Rover 400 Series R8

Generacja
Rover 400 Series R8 Zobacz 2 zdjęcia

Model 400 to samochód klasy kompakt (segment C) produkowany od 1990 roku do roku 1999 przez brytyjską firmę Rover. W tym czasie producent zaprezentował dwie generacje tego niewielkiego auta. Pierwsza seria Rovera 400 pojawiła się w 1990 roku i bazowała na modelu 200 II. Rover 200 II został opracowany wspólnie z japońską firmą Honda. Odpowiednikiem Rovera 200 była Honda Concerto, jednak model 400 nie miał swojego bliźniaka wśród japońskich aut.

W przeciwieństwie do Hondy Rover oferował wiele wersji nadwoziowych, wśród których był też model 400. Sam Rover 200 dostępny był jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback, 2-drzwiowy kabriolet i 2-drzwiowe coupé. Łącznie brytyjska firma miała aż 6 różnych wersji nadwoziowych opartych na platformie R8, co znacznie poszerzało grupę potencjalnych klientów.

Na samym początku Rover 400 sprzedawany był tylko jako wersja sedan. Z wyglądu zbliżony był do Rovera 200 – z wyjątkiem bagażnika. Cechę charakterystyczną stanowiły przednie wąskie światła w tym samochodzie.

Jak na auto klasy kompakt wóz ten miał sporą przestrzeń pasażerską. Powody do narzekań mogły mieć tylko wysokie osoby zajmujące tylną kanapę. A przyczyną ich utyskiwań był brak miejsca na nogi – ale tylko w sytuacji, gdy przednie fotele były maksymalnie przesunięte do tyłu.

Rover 400 na tle konkurencji był samochodem wyposażonym dość bogato. Wszystkie wersje od podstawowej miały wykończenie wnętrza drewnem i regulację pionową koła kierownicy. W droższych wersjach standard stanowiły ABS i elektrycznie sterowane szyby. W najdroższych wersjach tapicerka siedzeń była częściowo skórzana, a za dopłatą klient mógł nabyć elektrycznie sterowany szyberdach, klimatyzację i aluminiowe felgi. Do tego Rover 400 miał ważny atut w postaci sporego, bo 410-litrowego bagażnika.

Niestety producent oszczędził nieco na materiałach wygłuszających, przez co w samochodzie przy wyższych prędkościach było dosyć głośno.

Bazowy silnik w tym samochodzie to nowa jednostka napędowa z rodziny K. Miała ona objętość skokową 1,4 l i moc 90 KM. Auto dostępne było też z silnikiem Hondy o objętości skokowej 1,6 l, który rozwijał moc 116 KM. W 1991 roku na rynku pojawił się Rover 420 GSI uzbrojony w 2-litrowy 140-konny motor serii M. Rok później został on zastąpiony 136-konną jednostką o objętości 2,0 l należącą do serii T.

W 1992 roku większy motor otrzymał dwuwałkową głowicę cylindrów, dzięki czemu udało się zwiększyć jego moc do 125 KM. Obie wersje (116-konna i 125-konna) oferowano jednocześnie. W tym samym roku pojawiła się 103-konna wersja małego 1,4-litrowego silnika (montowany potem też w Polonezie) oraz najmocniejsza, bo aż 200-konna odmiana 420 GSi wyposażona w 2-litrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem.

Oprócz silników benzynowych w ofercie były także dwa diesle. Słabszy, wolnossący, miał objętość skokową 1,9 l i moc 67 KM, a mocniejszy – z turbodoładowaniem – był mniejszy, bo 1,8-litrowy, ale wytwarzał moc 88 KM. W zależności od wersji Rover 400 dostępny był ze skrzyniami manualnymi produkcji koncernów PSA lub Honda, a także z 4-biegową skrzynią automatyczną.

W 1994 roku do oferty dołączyło kombi na bazie modelu 400. Zostało oznaczone symbolem 400 Tourer. Jego bagażnik był o 20 l większy niż w odmianie sedan. Kombi sprzedawano ze wszystkimi silnikami, z którymi występował sedan – z wyjątkiem odmiany 200-konnej, która zresztą i w sedanie była limitowana.

W 1995 roku zakończyła się produkcja sedana pierwszej generacji i został on zastąpiony nowym autem. W związku z zakończeniem współpracy z Hondą rok później z oferty zniknęły silniki tej japońskiej marki, a dołączył motor o objętości 1,6 l i mocy 111 KM. Produkcja kombi trwała aż do 1998 roku.

3.60
Ocena na postawie 40 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
ModelRover 400 Series
Produkcja od1990
Produkcja do1998

Wybrane wersje Rover 400 Series R8

Inne generacje Rover 400 Series

Inne modele Rover

Rover 400 Series R8: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie