia: jako 4-drzwiowy sedan oraz
5-drzwiowy liftback.

W porównaniu z poprzednim modelem Accord VI jest krótszy, ale za to wyższy i szerszy. Nadwozie to połączenie sportowego stylu z elegancją. W przedniej części auta uwagę przyciągają duże, ale smukłe lampy, chromowany grill oraz przetłoczenie na masce podkreślające sportowy charakter samochodu. Boczna linia nadwozia płynnie przechodzi w klapę bagażnika. Z tyłu znajdują się ciekawie zaprojektowane tylne lampy oraz chromowana listwa tablicy rejestracyjnej.
W roku 2001 przeprowadzono facelifting. Zmiany stylizacyjne obejmowały nową osłonę chłodnicy, zmodyfikowano kształt zderzaków oraz zastosowano nowe tylne lampy. W sprzedaży dostępna była również sportowa odmiana tego modelu o oznaczeniu Type-R. Wersja ta z zewnątrz wyróżniała się takimi detalami jak spojler czy sportowy grill. We wnętrzu umieszczono kubełkowe fotele recaro.

O ile wygląd zewnętrzny Accorda był na takim poziomie jak u europejskich konkurentów, o tyle środek już nie. Nie chodzi o jakość wykonania czy użyte materiały, które są na wysokim poziomie, ale o ogólny wygląd wnętrza, które wygląda ponuro i dość prosto jak na tę klasę auta.
W modelu Accord VI rozczarowuje ilość miejsca. Z przodu da się usiąść jeszcze w miarę wygodnie, ale z tyłu dobrze poczują się jedynie osoby niskiego wzrostu oraz dzieci.

Dostępne wyposażenie należało do mocnych stron Accorda. Auto nie było pod tym względem gorsze od europejskich rywali, takich jak Opel Vectra, Peugeot 406 czy Ford Mondeo. Wyposażenie podstawowej wersji obejmowało między innymi ABS, alarm, immobiliser oraz klimatyzację. W droższych wersjach dostępne były również kontrola trakcji, lakier metaliczny, nawigacja satelitarna oraz skórzana tapicerka. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego (dostępne czołowe i boczne poduszki powietrzne) znalazł potwierdzenie w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP, w których Accord otrzymał 4 gwiazdki.

Honda Accord VI generacji miała bogatą gamę dostępnych jednostek napędowych. Na rynku europejskim dostępne były cztery motory benzynowe oraz jeden o zapłonie samoczynnym. Najsłabsza jednostka benzynowa to motor 1,6 o mocy 116 KM, który mimo słabych osiągów zużywa dość duże ilości paliwa. Silnik 1,6 był jedyną oferowaną jednostką o zapłonie iskrowym, niewyposażoną w system zmiennych faz rozrządu VTEC. Kolejny jest silnik 1,8 o mocy 136 KM oraz bliźniacza konstrukcja 2,0 o mocy 147 KM. Miłośnicy szybkiej jazdy mogli wybrać motor 2,2 o mocy 212 KM, montowany w sportowej odmianie Accorda o oznaczeniu TYPE-R. Dostępny był również motor wysokoprężny 2,0 TD o mocy 105 KM, znany z modeli marki Rover.

W Accordach VI generacji montowano głównie dwa rodzaje skrzyń biegów: 5-biegową manualną i 4-biegową automatyczną. W zależności od wersji silnikowych skrzynie manualne różniły się przełożeniami poszczególnych biegów i ewentualnie przełożeniem głównym. Większość Accordów wyjeżdzających z europejskiej fabryki wyposażona była w manualną skrzynię biegów.

Honda Accord VI uznawana jest za udaną konstrukcję. Silniki i przeniesienie czy zawieszenie są bardzo trwałe, nie sprawiają większych problemów. Ponieważ auto cieszy się bardzo dobrą opinią, charakteryzuje się niską utratą wartości. Produkcję modelu Accord VI zakończono w roku 2004, wprowadzając na rynek nowy model o oznaczeniu Accord VII.

4.39
Ocena na postawie 86 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Accord
Produkcja od1998
Produkcja do2002

Wybrane wersje Honda Accord 6 generacji

Inne generacje Honda Accord

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (67)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Honda Accord 6 generacji: newsy, testy i recenzje

Q&A: Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 4

Tak wygląda Honda Civic Sedan XI. Zaskoczeni?

... Po przeciekach, rysunkach patentowych, nieoficjalnych zdjęciach oraz przedprodukcyjnym koncepcie przyszedł czas na coś pewnego. Honda w końcu pochwaliła się pierwszym zdjęciem/grafiką przedstawiającą 11. generację Civika w wersji sedan. ...

4 miesiące temu

Używana Honda Legend IV - samochód wyłącznie dla koneserów

... Japoński, luksusowy i bardzo zaawansowany technicznie samochód klasy wyższej nie jest częstym widokiem na ulicach. Honda Legend IV generacji to propozycja dla konesera, osoby świadomej, która szuka ... Honda zaprezentowała kolejną generację ...

5 miesięcy temu

Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G - oldschool w najlepszym wydaniu

... W przyszłym roku Mazdzie 6 stuknie już 10 lat. Mimo tak długiej obecności na rynku Szóstka nadal pozostaje jednym z najładniejszych aut w swoim segmencie. Ciągle świeże nadwozie kryje wnętrze ... 1938 Mazda 6 2.0 Skyactiv-G SkyJOY – test, ...

miesiąc temu

Tak wygląda nowa Honda HR-V. Pod maską tylko hybryda

... Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się ...

5 miesięcy temu

Używana Honda Accord 2,2 i-CTDi (2003-2008)

... cieszący się opinią najlepiej wykonanego samochodu w segmencie. Dziś prezentujemy Hondę Accord siódmej generacji. ... Honda Accord to jeden z wielu samochodów w średniej klasie, ale jeden z niewielu, o których można śmiało powiedzieć, że jest ...

dawno temu

Używana Honda Accord V - typowe awarie i problemy

... Honda Accord jest na rynku motoryzacyjnym już od połowy lat 70., jednak furorę w Europie zrobiła dopiero jej V generacja. Samochód w latach swojej świetności kusił ponadprzeciętną niezawodnością i pseudosportowym charakterem. Czy dziś nadal może ...

dawno temu

Które auto używane wybrać? Honda Accord VII czy Mazda 6 (GG/GY)

... Japońskie sedany i kombi są poszukiwanymi autami używanymi za około 20 tys. zł. Jedne z ciekawszych modeli to Honda Accord i Mazda 6, które zdobyły sobie rzeszę miłośników dzięki przyjemnemu dla oka wyglądowi. Który z nich jest lepszy i co warto ...

dawno temu

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

8 miesięcy temu

Używana Honda Accord VIII - typowe awarie i problemy

... Honda Accord to drugi obok Toyoty Corolli japoński symbol bezawaryjności. Czy VIII generacja tego modelu nadal trzyma poziom? A może kolejny przedstawiciel tej marki w klasie średniej ma już jakieś plamy na honorze? ... Historia modeluHonda na ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie