Toyota Auris 2 generacji

Generacja
Toyota Auris 2 generacji Zobacz 6 zdjęć
Toyota Auris 2 generacji - test i recenzja

Na salonie samochodowym w Paryżu w 2012 roku swój debiut miała druga generacja Toyoty Auris. Oznaczona kodem wewnętrznym E180 Toyota Auris w Europie jest oferowana w dwóch wariantach nadwoziowych – hatchback i kombi.

Sprzedaż samochodu w Japonii rozpoczęła się jeszcze pod koniec 2012 roku, natomiast w Polsce ten samochód debiutował w pierwszej połowie kwietnia 2013 roku. Bliźniaczym technicznie modelem do Aurisa jest nowa Corolla, która występuje tylko z karoserią typu sedan. Zresztą stylistycznie oba auta też są podobne.

Auris II nie kontynuuje stylistyki modelu pierwszej generacji. Dość łagodnie linie zostały zastąpione w nowym pojeździe ostrymi krawędziami. Wąskie przednie światła nadają Aurisowi nieco sportowy wygląd. Tylne mogą przywodzić na myśl niektóre modele marki Lexus. W wersji hybrydowej tylne lampy Aurisa składają się z diod elektroluminescencyjnych.

W porównaniu z poprzednikiem nowe auto urosło nieco wzdłuż, ale stało się znacznie niższe (aż o około 50 mm). Rozstaw osi pozostał bez zmian. Nowocześnie urządzone wnętrze zapewnia pasażerom więcej przestrzeni nie tylko na nogi, ale i nad głowami (i to mimo mniejszej wysokości). Niestety bagażnik urósł o symboliczne 5 litrów w wersji hatchback. Jeśli ktoś potrzebuje dużej przestrzeni bagażowej, powinien zdecydować się na Auris Kombi. Ta mieści 530 litrów przy normalnym ustawieniu tylnej kanapy i ponad 1650 litrów, gdy tylne oparcia są złożone.

Na polskim rynku Auris jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi, dwoma turbodieslami i jako hybryda (też z motorem spalającym benzynę). Najmniejszą jednostką jest 1,3-litrowiec o mocy 100 KM i momencie obrotowym 128 Nm. Jego średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 5,5 l/100 km. Potrzebującym mocniejszych wrażeń polecany jest Auris 1.6 Valvematic wyposażony w 4-cylindrową konstrukcję o mocy 132 KM. Valvematic to układ łączący w sobie układy VVT-i (zmienne czasy otwarcia i zamknięcia zaworów) oraz zmienny skok zaworów. Między innymi dzięki niemu średnie spalanie benzyny to około 6 litrów na setkę.

Zwolennicy oszczędnej jazdy mają do wyboru dwa diesle. Mniejszy z nich ma objętość 1,4 l i dzięki pomocy turbosprężarki rozwija moc 90 KM. Większy, 2-litrowy, osiąga o 35 KM mocy więcej. Średnie zużycie oleju napędowego w obu oscyluje wokół 4,2-4,3 l/100 km.

Wszystkie silniki oferowane są z ręczną przekładnią o sześciu biegach, natomiast jako opcja 1,6-litrowego benzynowca proponowana jest też bezstopniowa skrzynia biegów. 125-konny turbodiesel jako jedyny może być wyposażony w układ start/stop.

Najdroższą wersją jest Auris Hybrid. Samochód ma pod maską benzynowy silnik o objętości 1,8 l. 4-cylindrowa rzędowa konstrukcja od pozostałych jednostek benzynowych różni się między innymi tym, że ma bezpośredni wtrysk paliwa do cylindrów. Moc maksymalna tego silnika to 100 KM, a jego moment obrotowy sięga 142 Nm.

Najlepsze osiągi zapewnia Auris 1.6 Valvematic, który rozpędza się do 200 km/h, a pierwszą setkę na liczniku ma po równych 10 sekundach. Z kolei najmniejszym spalaniem odznacza się oczywiście wersja hybrydowa.

W Polsce Toyota Auris jest sprzedawana w pięciu wersjach wyposażenia. Podstawowym poziomem wyposażenia jest Life, z którym jest łączony wyłącznie 100-konny silnik benzynowy. W ramach pakietu Life sprzedawany jest wóz z aż siedmioma poduszkami powietrznymi, układami ABS, ESP i systemem wspomagającym ruszanie na wzniesieniach. Ponadto auto ma stalowe felgi, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz immobiliser. W dodatkowym pakiecie za niewielką dopłatą dostępna jest automatyczna klimatyzacja oraz radio.

W najwyższym pakiecie Prestige w standardzie są między innym skrętne biksenonowe reflektory, wszystkie szyby sterowane elektrycznie, elektrycznie składane lusterka czy częściowo skórzana tapicerka.

3.71
Ocena na postawie 77 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaToyota
ModelToyota Auris
Produkcja od2012
Produkcja do2017

Wybrane wersje Toyota Auris 2 generacji

Inne generacje Toyota Auris

Inne modele Toyota

Oceny użytkowników (39)

Przejdź do strony: 1 2

Toyota Auris 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Toyota Aygo X – miejski samochód, jakiego jeszcze nie było

... Klasa aut miejskich kurczy się z roku na rok, a Toyota Aygo w nowej odsłonie urosła, zyskała garść nowych technologii i prezentuje się lepiej niż kiedykolwiek. Nowy miejski model Toyoty wjeżdża ... do salonów i wprowadza do segmentu A elementy ...

2 miesiące temu

Najpopularniejszy SUV świata udoskonalony. Co się zmieniło?

... Toyota odświeżyła swojego hitowego SUV-a RAV4. Na pierwszy rzut oka zmieniło się niewiele. Klienci powinni jednak odczuć różnice, szczególnie we wnętrzu. Muszą jednak uzbroić się w cierpliwość - produkcja ruszy w trzecim kwartale 2022 roku. ... ...

4 dni temu

Nowy salon Toyoty w Gdańsku już otwarty!

... Na gdańskim Jasieniu, przy ul. Jabłoniowej 2, kolejny salon samochodowy otworzył największy w północnej Polsce dealer Toyoty, firma Walder. Nowy obiekt Grupy Walder nosi nazwę Toyota Professional Gdańsk i prezentuje ofertę samochodów ...

4 miesiące temu

Test: BMW 2 Active Tourer - osobiście jestem na nie, ale...

... Po w sumie ośmiu latach i jednym faceliftingu na rynku pojawiła się nowa odmiana modelu BMW 2 Active Tourer, która w aktualnej gamie BMW, patrząc na inne auta, z pewnością nie jest już najbrzydszym, za które uważałem poprzednią generację. Nie ...

2 miesiące temu

Używana Toyota Auris I (2007-2012) - poradnik kupującego

... W 2007 roku Toyota zaskoczyła wszystkich zmianą nazwy modelowej swojego europejskiego kompaktu z Corolla na Auris. Kultowe nazewnictwo pozostawiono jedynie w stosunku do globalnego sedana. Nie był ... to jednak żaden przełom techniczny, a po ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie