Marka Tucson ma swoich wielbicieli. Nie jest to tylko zasługa pociągającej stylistyki zewnętrznej, ale przede wszystkim drobiazgowo opracowanej techniki, którą Hyundai Tucson III może się poszczycić. Auto posiada obszerne wnętrze, pakowny bagażnik, zaś jego obsługa jest dziecinnie prosta. Kierowcy, którzy jedynie sporadycznie biorą na pokład samochodu komplet pasażerów, spokojnie zaspokoją swoje potrzeby podstawową wersją silnika z napędem na przednie koła. Osobom aktywnym, które dużo podróżują, a przy tym mają styczność z przeróżną rzeźbą terenu i zmiennymi warunkami atmosferycznymi, polecamy droższą wersję w benzynie z doładowaniem oraz napędem na obie osie.
Hyundai Tucson III – ogólna charakterystyka
Hyundai Tucson III wyjechał na ulice w 2015 roku. Kompaktowy Crossover Tucson II jest następcą Hyundaia ix35. Trzecia z kolei generacja posiada 447,5 cm długości, 185 cm szerokości oraz 164,5 cm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 267 cm. Jak możemy porównać, wielkich zmian fizycznych w stosunku do modelu ix35 nie wprowadzono. To co wyróżnia najnowszego Hyundaia Tucsona to odświeżona, nowoczesna stylistyka, która wielu kierowcom może wpaść w oko. Oprócz tego, wnętrze auta zyskało więcej wolnej przestrzeni. Lecz atrakcyjna stylizacja i obszerne wnętrze kosztowało Tucsona III zmniejszenie pojemności bagażnika do 513 litrów (w poprzedniej generacji wynosiła 591 l.).
Możliwości wyposażenia Hyundaia Tucsona III są różnorodne. Jedną z dostępnych opcji jest np.: adaptacyjny tempomat z systemem awaryjnego hamowania w razie natrafienia na przeszkodę. System ten sprawdza się także w miejskim środowisku, uważając również na pieszych. Ponadto, możemy cieszyć się takimi udogodnieniami, jak: korygowanie toru jazdy (w razie przypadkowego zbaczania z pasu ruchu), monitorowanie ruchu z tyłu auta (wraz z martwym kątem), system informowania o ograniczeniach prędkości.
Hyundai Tucson III – silnik
Trzecia generacja Hyundaia może być wyposażona w jeden z pięciu silników. Na początku wymieńmy jednostkę benzynową 1.6 GDI z mocą 132 KM, która pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 11,5 sekundy, zużywając około 6 litrów na 100 km. Drugi motor odznacza się turbodoładowaną benzyną 1.6 T-GDI i posiada moc 177 KM, zaś setkę osiąga w 9,2 sekundy (przy napędzie na przód), z napędem na cztery koła, czas ten wynosi 9,5 sekundy. Dla powyższych silników dedykowana jest manualna sześciobiegowa skrzynia biegów.
Wśród wysokoprężnych rodzajów silnika, w Hyundai Tucson III spotkamy się z ich trzema rodzajami, które mogą współgrać z manualną skrzynią biegów lub z sześciobiegowym automatem. Standardowa jednostka 1.7 CRDi posiada moc 115 KM i potrzebuje 13,5 s. do osiągnięcia prędkości 100 km/h spalając 4,6 litra na 100 kilometrów. Mocniejszy silnik 2.0 CRDi do 100 kilometrów przyspiesza w 10,6 sekundy (przy napędzie na przód) w przypadku czterokołowego napędu czas ten zmniejsza się do 10 sekund. Najsilniejszy motor z dostępnych w III generacji Hyundaia to 2.0 CRDi o mocy 185 KM, występujący tylko z napędem na cztery koła. Przy wersji z ręczną skrzynią biegów, 100 km/h osiągniemy w przeciągu 9,9 sekundy, zaś z sześciobiegowym automatem czas ten zmniejsza się do 9,5 sekundy.
Marka | Hyundai |
---|---|
Model | Hyundai Tucson |
Produkcja od | 2015 |
Produkcja do | 2017 |