Rover 400 Series R8

Generacja
Rover 400 Series R8 Zobacz 2 zdjęcia

Model 400 to samochód klasy kompakt (segment C) produkowany od 1990 roku do roku 1999 przez brytyjską firmę Rover. W tym czasie producent zaprezentował dwie generacje tego niewielkiego auta. Pierwsza seria Rovera 400 pojawiła się w 1990 roku i bazowała na modelu 200 II. Rover 200 II został opracowany wspólnie z japońską firmą Honda. Odpowiednikiem Rovera 200 była Honda Concerto, jednak model 400 nie miał swojego bliźniaka wśród japońskich aut.

W przeciwieństwie do Hondy Rover oferował wiele wersji nadwoziowych, wśród których był też model 400. Sam Rover 200 dostępny był jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback, 2-drzwiowy kabriolet i 2-drzwiowe coupé. Łącznie brytyjska firma miała aż 6 różnych wersji nadwoziowych opartych na platformie R8, co znacznie poszerzało grupę potencjalnych klientów.

Na samym początku Rover 400 sprzedawany był tylko jako wersja sedan. Z wyglądu zbliżony był do Rovera 200 – z wyjątkiem bagażnika. Cechę charakterystyczną stanowiły przednie wąskie światła w tym samochodzie.

Jak na auto klasy kompakt wóz ten miał sporą przestrzeń pasażerską. Powody do narzekań mogły mieć tylko wysokie osoby zajmujące tylną kanapę. A przyczyną ich utyskiwań był brak miejsca na nogi – ale tylko w sytuacji, gdy przednie fotele były maksymalnie przesunięte do tyłu.

Rover 400 na tle konkurencji był samochodem wyposażonym dość bogato. Wszystkie wersje od podstawowej miały wykończenie wnętrza drewnem i regulację pionową koła kierownicy. W droższych wersjach standard stanowiły ABS i elektrycznie sterowane szyby. W najdroższych wersjach tapicerka siedzeń była częściowo skórzana, a za dopłatą klient mógł nabyć elektrycznie sterowany szyberdach, klimatyzację i aluminiowe felgi. Do tego Rover 400 miał ważny atut w postaci sporego, bo 410-litrowego bagażnika.

Niestety producent oszczędził nieco na materiałach wygłuszających, przez co w samochodzie przy wyższych prędkościach było dosyć głośno.

Bazowy silnik w tym samochodzie to nowa jednostka napędowa z rodziny K. Miała ona objętość skokową 1,4 l i moc 90 KM. Auto dostępne było też z silnikiem Hondy o objętości skokowej 1,6 l, który rozwijał moc 116 KM. W 1991 roku na rynku pojawił się Rover 420 GSI uzbrojony w 2-litrowy 140-konny motor serii M. Rok później został on zastąpiony 136-konną jednostką o objętości 2,0 l należącą do serii T.

W 1992 roku większy motor otrzymał dwuwałkową głowicę cylindrów, dzięki czemu udało się zwiększyć jego moc do 125 KM. Obie wersje (116-konna i 125-konna) oferowano jednocześnie. W tym samym roku pojawiła się 103-konna wersja małego 1,4-litrowego silnika (montowany potem też w Polonezie) oraz najmocniejsza, bo aż 200-konna odmiana 420 GSi wyposażona w 2-litrową jednostkę napędową z turbodoładowaniem.

Oprócz silników benzynowych w ofercie były także dwa diesle. Słabszy, wolnossący, miał objętość skokową 1,9 l i moc 67 KM, a mocniejszy – z turbodoładowaniem – był mniejszy, bo 1,8-litrowy, ale wytwarzał moc 88 KM. W zależności od wersji Rover 400 dostępny był ze skrzyniami manualnymi produkcji koncernów PSA lub Honda, a także z 4-biegową skrzynią automatyczną.

W 1994 roku do oferty dołączyło kombi na bazie modelu 400. Zostało oznaczone symbolem 400 Tourer. Jego bagażnik był o 20 l większy niż w odmianie sedan. Kombi sprzedawano ze wszystkimi silnikami, z którymi występował sedan – z wyjątkiem odmiany 200-konnej, która zresztą i w sedanie była limitowana.

W 1995 roku zakończyła się produkcja sedana pierwszej generacji i został on zastąpiony nowym autem. W związku z zakończeniem współpracy z Hondą rok później z oferty zniknęły silniki tej japońskiej marki, a dołączył motor o objętości 1,6 l i mocy 111 KM. Produkcja kombi trwała aż do 1998 roku.

3.60
Ocena na postawie 40 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
ModelRover 400 Series
Produkcja od1990
Produkcja do1998

Wybrane wersje Rover 400 Series R8

Inne generacje Rover 400 Series

Inne modele Rover

Rover 400 Series R8: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Audi R8 z tylnym napędem. Pragnienia purystów zostały spełnione

... Audi zapowiedziało, że na początku 2020 roku wprowadzi do sprzedaży tylnonapędowe R8. Kolejną nowością będzie odświeżone wyścigowe Audi R8 LMS GT4 przeznaczone dla prywatnych zespołów. Oba będą napędzane przez wolnossące, 5,2-litrowe V10. ... ...

2 tygodnie temu

Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni

... Zacznę od końca, bo oceny zawsze w testach podajemy na końcu. 10/10. Gdybym miał wybrać jeden samochód z dostępnych obecnie na rynku i jeździć nim przez lata, Range Rover Sport P400e byłby moim wyborem. I już wam wyjaśniam dlaczego. ... ...

3 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender: na razie kupisz go tylko z Lego

... Na nowego Land Rovera Defendera będziemy musieli jeszcze długo czekać. Pojawi się na rynku dopiero w 2020 roku. Jednak już teraz można mieć zestaw z Lego. ... Firma Lego wraz z Land Roverem zaprezentowała nowy zestaw z serii Technic, z którego ...

miesiąc temu

Nowy Land Rover Defender otrzyma pneumatyczne zawieszenie

... Land Rover Defender to jedna z największych legend motoryzacji. Pierwsza generacja była produkowana przez kilka dekad, a już niebawem doczekamy się jej następcy. Do premiery pozostało niewiele czasu i choć auto nie zadebiutowało jeszcze ...

3 miesiące temu

Koenigsegg Regera ustanowił nowy rekord 0-400-0 km/h

... Koenigsegg ustanowił nowy rekord czasowy w przyspieszeniu 0-400 km/h i ponownym zatrzymaniu. Szwedzi pobili samych siebie o prawie dwie sekundy, udowadniając, że są mistrzami w tej kategorii. ... Wszystko zaczęło się dwa lata temu, kiedy to były ...

2 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender ma zadebiutować już we wrześniu

... Wszystko wskazuje na to, że prace nad nowym Land Roverem Defenderem są już na ukończeniu. Producent nie zdradza, kiedy auto będzie oficjalne pokazane, ale media mówią o wrześniu 2019 roku. Fani brytyjskiej terenówki mają na co czekać. ... W ...

7 miesięcy temu

Test na torze Audi R8 Performance: bestia, którą łatwo oswoić

... 620 koni mechanicznych z silnika umieszczonego za plecami kierowcy trafia na cztery koła potężnego auta sportowego. Początkowo to rycząca i sapiąca bestia, z czasem zmienia się w łagodnego baranka. Wystarczy ją trochę poznać. Nie sądziłem, że ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie