Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Rover 400 Series HH-R

Generacja
Rover 400 Series HH-R Zobacz 4 zdjęcia

Druga seria Rovera 200 została przedstawiona publiczności 29 marca 1995 roku.

Samochód o kodzie wewnętrznym HHR został opracowany wspólnie z japońską firmą Honda niedługo przed zakończeniem współpracy z nią. Rover 400 II bazuje na Hondzie Civic szóstej generacji w wersji 5-drzwiowej (również na Hondzie Domani). Co ciekawe, auto weszło jednak do produkcji, mimo że udziały w Roverze w większości wykupiło niemieckie BMW.

Początkowo Rover 400 drugiej serii sprzedawany był jako 5-drzwiowy hatchback. Jego nadwozie charakteryzowało się sporym podobieństwem do Civica, jednak zachowało niepowtarzalne cechy brytyjskiej marki. Należały do nich m.in. chromowany grill chłodnicy z przodu i bardzo wąskie przednie reflektory, które nawiązywały do starszego modelu 400 i 200.

Poprzedni Rover 400 dzielił płytę podłogową z modelem 200 drugiej generacji, nowy samochód miał natomiast zupełnie inną podłogę niż Rover 200 trzeciej serii. Wynikało to z tego, że ostatni z Roverów 200 został skonstruowany samodzielnie przez firmę Rover, a oparto go na płycie podłogowej ze starszego modelu. Z kolei Rover 400 II przejął podłogę z Hondy.

Brytyjski samochód w kabinie pasażerskiej miał całkiem sporo miejsca. Nie brakowało go ani na nogi, ani nad głową. Fotele były duże i dobrze wyprofilowane. Dodatkowy atut stanowiło bogate podstawowe wyposażenie Rovera. W najtańszej wersji auto miało poduszkę powietrzną dla kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek i immobiliser. Gdzieniegdzie standardem był też ABS. W wyposażeniu dodatkowym znalazła się poduszka gazowa dla pasażera, klimatyzacja i elektrycznie sterowane szyby z tyłu.
Klimatyzacja w tym samochodzie się przydawała, ponieważ Rover 400 był słabo przewietrzany. Z tego powodu często parowały w nim szyby, co znacznie utrudniało jazdę.

Wkrótce po wdrożeniu do produkcji odmiany hatchback niezależnie od Hondy Rover opracował odmianę sedan, która różniła się zarówno pokrywą bagażnika, jak i tylnymi światłami. Do tego samochód był nieco dłuższy od odmiany 5-drzwiowej. Jego wielki atut to duży, bo mieszczący aż 470 l bagażnik – w wersji hatchback miał 375 l pojemności.

Jak na auto klasy kompaktowej Rover 400 drugiej generacji miał bardzo zaawansowane zawieszenie. Na przedniej osi był to układ dwóch wahaczy trójkątnych, amortyzatora i sprężyny śrubowej, a z tyłu zabudowano zawieszenie wielowahaczowe. Taki zestaw gwarantował dobre prowadzenie auta i wysoki komfort podróży.

Od samego początku wytwarzania drugiej serii Rover 400 dostępny był ze wszystkimi silnikami. Najmniejszy to 1,4-litrowy motor benzynowy z 8-zaworową głowicą. Miał on moc 75 KM. Ponieważ nie cieszył się większym zainteresowaniem, wkrótce zniknął z oferty. Pozostała za to jego 16-zaworowa wersja znana z Poloneza. Miała ona moc 103 KM i pozwalała autu osiągnąć prędkość 185 km/h. Rozwinięciem powyższych jednostek był silnik 1,6-litrowy o mocy 111 KM. Jeszcze mocniejsza była 136-konna odmiana motoru serii T o objętości skokowej 2,0 l. Jedyny silnik benzynowy niebędący własną konstrukcją Rovera to jednostka 1,6 l pochodząca z Hondy i mająca 116 KM mocy maksymalnej.

Pod koniec produkcji pojawiła się limitowana seria Roverów 400 z dużym, 2,5-litrowym, 6-cylindrowym widlastym silnikiem o mocy 175 KM. Dzięki niemu Rover mógł pojechać z prędkością nawet 225 km/h.
Oprócz benzynowców sprzedawano też diesla. Miał on objętość skokową 2,0 l i występował zarówno z międzystopniową chłodnicą powietrza doładowującego, jak i bez niej. W tej drugiej odmianie silnik miał 86 KM, a w pierwszej 105 KM.

Rover 400 drugiej generacji jest wysoko ceniony m.in. właśnie za silniki w nim montowane. Jedną z największych wad auta jest pojawiająca się szybko korozja. Narażone są na nią przede wszystkim błotniki i progi.

W 1999 roku przeprowadzono poważną modernizację Rovera 400 i przemianowano go na model 45. 1999 rok jest zatem ostatnim rokiem produkcji Rovera 400 w tej formie i pod tą nazwą.

4.78
Ocena na postawie 33 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
ModelRover 400 Series
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje Rover 400 Series HH-R

Inne generacje Rover 400 Series

Inne modele Rover

Rover 400 Series HH-R: newsy, testy i recenzje

Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni

... Zacznę od końca, bo oceny zawsze w testach podajemy na końcu. 10/10. Gdybym miał wybrać jeden samochód z dostępnych obecnie na rynku i jeździć nim przez lata, Range Rover Sport P400e byłby moim wyborem. I już wam wyjaśniam dlaczego. ... ...

10 miesięcy temu

Range Rover Adventum Coupe to trzydrzwiowy SUV za ponad 1,2 mln zł

... Dla tych, którzy płaczą po Range Roverze SV uśmierconym przez Brytyjczyków w ubiegłym roku, jest jeszcze ratunek. Niezależny brytyjski warsztat stworzył własną interpretację tego modelu. Jest ona jeszcze bardziej spektakularna niż oryginał, ale ...

3 miesiące temu

Klasyczny Range Rover dostał amerykańskie V8 i nie tylko

... East Coast Defender (ECD) to firma specjalizująca się w tworzeniu restomodów na bazie starych Land Roverów. Jak sama nazwa wskazuje, są to najczęściej Defendery, ale nie tylko. Tym razem w warsztacie zagościła pierwsza generacja Range Rovera, ...

4 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender: na razie kupisz go tylko z Lego

... Na nowego Land Rovera Defendera będziemy musieli jeszcze długo czekać. Pojawi się na rynku dopiero w 2020 roku. Jednak już teraz można mieć zestaw z Lego. ... Firma Lego wraz z Land Roverem zaprezentowała nowy zestaw z serii Technic, z którego ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie