Opel Combo D

Generacja
Opel Combo D

Trzecia generacji Opla Combo nie bazuje na najnowszej Corsie, a jest w istocie przebudowanym Fiatem Doblò z nieco innym przodem i znaczkiem Opla. Produkcja samochodu odbywa się w Turcji. Choć Fiat został pokazany w 2009 roku, to Combo III czekało na premierę aż do 2011 roku.

Combo III urosło znacznie w porównaniu ze swoimi poprzednikami. Wóz jest wyraźnie od nich ładniejszy i przypomina raczej duże kombi. Bardzo interesująco wyglądają przednie światła zachodzące daleko na pokrywę silnika. Tak jak w poprzedniku zastosowano odsuwane boczne tylne drzwi, ale z tyłu znajduje się uchylana do góry klapa, a nie drzwi otwierane na boki.

Samochód jest sprzedawany jako osobowy van i transportowe kombi. Wersja kombi ma objętość przestrzeni bagażowej od 3,4 m3 do 4,2 m3. Można w niej przewozić przedmioty o długości do 2,2 m i masie od 750 kg do 1000 kg.

Combo sprzedawane jest w dwóch długościach nadwozia i dwóch wysokościach (za tę ostatnią trzeba dopłacić 5000 zł). Krótsze auto ma 4,3 m długości, a dłuższe przekracza 4,7 m.

Przedział pasażerski został przejęty z Fiata. Fiat użył dużo przyjemniejszych w dotyku materiałów niż te zastosowane w Combo II. Materiały jednak zachowały cechy ważne dla aut dostawczych, a więc są nadal stosunkowo odporne na uszkodzenia. Pozycję kierowcy nieco poprawiono, a fotel jest wygodniejszy. Podróż nie męczy dzięki nowemu tylnemu zawieszeniu bi-link, które lepiej tłumi nierówności zarówno przy pustej, jak i załadowanej przestrzeni bagażowej. Combo II trochę podskakiwało, gdy miało pusty bagażnik.

Combo III jest oferowane z dwoma poziomami wyposażenia: Enjoy i Cosmo. W każdym z nich montowane są w standardzie ABS z EBD, ułatwiający ruszanie pod górę Hill Holder, dwie czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera (w Cosmo standardem są też boczne poduszki powietrzne).
W Polsce Opel Combo III jest sprzedawany z jednym silnikiem benzynowym, jednym motorem przystosowanym do spalania gazu ziemnego oraz trzema dieslami.

Silnik benzynowy ma objętość skokową 1,4 l, z której osiągane jest 95 KM mocy maksymalnej i 126 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki nim auto osiąga prędkość 161 km/h.

Jednostka zużywająca gaz ziemny ma tę samą objętość co silnik benzynowy, ale jest wspomagana turbosprężarką, dzięki czemu osiąga moc 120 KM i moment obrotowy 206 Nm. Do niej montowana jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Wersja CNG nawet za dopłatą nie może być wyposażona w system Start/Stop.

Wśród motorów wysokoprężnych najsłabszy jest 90-konny CDTI o objętości skokowej 1,6 l. Rozwijający 290 Nm momentu obrotowego silnik charakteryzuje się jednak średnim spalaniem nieco poniżej 5 l oleju napędowego na 100 km. Jako jedyny jest standardowo wyposażany w 5-biegową, zautomatyzowaną skrzynię Easytronic.

Ta sama jednostka napędowa występuje w wersji o mocy 105 KM i momencie obrotowym wynoszącym również 290 Nm. Najlepsze osiągi z całej oferty zapewnia 2-litrowy turbodiesel Multijet (w Oplu ma oznaczenie CDTI), który rozwija 135 KM (maksymalny moment obrotowy to 320 Nm). Uzbrojony w ten silnik Combo potrafi rozpędzić się do aż 180 km/h.

Wśród zalet Opla Combo III najważniejsze są niezłe silniki i ogromna przestrzeń bagażowa. Ceny samochodu też pozostają na przyzwoitym poziomie (najtańszy Combo Van kosztuje 60 700 zł – stan na 28.12.2012 r.). Wśród wad klienci wymieniają skrzynię biegów, w której nie zawsze biegi przełączają się jak należy.

4.99
Ocena na postawie 12 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaOpel
ModelOpel Combo
Produkcja od2011
Produkcja do2017

Wybrane wersje Opel Combo D

Inne generacje Opel Combo

Inne modele Opel

Opel Combo D: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie