#Dodge challenger

dodge challenger

Dodge Challenger to osobowe auto produkowane od 1970 roku przez amerykańską markę Dodge (Chrysler).

  • Dodge Challenger to auto osobowe typu muscle car, produkowane od roku 1970. Na zdjęciu widzimy Dodge Challenger SRT Demon. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało mu jedyne 2,4 sekundy, co czyni z Challengera SRT Demon najszybciej przyspieszający samochód na świecie
  • Dodge Challenger w wersji SRT Demon to najszybszy samochód produkcyjny na świecie. Samochód ten chowa pod maską przepotężny silnik V8, generujący moc 840 KM (maksymalny moment obrotowy 1044 Nm)
  • Przy piekielnej mocy Dodge'a Challenger SRT Demon, auto to, zaopatrzone w napęd na tylną oś, potrafi przy starcie stanąć na dwóch kołach i przejechać tak pewną odległość. Challenger SRT Demon stanie dęba po przejechaniu zaledwie 0,89 metra
  • Wnętrze superszybkiego Dodge'a Challenger SRT Demon
  • Wersja Dodge Challenger SRT Hellcat w salonach pojawiła się w 2015 roku. Hellcat posiadał silnik o poj. skokowej wynoszącej 6.2 litra, generował moc 707 KM (maksymalny moment obrotowy 881 Nm), a jego prędkość maksymalna to 320 km/h (do "setki" przyspieszał w przeciągu 3,7 sekundy)
  • Dodge Challenger to dwudrzwiowe coupe o długości wynoszącej nieco ponad 5 metrów. Auto na swój pokład mogło zabrać pięć osób
  • Dodge Challenger w wersji SRT 392 to rasowy pojazd z prawdziwego zdarzenia. Od wersji bazowej wyróżnia się, m.in., szerokim spojlerem z przodu, pasami pociągniętymi wzdłuż karoserii, 20-calowymi felgami, tylną lotką oraz przyciemnionymi szybami
  • Wnętrze Dodge'a Challenger
[1/8] Dodge Challenger to auto osobowe typu muscle car, produkowane od roku 1970. Na zdjęciu widzimy Dodge Challenger SRT Demon. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało mu jedyne 2,4 sekundy, co czyni z Challengera SRT Demon najszybciej przyspieszający samochód na świecieŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/dodge/challenger/iii/pictures/n5g05k/) użytkownika Porlamfer

Historia Dodge Challenger

Samochód należy do segmentu G. Debiut Dodge Challengera miał miejsce w 1970 roku. Auto bazowało na płycie podłogowej Chrysler E-platform, miało wiele wspólnych elementów konstrukcyjnych z Plymouthem Barracudą. Samochód miał być konkurencją dla Chevroleta Camaro i Forda Mustanga. Nadwozie wyglądało masywnie. Druga generacja Dodge Challengera została wprowadzona dopiero w 1978 roku. Pod nazwą sprzedawano Mitsubishi Sapporo/Galant Lambda Coupe. Trzecia generacja Dodge Challengera pojawiła się w 2008 roku. Model został zbudowany na płycie podłogowej Chargera i wykorzystywał kilka elementów Mercedesa. Konkurencją Dodge Challengera są Chevrolet Camaro i Ford Mustang.

Dodge Challenger – dane techniczne

Dodge Challenger dostępne jest z nadwoziem typu coupe. Samochód posiada napęd tylny. W ofercie Dodge Challengera są silniki benzynowe. Składają się one z 6 – 8 cylindrów, na każdy z nich przypada 2 – 4 zaworów. Silniki Dodge Challengera charakteryzują się mocą od 250 do 425 KM oraz pojemnością od 3518 do 6059 cm3. Maksymalną prędkością auta jest 270 km/h. Moment obrotowy układu napędowego wynosi 250 – 420 Nm. Wymiary Dodge Challengera to 5022 mm długości, 1923 mm szerokości i 1448 mm wysokości.

Dodge Challenger – opinie

Dodge Challenger nie może poszczycić się dobrze wyprofilowanymi fotelami. Do mocnych stron auta nie należy także zawieszenie, które jest zbyt miękko zestrojone i słabo trzyma się drogi. Trwałością nie grzeszą hamulce, które są mało odporne na wysokie temperatury.

Dodge Challenger to samochód z przestronnym wnętrzem. Z każdą generacją wprowadzano mniej paliwożerne silniki oraz ulepszano zawieszenie i hamulce.