Toyota MR2 W20

Generacja
Toyota MR2 W20

MR2 to model niewielkiego sportowego samochodu produkowanego od 1984 do 2007 roku przez japoński koncern motoryzacyjny Toyota Motor Corporation. Pierwsze dwie generacje tego modelu miały nadwozie coupé, a trzecia jest roadsterem.

W 1989 roku Toyota zaprezentowała drugą generację modelu MR2. Podobnie jak poprzednik nowy wóz w Japonii otrzymał nazwę MR-S. Tę samą nazwę auto nosiło też we Francji (choć w całej Europie nazywało się MR2), a przyczyną było skojarzenie brzmienia nazwy MR2 z niezbyt eleganckim wyrazem.
Nowy pojazd wyraźnie urósł w stosunku do poprzednika. Długość nadwozia zwiększyła się o około 200 mm, a rozstaw osi o 80 mm. Szerokość i wysokość pozostały podobne.

W przeciwieństwie do modelu serii W10 auto drugiej serii miało obłą karoserię. Jej stylistyka wpisywała się w ogólny światowy trend zapoczątkowany przez Japończyków. Na początku lat 90. ubiegłego wieku bardzo popularne były obłe nadwozia o miękkich liniach. Tak właśnie wyglądała MR2. Miała też kolejne modne rozwiązanie, a więc chowane przednie reflektory. Auto dostępne było jako coupé oraz jako targa, czyli wersja ze zdejmowanymi panelami dachu. Niektóre osoby zauważały podobieństwo MR2 do Ferrari 348 oraz w późniejszym czasie do Ferrari F355.

Sportowe wnętrze małej Toyoty było ciasne i niskie, jednak w porównaniu z poprzednikiem poczyniono bardzo wyraźny postęp. W tym modelu przeciętnego wzrostu Europejczyk nie musiał kląć na czym świat stoi, bo nie mógł się zmieścić w środku. Oczywiście wysokie osoby nie miały możliwości zajęcia wygodnej pozycji na sportowych fotelach MR2.

Wnętrze wykończono materiałami nie najwyższej jakości, a spasowanie większości części pozostawiało sporo do życzenia. Kolejnym problemem było słabe wyciszenie samochodu. W środku słychać było nie tylko hałas silnika, ale również powietrza opływającego nadwozie. W niektórych egzemplarzach targa bywało tak, że woda dostawała się do środka między panelami dachowymi, ponieważ odkształceniu w wyniku eksploatacji ulegały uszczelki.

W MR2 II jednostka napędowa znalazła się również za plecami kierowcy – umieszczono ją centralnie. W Japonii zadanie podstawowego motoru spełniał 2,2-litrowy silnik o mocy 165 KM. W USA ten sam silnik miał moc zmniejszoną do 130 KM. Klient miał do wyboru manualną albo automatyczną skrzynię biegów.

Z kolei w Europie jedynym dostępnym agregatem był 2-litrowiec o mocy 138 KM w odmianie podstawowej i 154 KM w wersji GT. W Japonii ta druga wersja była najsłabszą oferowaną przez Toyotę.

W Stanach Zjednoczonych i Kraju Kwitnącej Wiśni topowa MR2 miała 2-litrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem. Na rynku amerykańskim silnik rozwijał 200 KM mocy maksymalnej, a w Japonii o 21 KM więcej. Ani Japończycy, ani Amerykanie nie mieli wyboru w kwestii skrzyni biegów połączonej z tą jednostką. W Japonii była to 6-biegowa przekładnia ręczna, a w USA 5-biegowy automat.

W kolejnych latach samochód stale modernizowano. W 1992 roku do wersji turbo jako opcja oferowany był mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Od kolejnego roku najmocniejszy europejski silnik miał 180 KM, a japońska wersja Turbo 245 KM. Po 1996 roku obniżono o 10 KM moc jednostki europejskiej ze względu na normy czystości spalin.

W 1998 roku TRD zaprezentowało wersję 2000GT. Była to mocno zmodyfikowana wizualnie (szersze o 60 mm) i mechanicznie MR2. Auto wyposażono w 500-konny silnik.
W latach 1995-1997 ekipa Sard wystawiała wyścigową wersję MR2 nazwaną MC-8. Auto miało 4-litrowy silnik Toyoty o mocy 600 KM. Niestety, wóz nie odniósł żadnych sukcesów.

Produkcja MR2 drugiej generacji zakończyła się w 1999 roku. Zastąpiono ją autem z nadwoziem typu roadster.

4.05
Ocena na postawie 13 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota MR2
Produkcja od1989
Produkcja do2000

Wybrane wersje Toyota MR2 W20

Inne generacje Toyota MR2

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (3)

Toyota MR2 W20: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Toyota GR Yaris - szybki samochód, ale i tak będziesz spóźniony

... Fani sportów samochodowych oraz klasycznych rozwiązań będą zachwyceni nową Toyotą GR Yaris ... Toyota GR Yaris to wyjątkowy samochód pod wieloma względami. Duża moc w tak małym samochodzie to rzadkość a napęd na 4 koła to wyjątkowa egzotyka w ...

3 tygodnie temu

MR2 może powrócić. Podobnie jak Supry nie stworzy jej Toyota

... Tetsuya Tada, główny inżynier Toyoty, w rozmowie z dziennikarzami "Autoindustriya" napomknął o możliwości powrotu na rynek Toyoty MR2, kultowego, choć niedocenionego samochodu z silnikiem umieszczonym centralnie. Dawcą podwozia podobnie jak w ...

dawno temu

Toyota odkurzyła dawną nazwę. "Celica" znowu zarezerwowana

... Rezerwacje znaków towarowych i nazw w urzędach patentowych dokonywane przez producentów samochodów zawsze budzą wiele spekulacji. Nie inaczej jest tym razem. Toyota zarezerwowała używaną w przeszłości nazwę Celica. ... jednak nic z tego nie ...

miesiąc temu

Toyota MR2 powróci? Pomóc w tym ma Subaru

... Fani sportowych toyot mają powody do radości. Po świetnie przyjętej GT86, zjawiskowym Yarisie GRMN oraz nadchodzącej Suprze pojawić może się jeszcze jeden model. Miałby to być następca MR2 stworzony razem z Subaru. ... . Prawdopodobnie będzie to ...

dawno temu

Toyota Supra straciła dach. Nawiązuje do kultowych poprzedników

... Toyota w końcu zrobiła nową Suprę z otwartym nadwoziem. Pohamujcie jednak entuzjazm, gdyż mowa o jednostkowym egzemplarzu, który raczej nigdy nie trafi do seryjnej produkcji. ... Z okazji targów tuningowych SEMA, które w tym roku odbywają się ...

2 miesiące temu

Powrót Toyoty MR2

... Wszystkie osoby, które lubią szybką i dynamiczną jazdę sportową na pewno dobrze kojarzą Toyotę MR2. Ten mały, ale zadziorny roadster zyskał przydomek samochodu kultowego w półświatku amatorskiego ... tuningu. Tymczasem serwis Auto Express ...

dawno temu

Toyota RAV4 na rok 2021. Znamy polskie ceny

... Toyota przedstawiła oficjalny cennik modelu RAV4 dotyczący egzemplarzy z roku modelowego 2021. Powinni nim zainteresować się wszyscy ci, którzy nie chcą auta z placu, lecz indywidualnie skonfigurowaną sztukę wyprodukowaną w 2021 roku. ... oraz, ...

2 miesiące temu

Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł

... się jasne, że jest to tak naprawdę Toyota RAV4 z innym znaczkiem. Liftingi są też drogie – od bliźniaczej Toyoty Suzuki jest droższe. Ładne buzie dużo kosztują... ... nam znanych marek przygotowuje się do wyjścia z Europy (jak Mitsubishi) lub ...

3 dni temu

Nowa Toyota Yaris – witaj piękna!

... Mocniejsza, ale niesłychanie ekonomiczna, bardziej przestronna, lecz zaskakująco zwinna w mieście. Toyota Yaris czwartej generacji właśnie zadebiutowała w Polsce. ... Nowoczesne samochody wymagają nowoczesnych rozwiązań, dlatego najnowsza Toyota ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie