Mitsubishi Outlander 3 generacji

Generacja
Mitsubishi Outlander 3 generacji

Na genewskim salonie samochodowym w 2012 roku zadebiutowała trzecia generacja SUV-a Mitsubishi o nazwie Outlander.

Wymiary zewnętrzne samochodu trzeciej serii w zasadzie nie odbiegają o tych, jakie miał poprzednik. Mimo to nowy Outlander sprawia wrażenie wozu znacznie potężniejszego i większego. To zasługa między innymi bardzo wąskich przednich świateł i niedużych lamp zespolonych z tyłu.

Wnętrze samochodu nie powala na kolana swoimi rozwiązaniami stylistycznymi, ale materiały są przyzwoitej jakości. Użytkownicy czasami narzekają jednak na niezbyt dobre spasowanie elementów w kabinie pasażerskiej. Mitsubishi Outlander dostępny jest jako auto 5- lub 7-osobowe. Dodatkowy rząd siedzeń znajduje się w przestrzeni bagażowej. Choć są one mniej wygodne od standardowych foteli i kanapy, podróżowanie na nich nawet na dłuższym dystansie nie jest udręką.

W odmianie 5-osobowej bagażnik Outlandera mieści niemal 600 litrów bagażu (licząc do linii okien), natomiast po złożeniu kanapy przestrzeń bagażowa rośnie do ponad 1750 litrów.

Klient ma do wyboru cztery wersje wyposażenia, przy czym w zależności od wyboru dostępna jest różna liczba silników – od jednego do trzech. Podstawowym pakietem jest Invite Plus. Standardem tutaj są przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa dla kierowcy i kurtyny gazowe dla pasażerów z przodu i z tyłu. Ponadto auto jest wyposażone w ABS, ESP, układ ostrzegający o nagłym hamowaniu, monitoring ciśnienia w ogumieniu, elektrycznie sterowane lusterka, 16-calowe aluminiowe felgi, 5 miejsc dla kierowcy i pasażerów, automatyczną klimatyzację i radioodtwarzacz z CD.

W kolejnych pakietach oferowane są między innymi czujniki parkowania, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, dwustrefową klimatyzację, tempomat, dodatkowy składany rząd siedzeń itd.

Ciekawostką jest to, że do żadnego z pakietów nie można absolutnie nic dokupić, więc klient jest po części skazany na łaskę producenta w kwestii tego, jakie dostanie zbędne elementy, gdy na przykład chce mieć auto z dwustrefową klimatyzacją.

Wybór silników jest ograniczony do zaledwie dwóch jednostek napędowych, przy czym turbodiesel nie jest oferowany z najniższą linią wyposażenia Outlandera. Ten turbodiesel ma objętość skokową 2,3 l (choć Mitsubishi nazywa go 2.2) i moc maksymalną 150 KM. Dokładnie tyle samo koni mechanicznych ma 2-litrowy benzynowiec, jednak ten dysponuje znacznie mniejszym momentem obrotowym. Silnik spalający benzynę ma moment obrotowy 195 Nm, natomiast jednostka wysokoprężna charakteryzuje się momentem 380 Nm lub 360 Nm (w zależności od skrzyni biegów).
2-litrowy motor dostępny jest z przednim napędem i napędem na obie osie. Ta druga wersja napędu jest kojarzona z bezstopniową zautomatyzowaną skrzynią przekładniową. Z kolei, jeśli pod maską znajduje się diesel, to napędza on wszystkie koła Mitsubishi Outlandera. W tej ostatniej odmianie silnikowej klient ma do wyboru manualną bądź automatyczną skrzynię biegów.

Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oraz wytrzymała konstrukcja samochody sprawiły, że SUV Mitsubishi został oceniony na pięć gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Od początku 2014 roku na polskim rynku można nabyć też Outlandera w wersji hybrydowej z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 121 KM i dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW (82 KM) każdy.

4.36
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Outlander
Produkcja od2012
Produkcja do2016

Wybrane wersje Mitsubishi Outlander 3 generacji

Inne generacje Mitsubishi Outlander

Inne modele Mitsubishi

Mitsubishi Outlander 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie