Rover 400 Series HH-R

Generacja
Rover 400 Series HH-R Zobacz 4 zdjęcia

Druga seria Rovera 200 została przedstawiona publiczności 29 marca 1995 roku.

Samochód o kodzie wewnętrznym HHR został opracowany wspólnie z japońską firmą Honda niedługo przed zakończeniem współpracy z nią. Rover 400 II bazuje na Hondzie Civic szóstej generacji w wersji 5-drzwiowej (również na Hondzie Domani). Co ciekawe, auto weszło jednak do produkcji, mimo że udziały w Roverze w większości wykupiło niemieckie BMW.

Początkowo Rover 400 drugiej serii sprzedawany był jako 5-drzwiowy hatchback. Jego nadwozie charakteryzowało się sporym podobieństwem do Civica, jednak zachowało niepowtarzalne cechy brytyjskiej marki. Należały do nich m.in. chromowany grill chłodnicy z przodu i bardzo wąskie przednie reflektory, które nawiązywały do starszego modelu 400 i 200.

Poprzedni Rover 400 dzielił płytę podłogową z modelem 200 drugiej generacji, nowy samochód miał natomiast zupełnie inną podłogę niż Rover 200 trzeciej serii. Wynikało to z tego, że ostatni z Roverów 200 został skonstruowany samodzielnie przez firmę Rover, a oparto go na płycie podłogowej ze starszego modelu. Z kolei Rover 400 II przejął podłogę z Hondy.

Brytyjski samochód w kabinie pasażerskiej miał całkiem sporo miejsca. Nie brakowało go ani na nogi, ani nad głową. Fotele były duże i dobrze wyprofilowane. Dodatkowy atut stanowiło bogate podstawowe wyposażenie Rovera. W najtańszej wersji auto miało poduszkę powietrzną dla kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek i immobiliser. Gdzieniegdzie standardem był też ABS. W wyposażeniu dodatkowym znalazła się poduszka gazowa dla pasażera, klimatyzacja i elektrycznie sterowane szyby z tyłu.
Klimatyzacja w tym samochodzie się przydawała, ponieważ Rover 400 był słabo przewietrzany. Z tego powodu często parowały w nim szyby, co znacznie utrudniało jazdę.

Wkrótce po wdrożeniu do produkcji odmiany hatchback niezależnie od Hondy Rover opracował odmianę sedan, która różniła się zarówno pokrywą bagażnika, jak i tylnymi światłami. Do tego samochód był nieco dłuższy od odmiany 5-drzwiowej. Jego wielki atut to duży, bo mieszczący aż 470 l bagażnik – w wersji hatchback miał 375 l pojemności.

Jak na auto klasy kompaktowej Rover 400 drugiej generacji miał bardzo zaawansowane zawieszenie. Na przedniej osi był to układ dwóch wahaczy trójkątnych, amortyzatora i sprężyny śrubowej, a z tyłu zabudowano zawieszenie wielowahaczowe. Taki zestaw gwarantował dobre prowadzenie auta i wysoki komfort podróży.

Od samego początku wytwarzania drugiej serii Rover 400 dostępny był ze wszystkimi silnikami. Najmniejszy to 1,4-litrowy motor benzynowy z 8-zaworową głowicą. Miał on moc 75 KM. Ponieważ nie cieszył się większym zainteresowaniem, wkrótce zniknął z oferty. Pozostała za to jego 16-zaworowa wersja znana z Poloneza. Miała ona moc 103 KM i pozwalała autu osiągnąć prędkość 185 km/h. Rozwinięciem powyższych jednostek był silnik 1,6-litrowy o mocy 111 KM. Jeszcze mocniejsza była 136-konna odmiana motoru serii T o objętości skokowej 2,0 l. Jedyny silnik benzynowy niebędący własną konstrukcją Rovera to jednostka 1,6 l pochodząca z Hondy i mająca 116 KM mocy maksymalnej.

Pod koniec produkcji pojawiła się limitowana seria Roverów 400 z dużym, 2,5-litrowym, 6-cylindrowym widlastym silnikiem o mocy 175 KM. Dzięki niemu Rover mógł pojechać z prędkością nawet 225 km/h.
Oprócz benzynowców sprzedawano też diesla. Miał on objętość skokową 2,0 l i występował zarówno z międzystopniową chłodnicą powietrza doładowującego, jak i bez niej. W tej drugiej odmianie silnik miał 86 KM, a w pierwszej 105 KM.

Rover 400 drugiej generacji jest wysoko ceniony m.in. właśnie za silniki w nim montowane. Jedną z największych wad auta jest pojawiająca się szybko korozja. Narażone są na nią przede wszystkim błotniki i progi.

W 1999 roku przeprowadzono poważną modernizację Rovera 400 i przemianowano go na model 45. 1999 rok jest zatem ostatnim rokiem produkcji Rovera 400 w tej formie i pod tą nazwą.

4.78
Ocena na postawie 33 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
ModelRover 400 Series
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje Rover 400 Series HH-R

Inne generacje Rover 400 Series

Inne modele Rover

Rover 400 Series HH-R: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni

... Zacznę od końca, bo oceny zawsze w testach podajemy na końcu. 10/10. Gdybym miał wybrać jeden samochód z dostępnych obecnie na rynku i jeździć nim przez lata, Range Rover Sport P400e byłby moim wyborem. I już wam wyjaśniam dlaczego. ... ...

3 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender: na razie kupisz go tylko z Lego

... Na nowego Land Rovera Defendera będziemy musieli jeszcze długo czekać. Pojawi się na rynku dopiero w 2020 roku. Jednak już teraz można mieć zestaw z Lego. ... Firma Lego wraz z Land Roverem zaprezentowała nowy zestaw z serii Technic, z którego ...

2 miesiące temu

Land Rover Discovery Sport: test szokująco terenowego SUV-a

... 1938 ^^^Jeśli cofniemy się do roku 2015, kiedy to Land Rover wypuścił na rynek model Discovery Sport, to można sobie przypomnieć, że z założenia miał być następcą Freelandera. Pomimo nazwy, miał ... więcej tyle, co podobne pod względem mocy ...

16 godzin temu

Land Rover Defender może doczekać się 500-konnej wersji SVR

... W Land Roverze najwyraźniej zamarzyli o potężnej terenówce, która zapewni świetne osiągi nie tylko poza asfaltem, ale także na utwardzonych drogach. Będzie to brytyjski odpowiednik Mercedesa-AMG G63 ... zgodnie z planem, już w 2021 roku poznamy ...

3 tygodnie temu

Dacia Duster na gaz wróci do oferty w 2020 roku

... , a przede wszystkim nie będzie wersji na gaz" - mówili. Na szczęście to drugie się nie sprawdziło. W 2020 roku wraca Duster na LPG, ale w innej formie. ... jest - tak jak wcześniej - firma Landi Renzo. Pojemność zbiornika na LPG ma wynosić 32 ...

5 dni temu

Mazda 3 została Kobiecym Samochodem Roku 2019

... 41 pań pochodzących z 30 różnych krajów uznało, że to właśnie Mazda 3 jest najlepszym kandydatem do tytułu Kobiecego Samochodu Roku 2019. Japoński hatchback wyprzedził znacznie modniejsze crossovery i auta elektryczne. ... - samochód luksusowy, ...

19 godzin temu

Nowy Land Rover Defender ma zadebiutować już we wrześniu

... Wszystko wskazuje na to, że prace nad nowym Land Roverem Defenderem są już na ukończeniu. Producent nie zdradza, kiedy auto będzie oficjalne pokazane, ale media mówią o wrześniu 2019 roku. Fani brytyjskiej terenówki mają na co czekać. ... W ...

7 miesięcy temu

Nowy Land Rover Defender otrzyma pneumatyczne zawieszenie

... Land Rover Defender to jedna z największych legend motoryzacji. Pierwsza generacja była produkowana przez kilka dekad, a już niebawem doczekamy się jej następcy. Do premiery pozostało niewiele czasu i choć auto nie zadebiutowało jeszcze ...

3 miesiące temu

Koenigsegg Regera ustanowił nowy rekord 0-400-0 km/h

... Koenigsegg ustanowił nowy rekord czasowy w przyspieszeniu 0-400 km/h i ponownym zatrzymaniu. Szwedzi pobili samych siebie o prawie dwie sekundy, udowadniając, że są mistrzami w tej kategorii. ... Wszystko zaczęło się dwa lata temu, kiedy to były ...

2 miesiące temu

Range Rover Evoque drugiej generacji: być jak Victoria Beckham

... W 2011 roku Victoria Beckham dokonała pamiętnego odsłonięcia przełomowego, najmniejszego modelu w gamie Range Rovera. Osiem lat później nadal utrzymuje swój status ikony mody dla zamożnych kobiet na całym świecie. Victoria również trzyma się ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie