Popularne kompakty w dobrej cenie. Na uwagę zasługują zwłaszcza diesle

Kompakty to wciąż najczęściej wybierany segment w Europie i jeden z najpopularniejszych w Polsce. Traktowane jako auta rodzinne, jako złoty środek pomiędzy ceną a komfortem jazdy. Jakie modele można kupić obecnie w polskich salonach na atrakcyjnych warunkach?

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Julian Grabowski

07.02.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:55

Zacznijmy od największego polskiego hitu, czyli Škody Octavii. Oczywiście tradycyjnie na początku roku rabaty obejmują modele z rocznika 2018. I to jest bardzo dobry czas by kupić Octavię z dieslem, bo upust do 13 000 zł sprawia, że diesel jest niewiele droższy od benzyniaka. Przykładowo, wersja 1.6 TDI o mocy 115 KM w specyfikacji Active jest dostępna od 75 400 zł. Mniejsze rabaty obejmują diesle 2.0 TDI – do 6000 zł.

Dzięki atrakcyjnym upustom najtańsza wersja Octavii – benzynowa 1.0 TSI Active – kosztuje tylko 70 050 zł. Przy okazji zakupu warto zainteresować się pakietem przeglądów o wartości 2450 zł w promocyjnej cenie 299 zł. A przy okazji, odwiedzając salon Škody warto zwrócić uwagę na równie interesujące oferty na model Rapid.

Skoda Rapid Spaceback
Skoda Rapid Spaceback© fot. Mariusz Zmysłowski

Przypomnę tylko, że już niebawem Rapida Spaceback zastąpi zupełnie nowy samochód o nazwie Scala. Stąd też schodzący model można kupić już za 47 500 zł – wersja 1.0 TSI Active. To rabat wynoszący 10 500 zł. Nieco niższe upusty dotyczą standardowego Rapida z nadwoziem liftback, przez co stał się droższy od Spacebacka – cena podstawowa to 48 500 zł.

Nie mniej interesująco przedstawiają się obecnie oferty w Toyocie. Również z powodu wymiany modeli na nowe. I tak, oferowane dotychczas Auris i Corolla dostały do nazwy dopisek Classic oraz upusty do 15 600 zł!

Taki rabat uzyskacie na model Corolla Classic1.6 Valvematic Prestige + Nawigacja ze 132-konnym silnikiem benzynowym. Bogato wyposażone auto kosztuje obecnie tylko 79 300 zł. Ciekawie przedstawia się cena wersji wysokoprężnej 1.4D-4D Active za kwotę 71 000 zł. Jeśli zależy wam na najniższej cenie, to wystarczy 61 000 zł na odmianę 1.33 Active.

Na Toyotę Auris można uzyskać maksymalny rabat w wysokości 15 000 zł. Dotyczy on dobrze wyposażonej wersji kombi 1.6 Premium + Comfort, której cena wynosi 73 700 zł. Jednak Aurisa można kupić już za 58 200 zł, licząc na upust w wysokości 14 200 zł. Mowa tu o odmianie hatchback 1.33 Active + City. Natomiast hybryda z rabatem 13 000 zł kosztuje 85 400 zł i to już w dobrym standardzie wyposażenia Premium + Comfort.

Toyota Auris
Toyota Auris© fot. Mariusz Zmysłowski

A co powiecie na nowoczesny, dobrze zaprojektowany 100-konny kompakt za 51 900. Taka cena dotyczy Opla Astry z silnikiem 1.4. Upusty na rocznik 2018 sięgają 9500 zł. Dzięki temu również dynamiczna i dobrze wyposażona Astra 1.4 Turbo Dynamic kosztuje tylko 70 700 zł. Jej 150-konny silnik odznacza się dobrym przyspieszeniem, ale i niskim zużyciem paliwa.

Natomiast osobom, ceniącym sobie głównie niskie spalanie, można polecić skromnego diesla 1.6 CDTI o mocy 95 KM, który w bazowej odmianie wyposażenia Essentia jest dostępny od 64 700 zł.

W "Cudownej Wyprzedaży Fiata" na rok produkcji 2018, modele Tipo Sedan, Tipo Hatchback i Tipo Station Wagon dostępne są z rabatem do 12 000 zł. Nieźle, jak na najtańszego kompakta na rynku. A jak wyglądają ceny rzeczywiste? Jeszcze lepiej.

Przykładowo, bazowy Tipo hatchback 1.4 Pop kosztuje tylko 48 981 zł. Niestety taka wersja nie dostarcza przyjemności ani z jazdy ani nawet z przebywania w środku. Dlatego polecamy zawsze bogate specyfikacje Lounge lub wersje specjalne, jak S-Design. I takiego Fiata Tipo z silnikiem 1.4 T-Jet o mocy 120 KM można kupić już za 67 935 zł. Standardowa cena wynosiła 81 500 zł, co stanowi jeszcze większą obniżkę niż deklaruje importer – 13 565 zł.

Królem wszystkich kompaktów jest rzecz jasna Volkswagen Golf i wcale nie dziwi nas, że auto zawsze cieszy się ogromnym zainteresowaniem, ale w Polsce przegrywa rynkową rywalizację ze względu na wysoką cenę. Jednak biorąc pod uwagę upusty na rocznik 2018 sytuacja trochę się odwraca.

VW Golf
VW Golf© fot. Konrad Skura

Golfa można kupić już za 57 390 zł w wersji 1.0 TSI Trendline. To upust aż 11 000 zł. Jeszcze lepiej wygląda oferta na podobnie wyposażoną i mocną odmianę 1,5l TSI BlueMotion (130 KM) z automatyczną przekładnią DSG. Auto kosztujące wyjściowo 89 690 zł można obecnie kupić za 75 790 zł. Warto natomiast dołożyć 5000 zł do lepiej wyposażonej odmiany Comfortline i wówczas skorzystać z rabatu w wysokości 13 900 zł.

Jednak importer na swojej stronie internetowej wspomina o rabatach sięgających aż 16 000 zł. Gdzie one są? Dotyczą wyłącznie wersji 1,6 TDI o mocy 115 KM. Takiego Golfa można kupić za 70 590 zł.

Chcielibyśmy jeszcze zwrócić uwagę na ofertę Hyundaia, który obligatoryjnie przyznaje 9000 zł upustu na każdą wersję kompaktowego i30 oraz 2000 zł za odsprzedaż samochodu używanego do tej pory. Łącznie 11 000 zł rabatu i bazowa odmiana 1.4 MPI (100 KM) Classic Plus jest dostępna od 58 000 zł. Za 75 700 zł można kupić dobrze wyposażonego i dynamicznego i30 1.4 T-GDI o mocy 140 KM w specyfikacji Go Plus, a diesel 1.6 CRDI 6MT (110 KM) w tej samej specyfikacji jest dostępny od 80 000 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
rynekToyota AurisVolkswagen Golf
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)