Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Peugeot 309 1 generacji [FL]

Generacja
Peugeot 309 1 generacji [FL] Zobacz 2 zdjęcia

Peugeot 309 I generacji to samochód niższej średniej klasy o zwartej, kompaktowej budowie. Auto było produkowane w latach 1985 – 1993.

Historia Peugeota 309 I generacji [FL]

Początek Peugeotato rok 1978 i przejęcie europejskiej filii Chrysler przez koncern PSA Peugeot Citroën i zmiana modeli na Talbot. Pod taką marką miał być wytwarzany Peugeot 309. W 1985 roku zdecydowano na zmniejszenie liczby marek do dwóch. Tym samym samochód Talbot Arizona ukazał się już pod nazwą Peugeot. Postanowiono nadać mu numer 309 w związku z tym, że model 305 był w produkcji, a na serię 306 było za wcześnie. Produkcja Peugeota 309 wystartowała w październiku 1985 roku w Ryton, a pierwsze modele można było podziwiać na początku następnego roku.

Początkowo do produkcji Peugeota 309 wykorzystywano silniki Simca: E1A (1118 cm3), G1A (1294 cm3), silniki benzynowe Talbota Horizon i silniki Peugeota – dwa diesele i dwa benzynowe.

Peugeot 309 sprzedawany był nie tylko w Europie, ale także w Indiach (gdzie pojawił się pod marką Talbot), w Ameryce Południowej, Japonii i Nowej Zelandii. Produkcję Peugeota 309 zakończono w 1993 i zastąpiono go Peugeotem 306.

Peugeot 309 I generacji [FL] – co nowego?

W 1989 roku stylistycznie odświeżono model. Tylne lampy przypominały te z modelu 405. Krawędź załadunkowa bagażnikazostała obniżona. Peugeot 309 I generacji [FL] mógł się poszczycić nowym typem kierownicy oraz nową tablicą rozdzielczą. Rok później zdecydowano się zamontować nowszą wersję skrzyni biegów. Miała być pięciostopniowa, manualna z biegiem wstecznym umiejscowionym poniżej piątego biegu. W 1992 roku już wszystkie jednostki napędowe posiadały katalizatori wtrysk paliwa.

Peugeot 309 I generacji [FL] – dane techniczne

Maksymalna moc silnika Peugeota 309 I generacji [FL] wynosi od 54 do 158 KM, co umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości od 160 do 180 km/h. Przyspieszenie Peugeota 309 I generacji [FL] do 100 km/h można uzyskać od 10,5 do 15,3 s. Silnik Peugeota 309 I generacji [FL] jest rzędowy, składa się z 4 cylindrów o łącznej pojemności od 1118 do 1905 cm3. Na każdy cylinder przeznaczone są 2 zawory. Układ napędowy Peugeota 309 I generacji [FL] ma moment obrotowy od 87 do 177 Nm. Charakteryzuje się napędem na przednie koła. Dostępny jest z silnikiem benzynowym lub diesel. Warto wiedzieć, że średnie spalanie Peugeota 309 I generacji [FL] wynosi od 5,9 do 6,8 l na 100 km. W zależności od wersji Peugeota 309 I generacji [FL] posiada ono od 3 do 5 drzwi oraz 5 siedzeń. Wymiary samochodu to długość od 4050 do 4051 mm, szerokość od 1628 do 1630 mm i wysokość od 1376 do 1395.

3.83
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot 309
Produkcja od1989
Produkcja do1993

Wybrane wersje Peugeot 309 1 generacji [FL]

Inne modele Peugeot

Peugeot 309 1 generacji [FL]: newsy, testy i recenzje

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

10 godzin temu

Q&A: Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 4

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

2 tygodnie temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

6 miesięcy temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

2 miesiące temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

3 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

3 miesiące temu

Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

... Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny ...

5 miesięcy temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie