Rover 400 Series HH-R

Generacja
Rover 400 Series HH-R Zobacz 4 zdjęcia

Druga seria Rovera 200 została przedstawiona publiczności 29 marca 1995 roku.

Samochód o kodzie wewnętrznym HHR został opracowany wspólnie z japońską firmą Honda niedługo przed zakończeniem współpracy z nią. Rover 400 II bazuje na Hondzie Civic szóstej generacji w wersji 5-drzwiowej (również na Hondzie Domani). Co ciekawe, auto weszło jednak do produkcji, mimo że udziały w Roverze w większości wykupiło niemieckie BMW.

Początkowo Rover 400 drugiej serii sprzedawany był jako 5-drzwiowy hatchback. Jego nadwozie charakteryzowało się sporym podobieństwem do Civica, jednak zachowało niepowtarzalne cechy brytyjskiej marki. Należały do nich m.in. chromowany grill chłodnicy z przodu i bardzo wąskie przednie reflektory, które nawiązywały do starszego modelu 400 i 200.

Poprzedni Rover 400 dzielił płytę podłogową z modelem 200 drugiej generacji, nowy samochód miał natomiast zupełnie inną podłogę niż Rover 200 trzeciej serii. Wynikało to z tego, że ostatni z Roverów 200 został skonstruowany samodzielnie przez firmę Rover, a oparto go na płycie podłogowej ze starszego modelu. Z kolei Rover 400 II przejął podłogę z Hondy.

Brytyjski samochód w kabinie pasażerskiej miał całkiem sporo miejsca. Nie brakowało go ani na nogi, ani nad głową. Fotele były duże i dobrze wyprofilowane. Dodatkowy atut stanowiło bogate podstawowe wyposażenie Rovera. W najtańszej wersji auto miało poduszkę powietrzną dla kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek i immobiliser. Gdzieniegdzie standardem był też ABS. W wyposażeniu dodatkowym znalazła się poduszka gazowa dla pasażera, klimatyzacja i elektrycznie sterowane szyby z tyłu.
Klimatyzacja w tym samochodzie się przydawała, ponieważ Rover 400 był słabo przewietrzany. Z tego powodu często parowały w nim szyby, co znacznie utrudniało jazdę.

Wkrótce po wdrożeniu do produkcji odmiany hatchback niezależnie od Hondy Rover opracował odmianę sedan, która różniła się zarówno pokrywą bagażnika, jak i tylnymi światłami. Do tego samochód był nieco dłuższy od odmiany 5-drzwiowej. Jego wielki atut to duży, bo mieszczący aż 470 l bagażnik – w wersji hatchback miał 375 l pojemności.

Jak na auto klasy kompaktowej Rover 400 drugiej generacji miał bardzo zaawansowane zawieszenie. Na przedniej osi był to układ dwóch wahaczy trójkątnych, amortyzatora i sprężyny śrubowej, a z tyłu zabudowano zawieszenie wielowahaczowe. Taki zestaw gwarantował dobre prowadzenie auta i wysoki komfort podróży.

Od samego początku wytwarzania drugiej serii Rover 400 dostępny był ze wszystkimi silnikami. Najmniejszy to 1,4-litrowy motor benzynowy z 8-zaworową głowicą. Miał on moc 75 KM. Ponieważ nie cieszył się większym zainteresowaniem, wkrótce zniknął z oferty. Pozostała za to jego 16-zaworowa wersja znana z Poloneza. Miała ona moc 103 KM i pozwalała autu osiągnąć prędkość 185 km/h. Rozwinięciem powyższych jednostek był silnik 1,6-litrowy o mocy 111 KM. Jeszcze mocniejsza była 136-konna odmiana motoru serii T o objętości skokowej 2,0 l. Jedyny silnik benzynowy niebędący własną konstrukcją Rovera to jednostka 1,6 l pochodząca z Hondy i mająca 116 KM mocy maksymalnej.

Pod koniec produkcji pojawiła się limitowana seria Roverów 400 z dużym, 2,5-litrowym, 6-cylindrowym widlastym silnikiem o mocy 175 KM. Dzięki niemu Rover mógł pojechać z prędkością nawet 225 km/h.
Oprócz benzynowców sprzedawano też diesla. Miał on objętość skokową 2,0 l i występował zarówno z międzystopniową chłodnicą powietrza doładowującego, jak i bez niej. W tej drugiej odmianie silnik miał 86 KM, a w pierwszej 105 KM.

Rover 400 drugiej generacji jest wysoko ceniony m.in. właśnie za silniki w nim montowane. Jedną z największych wad auta jest pojawiająca się szybko korozja. Narażone są na nią przede wszystkim błotniki i progi.

W 1999 roku przeprowadzono poważną modernizację Rovera 400 i przemianowano go na model 45. 1999 rok jest zatem ostatnim rokiem produkcji Rovera 400 w tej formie i pod tą nazwą.

4.78
Ocena na postawie 33 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
ModelRover 400 Series
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje Rover 400 Series HH-R

Inne generacje Rover 400 Series

Inne modele Rover

Rover 400 Series HH-R: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie