Lexus LS 3 generacji

Generacja
Lexus LS 3 generacji

Trzecia generacja flagowego modelu luksusowej japońskiej marki została zaprezentowana w USA w styczniu 2000 roku. Sprzedaż rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych w październiku tego samego roku.

Duża limuzyna od tej generacji, według szefostwa Toyoty, miała na poważnie rywalizować w tym segmencie z europejskimi konkurentami. Mercedes ze swoją S-klasą, BMW z serią 7 i Audi ze swoim A8 mogły poczuć oddech LS-a na plecach.

Trzeci LS oferowany był wyłącznie w jednej wersji silnikowej z oznaczeniem LS 430, co było równoznaczne z tym, że pod maską znajdowała się jednostka o pojemności 4,3 l. Benzynowy, ośmiocylindrowy motor generował aż 294 KM. Dzięki temu wskazówka prędkościomierza przekroczyła 100 km/h po zaledwie 6,7 s. A nie należy zapominać, że ten kolos na kołach waży niemal 2 tony. Niecałe 7 sekund do setki to co najmniej bardzo dobry wynik.

W silniku montowanym w LS 430 zastosowano oczywiście technologię, która jest specjalnością zakładu. Chodzi o inteligentny system zmiennych faz rozrządu (VVT-i). Nie zapomniano także o właściwościach jezdnych. Zastosowano niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół, a jako opcja dostępne było zawieszenie „europejskie”, z nieco twardszymi nastawami. Wersja europejska miała także większe i lepsze hamulce. Klienci w USA tę wersję mogli nabyć, zaznaczając na liście opcji pakiet Touring. Najbogatsza wersja, Ultra Luxury, miała pneumatyczne zawieszenie z regulacją jego wysokości.

Design sylwetki trzeciego LS-a czerpie nieco z wyglądu Mercedesa S klasy (wersji W140, a więc poprzednika rywala Lexusa LS trzeciej generacji). Przygotowanie tej generacji japońskiej limuzyny zajęło Lexusowi cztery lata. Wybierano spośród 16 gotowych projektów. Co widać na zdjęciach, zdecydowano się na dość spokojną wersję z klasycznymi kształtami. Mimo wszystko udało się otrzymać opływową sylwetkę z niskim wskaźnikiem oporu powietrza.

Do tego przyczyniły się testy w tunelach aerodynamicznych, których używano przy projektowaniu pociągów-pocisków Shinkansen. Podsumowując, Japończycy, zapatrzeni w Mercedesa W140, uznali, że gusta bogatych klientów decydujących się na zakup limuzyn klasy premium pozostaną konserwatywne. Czy była to droga słuszna?

To i tak nie miało dużego znaczenia, bo to nie sylwetką LS miał rywalizować z konkurencją. To, co od początku istnienia tej marki liczyło się w Lexusach najbardziej, to luksus, bogate wyposażenie, szlachetne materiały i komfort. A na tym polu LS trzeciej generacji nie zawodził. Można zaryzykować stwierdzenie, że nawet deklasował rywali.

Szyk wnętrzu nadawały skórzane obicia foteli z systemami chłodzenia i podgrzewania. Deskę rozdzielczą uszlachetniono drewnianymi wstawkami. W jej centrum znajdował się ciekłokrystaliczny ekran dotykowy, służąca do obsługi multimediów i nawigacji satelitarnej. System GPS w LS-ie obsługiwał komendy głosowe, a nagłośnienie, tradycyjnie dla tej marki, przygotował Mark Levinson. Japońska limuzyna mogła pochwalić się też aktywnym tempomatem, który utrzymywał odpowiednią odległość za poprzedzającym pojazdem, hamując lub dodając gazu, bez udziału kierowcy. Sprytne rozwiązanie na drogi szybkiego ruchu. Lexus LS z konkurentami walczył także ceną. Z tych dwóch powodów (wyposażenie i cena) stał się poważnym graczem na rynku samochodów segmentu F.

W 2003 roku trzecia generacja tego samochodu przeszła lifting. Obejmował on wprowadzenie nowej, sześciostopniowej skrzyni automatycznej oraz pomniejsze zmiany stylistyczne. Zmieniono delikatnie wygląd przednich lamp, dodano diody LED w tylnych światłach. We wnętrzu umieszczono poduszki powietrzne chroniące kolana. Można też było wybierać spośród nowych wzorów wykończenia wnętrza. Z gadżetów dodano system bezkluczykowy, dzięki czemu samochód rozpoznawał właściciela, gdy ten miał kluczyk w kieszeni. Kolejne dodane opcje to system przedkolizyjny, Bluetooth czy kamera cofania, co znacznie ułatwiło parkowanie tego pałacu na kołach.

Trzeci LS to jeden z najrozsądniejszych luksusowych sedanów. Odszedł jednak w zapomnienie wraz z prezentacją jego czwartej generacji w 2006 roku. Wtedy też LS zadebiutował na rynku japońskim, gdzie trzecia generacja oferowana była jako Toyota Celsior.

4.00
Ocena na postawie 26 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLexus
ModelLexus LS
Produkcja od2000
Produkcja do2003

Wybrane wersje Lexus LS 3 generacji

Inne generacje Lexus LS

Inne modele Lexus

Oceny użytkowników (3)

Lexus LS 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów

... Niby taki sam, ale w praktyce – zupełnie nowy. Druga generacja Lexusa NX usuwa bolączki poprzednika, przez co Japończycy mają w segmencie nie lada gracza. Klienci doskonale o tym wiedzą bowiem w Polsce zamówiono już ponad 1000 egzemplarzy – bez ...

2 tygodnie temu

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 2: Manor House

Lexus ES. To nie jest podróż. To relaks w klasie biznes

... Są zwykłe samochody i są ikony. Do tych drugich z pewnością należy Lexus ES, samochód, który odpowiada za sukces japońskiej marki. Teraz ta biznesowa limuzyna doczekała się nowej, ulepszonej odmiany. ... Historia marki Lexus od samego początku ...

3 tygodnie temu

Nic więcej nie trzeba dodawać. Oto nowy Lexus LS

... Samochody stale się zmieniają, czasem nawet zbyt szybko, po drodze gubiąc gdzieś własne wartości i nawiązanie do historii marki. Inaczej jest z Lexusem LS, największą limuzyną Japończyków, która ma jeden cel – zapewnić kierowcy idealny komfort ...

6 miesięcy temu

Lexus LS 400. "Samochód lepszy od najlepszych na świecie"

... samochodowy w Detroit w 1989 roku. To tutaj zobaczymy najważniejsze amerykańskie premiery. "Jankesi" są u siebie, lecz to Lexus LS400 zgarnia całe zainteresowanie. Reakcja mediów to nie wszystko. LS 400 ... , zwłaszcza że cała akcja zamknęła się ...

7 miesięcy temu

Nowy Lexus NX. Luksusowy pod każdym względem

... Lexus NX zadebiutował w 2014 roku i szturmem podbił serca kierowców zarówno w Polsce, jak i całej Europie, szybko zyskując wysoką pozycję wśród innych producentów. Twórcy poszli o krok dalej i w tym roku zaprezentowali drugą generację ...

2 miesiące temu

Test: Lexus NX 2021 - nowy przez duże "N"

... Omotenashi, Takumi, Tazuna – to zasady, które możecie kojarzyć głównie z jedną marką – Lexusem. Dziś mam dla was film o samochodzie, który z całej gamy modelowej ma być największym wyznawcą tych zasad - to nowy Lexus NX i to nowy przez duże "N". ...

4 miesiące temu

TEST: Lexus LC 500 Convertible - dla ludzi z Internetu

... Idealny samochód jest szybki, piękny i ma duży silnik. Tak przynajmniej można wywnioskować, czytając komentarze w Internecie. Czy czasem nie mówią więc o Lexusie LC 500? ... Któż mógł się spodziewać, że ostatni bastion dużych silników stanie w ...

5 miesięcy temu

NOWY LEXUS NX. LUKSUS JEDNO MA IMIĘ

... przede wszystkim na niezawodności. Albo na technologicznych nowinkach. Większość pragnie luksusu. Tylko żeby był bezpretensjonalny – wyszukany i szlachetny, ale nie kuł innych w oczy. Czy da się to wszytko połączyć? Nowy Lexus NX dowodzi, że ...

2 miesiące temu

Lexus RX. Przestrzeń elegancji

... Szukasz samochodu, który połączy w sobie wygodę SUV-a, sportowy wygląd i oszczędny, ekologiczny napęd? Rozwiązaniem jest z pewnością Lexus RX – auto, którego klasyczna elegancja idealnie współgra z nowoczesnymi rozwiązaniami. ... Nowy Lexus RX ...

6 miesięcy temu

Lexus ES. Limuzyna, która doskonale sprawdzi się w wakacyjnej trasie

... Praktyczny Lexus ES świetnie zachowuje się na drodze, dzięki czemu podróżowanie nim jest wyjątkowo przyjemnym doświadczeniem. Model wyposażono w nową platformę oraz konstrukcję zawieszenia i układu kierowniczego. ... Mocną stroną modelu ES jest ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie