Peugeot 309 1 generacji [FL]

Generacja
Peugeot 309 1 generacji [FL] Zobacz 2 zdjęcia

Peugeot 309 I generacji to samochód niższej średniej klasy o zwartej, kompaktowej budowie. Auto było produkowane w latach 1985 – 1993.

Historia Peugeota 309 I generacji [FL]

Początek Peugeotato rok 1978 i przejęcie europejskiej filii Chrysler przez koncern PSA Peugeot Citroën i zmiana modeli na Talbot. Pod taką marką miał być wytwarzany Peugeot 309. W 1985 roku zdecydowano na zmniejszenie liczby marek do dwóch. Tym samym samochód Talbot Arizona ukazał się już pod nazwą Peugeot. Postanowiono nadać mu numer 309 w związku z tym, że model 305 był w produkcji, a na serię 306 było za wcześnie. Produkcja Peugeota 309 wystartowała w październiku 1985 roku w Ryton, a pierwsze modele można było podziwiać na początku następnego roku.

Początkowo do produkcji Peugeota 309 wykorzystywano silniki Simca: E1A (1118 cm3), G1A (1294 cm3), silniki benzynowe Talbota Horizon i silniki Peugeota – dwa diesele i dwa benzynowe.

Peugeot 309 sprzedawany był nie tylko w Europie, ale także w Indiach (gdzie pojawił się pod marką Talbot), w Ameryce Południowej, Japonii i Nowej Zelandii. Produkcję Peugeota 309 zakończono w 1993 i zastąpiono go Peugeotem 306.

Peugeot 309 I generacji [FL] – co nowego?

W 1989 roku stylistycznie odświeżono model. Tylne lampy przypominały te z modelu 405. Krawędź załadunkowa bagażnikazostała obniżona. Peugeot 309 I generacji [FL] mógł się poszczycić nowym typem kierownicy oraz nową tablicą rozdzielczą. Rok później zdecydowano się zamontować nowszą wersję skrzyni biegów. Miała być pięciostopniowa, manualna z biegiem wstecznym umiejscowionym poniżej piątego biegu. W 1992 roku już wszystkie jednostki napędowe posiadały katalizatori wtrysk paliwa.

Peugeot 309 I generacji [FL] – dane techniczne

Maksymalna moc silnika Peugeota 309 I generacji [FL] wynosi od 54 do 158 KM, co umożliwia osiągnięcie maksymalnej prędkości od 160 do 180 km/h. Przyspieszenie Peugeota 309 I generacji [FL] do 100 km/h można uzyskać od 10,5 do 15,3 s. Silnik Peugeota 309 I generacji [FL] jest rzędowy, składa się z 4 cylindrów o łącznej pojemności od 1118 do 1905 cm3. Na każdy cylinder przeznaczone są 2 zawory. Układ napędowy Peugeota 309 I generacji [FL] ma moment obrotowy od 87 do 177 Nm. Charakteryzuje się napędem na przednie koła. Dostępny jest z silnikiem benzynowym lub diesel. Warto wiedzieć, że średnie spalanie Peugeota 309 I generacji [FL] wynosi od 5,9 do 6,8 l na 100 km. W zależności od wersji Peugeota 309 I generacji [FL] posiada ono od 3 do 5 drzwi oraz 5 siedzeń. Wymiary samochodu to długość od 4050 do 4051 mm, szerokość od 1628 do 1630 mm i wysokość od 1376 do 1395.

3.83
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot 309
Produkcja od1989
Produkcja do1993

Wybrane wersje Peugeot 309 1 generacji [FL]

Inne modele Peugeot

Peugeot 309 1 generacji [FL]: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

2 miesiące temu

Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

... Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny ...

2 miesiące temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

2 miesiące temu

Peugeot 2008 - nie nazywajcie go miejskim SUV-em

... Peugeot 2008 to naprawdę ciekawa propozycja francuskiego producenta. Ten samochód może was zaskoczyć swoją przestronnością oraz komfortem prowadzenia. ... się już drugiej generacji, która urosła względem poprzednika oraz zdecydowanie wyładniała. ...

7 miesięcy temu

Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

... Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy? ... Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to ...

5 miesięcy temu

Peugeot 3008 i 5008 po liftingu już dostępne. Polskie ceny modeli

... Peugeot 3008 i jego większy brat 5008 doczekały się odświeżonych wersji z nowocześniejszym przodem i bogatszym wyposażeniem. Właśnie poznaliśmy polskie ceny oraz specyfikację obu modeli. ... Obecna generacja Peugeota 3008 debiutowała w 2016 ...

6 miesięcy temu

Peugeot 308 po zmianach na rok 2020. Polskie ceny modelu

... Choć już najwyższa pora na kolejną generację, Peugeot postanowił wprowadzić ostatnie poprawki w swoim kompakcie. 308 zyskał bogatsze wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz zegary I-Cockpit 3D. Zmiany wpłynęły na ceny. Ile trzeba zapłacić za ...

10 miesięcy temu

Samochód Roku Wirtualnej Polski 2020. Wnętrze Roku: Peugeot 2008

... Kategoria Wnętrza Roku przyniosła w tym roku kilka naprawdę ciekawych, odważnych i dobrze wykonanych kabin samochodów. Największe wrażenie wywarła na nas ta w nowym Peugeocie 2008. ... 38530 ^^^Podczas tegorocznej edycji plebiscytu Samochodu ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie