Volvo S40 1 generacji

Generacja
Volvo S40 1 generacji

Volvo S40 to samochód kompaktowy typu sedan. Pierwsza jego generacja była produkowana od 1995 roku. Pojazd bazuje na płycie podłogowej Mitsubishi Carismy. Na rynku konkurował z m.in. Audi A4, Lancią Lybrą czy Fordem Mondeo.

Volvo S40 miało zastąpić wysłużone modele serii 400. Na zewnątrz uwagę zwracają ciekawe reflektory. Charakterystycznym elementem dla produkowanych wtedy aut marki Volvo był wysunięty przedni grill. Wzdłuż całego samochodu biegnie przetłoczenie zaczynające się na przednim błotniku, przechodzące dalej przez drzwi, a kończące się na tylnych błotnikach. Ładnie wyprofilowane, dwukolorowe tylne lampy oddziela klapa bagażnika. W 1999 roku samochód przeszedł modernizację. Wersję po liftingu poznamy po zmodernizowanych lampach i nowych lampach.

Środek sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Jest całkiem przestronnie i wygodnie. Co ważne, do wykonania wnętrza użyto dobrych jakościowo materiałów. Deska rozdzielcza jest dosyć ładna. Zastosowane plastiki są w miękkie w dotyku. Dobre wrażenie sprawia również sam wygląd kokpitu. Drewniane wykończenie wnętrza i skórzana tapicerka nadają mu elegancję. Fotele są obszerne, wygodne i całkiem dobrze wyprofilowane. Dzięki temu zapewniają dobre trzymanie boczne przy dynamicznej jeździe po zakrętach. Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie, jedynie wysokim pasażerom może brakować miejsca na nogi. Bagażnik S40 ma wystarczającą pojemność wynoszącą 475 l.

Wyposażenie S40 obejmowało takie elementy, jak klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, komputer pokładowy oraz tempomat. Volvo zawsze dbało o bezpieczeństwo. Egzemplarze z początku produkcji miały w standardzie poduszkę powietrzną kierowcy i dwie poduszki boczne. W 1999 roku po zmianach konstrukcyjnych oferowano również kurtyny boczne. Volvo S40 było pierwszym pojazdem, który otrzymał cztery gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Volvo oferowało do S40 aż 11 jednostek. Podstawowa wersja S40 wyjeżdżała z fabryki z silnikiem benzynowym 1,6 o mocy 105 KM. Mocniejszy 1,8 16v rozwijał już 116 KM. W modelu S40 oprócz własnych silników benzynowych zastosowano także jednostkę 1,8 GDI o mocy 125 KM, pochodzącą z Mitsubishi. Mocniejszy motor o pojemności 2,0 16v generował 140 KM. W ofercie znalazły się aż trzy turbodoładowane silniki benzynowe. Najsłabszy, 2,0 LPT miał 165 K, mocniejsze 1,9 T4 oraz 2,0 T4 rozwijały 200 KM. Oprócz motoru wysokoprężnego 1,9 TD 90 KM proponowano silnik Renault 1,9 DI w odmianach 95, 102 i 115 KM.

Volvo S40 było dostępne z trzema przekładniami: 5-biegową manualną oraz 4- i 5-biegową automatyczną. Standardowo S40 miało napęd na przednie koła.

Produkcję modelu S40 pierwszej generacji zakończono po dziewięciu latach. W 1997 roku przedstawiono wyścigowy model S40, w którym Richard Rydell wygrał wyścigi aut turystycznych w Wielkiej Brytanii.

Volvo S40 cenione jest za dobre właściwości jezdne, bezpieczeństwo i bogate wyposażenie. Najbardziej wadliwy element S40 stanowi przednie zawieszenie, w którym zastosowano dość słabe sprężyny. Tył jest bardziej trwały, ale jeśli już się zepsuje, jego naprawa jest kosztowna. W niektórych pojazdach awariom ulegają też skrzynie biegów – zarówno francuskie, jak i te wyprodukowane w Szwecji.

3.64
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaVolvo
ModelVolvo S40
Produkcja od1996
Produkcja do2000

Wybrane wersje Volvo S40 1 generacji

Inne generacje Volvo S40

Inne modele Volvo

Volvo S40 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie