Honda Civic 4 generacji

Generacja
Honda Civic 4 generacji Zobacz 4 zdjęcia

Honda Civic IV

Honda Civic czwartej generacji weszła do produkcji w 1988 roku. Wytwarzano ją w Japonii, Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, RPA (jako Ballade), na Tajwanie i Nowej Zelandii. Oferowana była jako 3-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Od poprzedniej generacji Civic IV różnił się przede wszystkim znacznie poprawionym zawieszeniem, zwiększonym rozstawem osi i lepszymi właściwościami aerodynamicznymi.

Nadwozie Civica było typowym wytworem lat 80. Bryła składała się z prostych kształtów. Z przodu nie umieszczono grilla. Wloty powietrza chłodzącego zlokalizowano nisko, w atrapie zderzaka. Znalazło się w nim miejsce również dla prostokątnych dodatkowych kierunkowskazów. Również główne reflektory miały prosty, kanciasty kształt. Tylne światła zostały połączone listwą odblaskową, na której umieszczono logo modelu. Civic czwartej generacji charakteryzował się dużym jak na samochód kompaktowy przeszkleniem kabiny. Tylne okna w wersji trzydrzwiowej były jedynie uchylane. Bogatsze wersje wyposażano w alufelgi, szyberdach oraz zderzaki w kolorze nadwozia.

Wnętrze Civica czwartej generacji było bardzo proste. Jak w większości samochodów kompaktowych z tamtego okresu królowały w nim tworzywa sztuczne o niezbyt wyszukanych fakturach i raczej przeciętnej jakości. Kształty deski rozdzielczej były tylko w nielicznych miejscach zaokrąglone. Na konsoli środkowej (w zależności od wersji) znajdowały się: elektroniczny zegarek, miejsce na radio bądź fabryczny zestaw audio z odtwarzaczem kaset magnetofonowych, konsola kontroli nawiewu i klimatyzacji oraz zapalniczka. Na niektórych rynkach dostępne były Civiki IV z automatycznymi pasami bezpieczeństwa. W poszczególnych wersjach Honda oferowała wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, elektrycznie sterowane lusterka oraz tempomat.

Gama silników dostępnych w Europie, Stanach Zjednoczonych, Japonii oraz na pozostałych rynkach, na których Honda sprzedawała Civica, była znacząco różna. Najmocniejsze odmiany trafiały przede wszystkim do Kraju Kwitnącej Wiśni. W różnych krajach te same silniki często miały odmienną moc. Najmniejszą jednostką oferowaną w Civicu czwartej generacji był benzynowy motor 1,3 o mocy 75 KM. Mimo że japoński kompakt był dość lekki, silnik ten nie czynił z niego demona prędkości. Nieco więcej oferował motor 1,4, który generował 90 KM. Civica IV sprzedawano również z 16-zaworową jednostką 1,6. Rozwijała ona 110 KM, 130 KM oraz 109 KM. Najbardziej znanym i poszukiwanym silnikiem w Civicu czwartej generacji był 1,6 VTEC. Ta lekka jednostka ze zmiennymi fazami rozrządu rozwijała około 150 KM. Na rynku japońskim motor B16A z podwójnym wałkiem rozrządu i systemem VTEC osiągał przy 7600 obr./min aż 160 KM. Jednostki te do tej pory cenione są za bardzo dobrą trwałość i ogromny zakres osiąganych prędkości obrotowych.

Najmocniejsze silniki oferowano w odmianach specjalnych Civica. W zależności od rynku nosiły one różne nazwy. W Japonii były to modele SiR, w Stanach Zjednoczonych - SI, a na terenie Europy 1.6i-VT.

Produkcję czwartej generacji Hondy Civic zakończono w 1991 roku. Auto odniosło duży sukces głównie dzięki dobremu zawieszeniu oraz znakomitej gamie jednostek. Civic czwartej generacji cechował się niską awaryjnością, zapewniał dobre osiągi, a niskie spalanie utrzymywało się również w najmocniejszych odmianach.

Ponieważ ten kompakt nie jest już młody, bez względu na okres jego produkcji przy zakupie należy się bacznie przyjrzeć każdemu egzemplarzowi, nie zważając na zapewnienia właściciela. Najczęstszymi ogniskami korozji są w tym modelu tylne nadkola. Civiki IV nie borykają się z częstymi awariami mechaniki, warto natomiast zwrócić uwagę na stan elektryki.

4.53
Ocena na postawie 50 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Civic
Produkcja od1987
Produkcja do1996

Wybrane wersje Honda Civic 4 generacji

Inne generacje Honda Civic

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (19)

Honda Civic 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

3 tygodnie temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

2 miesiące temu

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... doczekał się także ...

8 miesięcy temu

Volkswagen ID.4 wyceniony. Polskie ceny elektrycznego crossovera

... Volkswagen kontynuuje elektryczną ekspansję, wprowadzając na polski rynek kolejny model z alternatywnym napędem. Do kompaktowego ID.3 dołącza większy ID.4. Znamy już jego cennik - jak nietrudno się domyślić, nie jest to tanie auto. ... ...

2 tygodnie temu

BMW Serii 4 Cabrio wjeżdża do polskich salonów. Znamy ceny modelu

... Otwarte wydanie nowego BMW Serii 4 zadebiutowało w internetowym konfiguratorze, dzięki czemu znamy już dokładną specyfikację na polski rynek oraz ceny. Za podstawowe wydanie kabrioletu trzeba zapłacić 216 900 zł. ... Polski oddział BMW podzielił ...

3 tygodnie temu

BMW Serii 4 Cabrio debiutuje z miękkim dachem i wielkimi nerkami

... Sezon na kabriolety właśnie się kończy. Nie przeszkodziło to jednak BMW w zaprezentowaniu zupełnie nowej Serii 4 Cabrio. Poza miękkim, składanym dachem auto nie różni się znacząco od wersji Coupe. Co warte odnotowania - znajdziemy tu tę samą, ...

3 tygodnie temu

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

5 miesięcy temu

Test: Honda Jazz Crosstar - tak wiele za… tak wiele

... Zupełnie nowa Honda Jazz jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto zachwyca nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również przemyślanym wnętrzem i materiałami niezłej jakości. Jeden ... . To nie pomyłka. Jazz jest droższy niż kompaktowy ...

4 miesiące temu

Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

... Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie ...

dawno temu

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

dawno temu

Nowa Honda Civic w Detroit! [wideo]

... Na stoisku Hondy na salonie samochodowym w Detroit stoją dwa koncepcyjne modele Civica dające pogląd na to, jak będzie wyglądała kolejna generacja popularnego japończyka. ... Na stoisku Hondy na salonie samochodowym w Detroit stoją dwa ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie