Chrysler 300C 2 generacji

Generacja
Chrysler 300C 2 generacji

Produkcja drugiej generacji modelu 300C zaczęła się w 2011 roku i przebiega na liniach montażowych w Kanadzie. Datę premiery w Europie wyznaczono na 2012 rok. Wersja dla Starego Kontynentu sprzedawana będzie jako Lancia Thema. Nadwozie odświeżonego dziecka Chryslera dostępne jest wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan. Auto bazuje na płycie podłogowej LX.

Druga generacja modelu utraciła prostokątne lampy przednie na korzyść reflektorów o bardziej nieregularnym kształcie, zwężającym się w części bliżej środka pasa przedniego. Grill nie jest już tak potężny, ale w dalszym ciągu ma dość pokaźne rozmiary. Maska zyskała bardziej obłe kształty, a całe nadwozie nie robi wrażenia tak masywnego jak w samochodach pierwszej generacji. Również klapa bagażnika schodzi pod mniejszym kątem. Nadkola są odrobinę delikatniejsze.

Wnętrze modelu 300C należy do eleganckich i komfortowych. Dobór przyzwoitych jakościowo materiałów wykończeniowych owocuje pozytywnymi doznaniami z jazdy. Wygodne fotele ze skórzaną tapicerką komponują się z innymi elementami wnętrza, wykonanymi w podobnym stylu ze wstawkami z drewna. Nowocześnie zaprojektowana deska rozdzielcza pozwala intuicyjnie korzystać z urządzeń kokpitu. Czytelne zegary podświetla miłe dla oka niebieskie światło. Godna pochwały jest ergonomia auta. Liczne schowki i uchwyty pozwalają w pełni zagospodarować pokaźną przestrzeń wewnątrz kabiny. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się sporych rozmiarów zegar wskazówkowy, którego kształt przypomina grill modelu 300C. W porównaniu z poprzednią generacją zmieniły się kierownica oraz wygląd konsoli centralnej. Zawiera ona między innymi ekran dotykowy. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, hałas nie zakłóca podróży. Umila ją z pewnością opcjonalnie występujący dach panoramiczny. Do ciekawych rozwiązań należy zaliczyć grzejące oraz chłodzące uchwyty na napoje.
W gamie dostępnych jednostek napędowych figuruje 3,6-litrowa widlasta szóstka, widlasta ósemka o pojemności 5,7 i 6,4 l oraz turbodiesel V6 o pojemności 3,0 l. Potencjalny nabywca może wybrać 5-przełożeniową lub 8-biegową przekładnię automatyczną. Moc jednostki zależy od jej konfiguracji. Przykładowo auto z silnikiem V6 o pojemności 3,6 l oraz z 8-przełożeniową skrzynią biegów ma moc 292 KM.

Na nowojorskich pokazach samochodowych w 2011 roku została zaprezentowana wzmocniona wersja drugiej generacji modelu 300C – SRT8. Napędzane 6,4-litrową jednostką HEMI V8 o mocy 465 KM auto potrafi rozpędzić się od zera do prędkości 100 km/h w niecałe 4 s. Oprócz zmian silnikowych mocniejsza wersja różni się od opcji podstawowej niektórymi elementami wyglądu zewnętrznego. Należą do nich między innymi 20-calowe aluminiowe obręcze. Samochód został też obniżony i otrzymał bardziej sportowe zawieszenie. Oprócz tego hamulce skonfigurowano pod czujnym okiem specjalistów z firmy Brembo.

Chrysler 300C drugiej generacji przekonuje do siebie drapieżną i zarazem elegancką sylwetką. Doskonale nadaje się dla osób, które lubią być zauważane na ulicy. Wygodne fotele, ergonomiczne wnętrze oraz dobrze skonfigurowane zawieszenie skutkują wysokim komfortem jazdy. Problemem jest jednak dość wysokie spalanie - z tym trzeba się po prostu liczyć, decydując się na zakup samochodu o podobnych gabarytach, takiej mocy i prawdziwie amerykańskim rodowodzie. Auto zapewnia jednak dobrą dynamikę i pokaźne osiągi, co powinno wynagrodzić spore rachunki na stacjach paliwowych. Chrysler 300C II jest wciąż produkowany.

3.62
Ocena na postawie 36 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaChrysler
ModelChrysler 300C
Produkcja od2011
Produkcja do2014

Wybrane wersje Chrysler 300C 2 generacji

Inne generacje Chrysler 300C

Inne modele Chrysler

Oceny użytkowników (1)

Chrysler 300C 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie