Hyundai Tucson 3 generacji

Generacja
Hyundai Tucson 3 generacji Zobacz 4 zdjęcia
Hyundai Tucson 3 generacji - test i recenzja

Marka Tucson ma swoich wielbicieli. Nie jest to tylko zasługa pociągającej stylistyki zewnętrznej, ale przede wszystkim drobiazgowo opracowanej techniki, którą Hyundai Tucson III może się poszczycić. Auto posiada obszerne wnętrze, pakowny bagażnik, zaś jego obsługa jest dziecinnie prosta. Kierowcy, którzy jedynie sporadycznie biorą na pokład samochodu komplet pasażerów, spokojnie zaspokoją swoje potrzeby podstawową wersją silnika z napędem na przednie koła. Osobom aktywnym, które dużo podróżują, a przy tym mają styczność z przeróżną rzeźbą terenu i zmiennymi warunkami atmosferycznymi, polecamy droższą wersję w benzynie z doładowaniem oraz napędem na obie osie.

Hyundai Tucson III – ogólna charakterystyka

Hyundai Tucson III wyjechał na ulice w 2015 roku. Kompaktowy Crossover Tucson II jest następcą Hyundaia ix35. Trzecia z kolei generacja posiada 447,5 cm długości, 185 cm szerokości oraz 164,5 cm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 267 cm. Jak możemy porównać, wielkich zmian fizycznych w stosunku do modelu ix35 nie wprowadzono. To co wyróżnia najnowszego Hyundaia Tucsona to odświeżona, nowoczesna stylistyka, która wielu kierowcom może wpaść w oko. Oprócz tego, wnętrze auta zyskało więcej wolnej przestrzeni. Lecz atrakcyjna stylizacja i obszerne wnętrze kosztowało Tucsona III zmniejszenie pojemności bagażnika do 513 litrów (w poprzedniej generacji wynosiła 591 l.).

Możliwości wyposażenia Hyundaia Tucsona III są różnorodne. Jedną z dostępnych opcji jest np.: adaptacyjny tempomat z systemem awaryjnego hamowania w razie natrafienia na przeszkodę. System ten sprawdza się także w miejskim środowisku, uważając również na pieszych. Ponadto, możemy cieszyć się takimi udogodnieniami, jak: korygowanie toru jazdy (w razie przypadkowego zbaczania z pasu ruchu), monitorowanie ruchu z tyłu auta (wraz z martwym kątem), system informowania o ograniczeniach prędkości.

Hyundai Tucson III – silnik

Trzecia generacja Hyundaia może być wyposażona w jeden z pięciu silników. Na początku wymieńmy jednostkę benzynową 1.6 GDI z mocą 132 KM, która pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 11,5 sekundy, zużywając około 6 litrów na 100 km. Drugi motor odznacza się turbodoładowaną benzyną 1.6 T-GDI i posiada moc 177 KM, zaś setkę osiąga w 9,2 sekundy (przy napędzie na przód), z napędem na cztery koła, czas ten wynosi 9,5 sekundy. Dla powyższych silników dedykowana jest manualna sześciobiegowa skrzynia biegów.

Wśród wysokoprężnych rodzajów silnika, w Hyundai Tucson III spotkamy się z ich trzema rodzajami, które mogą współgrać z manualną skrzynią biegów lub z sześciobiegowym automatem. Standardowa jednostka 1.7 CRDi posiada moc 115 KM i potrzebuje 13,5 s. do osiągnięcia prędkości 100 km/h spalając 4,6 litra na 100 kilometrów. Mocniejszy silnik 2.0 CRDi do 100 kilometrów przyspiesza w 10,6 sekundy (przy napędzie na przód) w przypadku czterokołowego napędu czas ten zmniejsza się do 10 sekund. Najsilniejszy motor z dostępnych w III generacji Hyundaia to 2.0 CRDi o mocy 185 KM, występujący tylko z napędem na cztery koła. Przy wersji z ręczną skrzynią biegów, 100 km/h osiągniemy w przeciągu 9,9 sekundy, zaś z sześciobiegowym automatem czas ten zmniejsza się do 9,5 sekundy.

3.87
Ocena na postawie 39 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Tucson
Produkcja od2015
Produkcja do2017

Wybrane wersje Hyundai Tucson 3 generacji

Inne generacje Hyundai Tucson

Inne modele Hyundai

Oceny użytkowników (3)

Hyundai Tucson 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Hyundai Kona po liftingu już w salonach. Znamy polskie ceny

... Stracił diesla, zyskał nowy wygląd i wyposażenie. A czy podrożał? Odświeżony Hyundai Kona właśnie doczekał się oficjalnego polskiego cennika. ... Kona to popularny crossover i jedno z najciekawszych aut w gamie Hyundaia. Lifting tylko poprawił ...

2 tygodnie temu

Hyundai Santa Fe Plug-in wyceniony. Wtyczka mocno podnosi cenę

... Hyundai uzupełnia gamę swojego SUV-a o nową, hybrydową odmianę plug-in. To napęd, który znamy już z Kii Sorento. Koreańska siostra jest jednak zauważalnie tańsza. Ci, którzy chcą kupić hyundaia, muszą przygotować się na wysokie ceny. ... 233 900 ...

4 dni temu

Hyundai Kona N jeszcze w tym roku. Wiadomo, co trafi pod maskę

... Hyundai znów potwierdza to, co wiadomo od kilku dobrych miesięcy. Model Kona doczeka się ostrej wersji N, która będzie konkurentem m.in. dla Forda Pumy ST. Poznaliśmy już orientacyjną datę debiutu i dowiedzieliśmy się, jaki napęd trafi pod ...

2 tygodnie temu

Hyundai Ioniq 5 zapowiedziany. To początek elektrycznej serii

... Hyundai Ioniq 5 w produkcyjnym wydaniu doczekał się oficjalnej zapowiedzi, zgodnie z którą powinniśmy spodziewać się debiutu już w lutym 2021 roku. Będzie to pierwsze auto marki oparte na nowej platformie, która posłuży całej rodzinie ...

2 tygodnie temu

Hyundai Tucson N-Line w oficjalnej zapowiedzi. To dopiero początek

... Gama N-Line zyskała kolejnego przedstawiciela. Do i10, i20, i30 oraz Kony dołącza nowy Tucson. Nowy SUV także doczekał się odważnie wystylizowanego wydania, w którym główną rolę grają sportowe ... dodatki. Mowa zarówno o elementach nadwozia, jak ...

3 miesiące temu

Nowy Hyundai Tucson prawdopodobnie zyska 290-konną wersję N

... Do oficjalnej premiery nowego Hyundaia Tucsona zostało kilka dni. Po oficjalnym ujawnieniu pierwszych zdjęć i ukończeniu testów drogowych, światło dzienne ujrzała nieoficjalna informacja o gamie silnikowej. Nas najbardziej interesuje jednak to, ...

5 miesięcy temu

Hyundai i30 - legalna kawiarnia w czasach pandemii

... O najnowszym wcieleniu Hyundaia i30 pod kątem stylistycznym można mówić bardziej pod kątem delikatnego faceliftingu niż nowej generacji. Najnowsza odmiana zyskała coś, co nie do końca rozumiem. ... , natomiast gdy spojrzymy na to z drugiej ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie