Sprawdź VIN samochodu przed zakupem. Nowe narzędzie AutoCentrum.pl

Peugeot 309 1 generacji [FL]

Generacja
Peugeot 309 1 generacji [FL] Zobacz 2 zdjęcia

Peugeot 309 I generacji to samochód niższej średniej klasy o zwartej, kompaktowej budowie. Auto było produkowane w latach 1985 – 1993.

Historia Peugeota 309 I generacji [FL]

Początek Peugeotato rok 1978 i przejęcie europejskiej filii Chrysler przez koncern PSA Peugeot Citroën i zmiana modeli na Talbot. Pod taką marką miał być wytwarzany Peugeot 309. W 1985 roku zdecydowano na zmniejszenie liczby marek do dwóch. Tym samym samochód Talbot Arizona ukazał się już pod nazwą Peugeot. Postanowiono nadać mu numer 309 w związku z tym, że model 305 był w produkcji, a na serię 306 było za wcześnie. Produkcja Peugeota 309 wystartowała w październiku 1985 roku w Ryton, a pierwsze modele można było podziwiać na początku następnego roku.

Początkowo do produkcji Peugeota 309 wykorzystywano silniki Simca: E1A (1118 cm3), G1A (1294 cm3), silniki benzynowe Talbota Horizon i silniki Peugeota – dwa diesele i dwa benzynowe.

Peugeot 309 sprzedawany był nie tylko w Europie, ale także w Indiach (gdzie pojawił się pod marką Talbot), w Ameryce Południowej, Japonii i Nowej Zelandii. Produkcję Peugeota 309 zakończono w 1993 i zastąpiono go Peugeotem 306.

Peugeot 309 I generacji [FL] – co nowego?

W 1989 roku stylistycznie odświeżono model. Tylne lampy przypominały te z modelu 405. Krawędź załadunkowa bagażnikazostała obniżona. Peugeot 309 I generacji [FL] mógł się poszczycić nowym typem kierownicy oraz nową tablicą rozdzielczą. Rok później zdecydowano się zamontować nowszą wersję skrzyni biegów. Miała być pięciostopniowa, manualna z biegiem wstecznym umiejscowionym poniżej piątego biegu. W 1992 roku już wszystkie jednostki napędowe posiadały katalizatori wtrysk paliwa.

Peugeot 309 I generacji [FL] – dane techniczne

Maksymalna moc silnika Peugeota 309 I generacji [FL] wynosi od 54 do 158 KM, co umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości od 160 do 180 km/h. Przyspieszenie Peugeota 309 I generacji [FL] do 100 km/h można uzyskać od 10,5 do 15,3 s. Silnik Peugeota 309 I generacji [FL] jest rzędowy, składa się z 4 cylindrów o łącznej pojemności od 1118 do 1905 cm3. Na każdy cylinder przeznaczone są 2 zawory. Układ napędowy Peugeota 309 I generacji [FL] ma moment obrotowy od 87 do 177 Nm. Charakteryzuje się napędem na przednie koła. Dostępny jest z silnikiem benzynowym lub diesel. Warto wiedzieć, że średnie spalanie Peugeota 309 I generacji [FL] wynosi od 5,9 do 6,8 l na 100 km. W zależności od wersji Peugeota 309 I generacji [FL] posiada ono od 3 do 5 drzwi oraz 5 siedzeń. Wymiary samochodu to długość od 4050 do 4051 mm, szerokość od 1628 do 1630 mm i wysokość od 1376 do 1395.

3.83
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot 309
Produkcja od1989
Produkcja do1993

Wybrane wersje Peugeot 309 1 generacji [FL]

Inne modele Peugeot

Peugeot 309 1 generacji [FL]: newsy, testy i recenzje

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

5 miesięcy temu

Peugeot zrobił pickupa. Szkoda, że nie kupimy go w Polsce

... Peugeot Landtrek to zupełnie nowy gracz w coraz bardziej obleganym segmencie pickupów. Auto wygląda nieźle, a przy tym może pochwalić się imponującymi możliwościami przewozowymi, co w połączeniu ... o przyjemnej jak na pickupa prezencji skrywa ...

2 miesiące temu

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

4 miesiące temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

6 miesięcy temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

4 miesiące temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

4 miesiące temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

6 miesięcy temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie