Honda Legend 3 generacji

Generacja
Honda Legend 3 generacji

Honda Legend III pojawiła się na rynku pod koniec 1995 roku i tak jak starsze siostry ma napęd na przednią oś. Model ten klasyfikowany jest w segmencie E, czyli aut wyższej klasy średniej. Tym razem auto oferowano wyłącznie w 4-drzwiowej odmianie sedan – zrezygnowano z ekstrawaganckiej wersji coupé, dostępnej w poprzednich modelach.

Mimo że wymiary nadwozia są niemal takie same jak u poprzednika, modele znacząco się różnią. Sylwetka Hondy Legend III jest dużo bardziej stonowana. Elegancka linia nadwozia jest bardziej klasyczna niż ekstrawagancka. Przód auta wydaje się spokojny. Ładne przednie lampy, chromowany grill oraz prosty kształt zderzaka nie porywają, ale podkreślają styl tego modelu. Podobnie jest z tyłu. W 1998 roku przeprowadzono facelifting, w ramach którego zmieniono głównie kształt reflektorów, przedniego zderzaka i grilla, co jeszcze bardziej podkreśliło luksusowy charakter auta. Z tyłu wersję po liftingu można poznać po kształcie lamp oraz chromowanej obwódce tablicy rejestracyjnej.

Jakość plastików oraz skórzanej tapicerki stoi na wysokim poziomie. Kokpit wygląda dosyć prosto, ale wszystkie elementy są miłe w dotyku i dobrze spasowane. Styl i elegancję podkreśla drewniane wykończenie kokpitu, tunelu oraz drzwi. Materiały użyte do wykończenia wnętrza były najwyższej jakości. Wykładzina jest zrobiona ze 100% wełny. Ciekawie rozwiązano zabudowę deski rozdzielczej, niczym w aucie sportowym. Głęboko osadzone zegary wyglądają atrakcyjnie i są czytelne. Przednie fotele zostały dobrze wyprofilowane i zapewniają wygodę podróżowania nawet w dalekich trasach. Podobnie jest z tyłu – pasażerowie nie powinni narzekać. Atutem tego auta jest pokaźnych rozmiarów bagażnik.

Jak przystało na samochód klasy premium, Legend III ma świetne wyposażenie. Obejmuje ono między innymi ABS, skórzaną tapicerkę, dwie poduszki powietrzne, kontrolę trakcji, dwustrefową klimatyzację oraz elektryczne szyby i lusterka, dodatkowo podgrzewane. Na liście wyposażenia znalazło się również wysokiej klasy car audio japońskiej firmy Luxman. Po modyfikacjach w 1998 roku w standardzie oferowano boczne poduszki bezpieczeństwa.

Honda Legend III dostępna była tylko w jednej odmianie silnikowej – benzynowej V6. W porównaniu ze wcześniejszym Legendem zwiększono pojemność skokową jednostki napędowej z 3,2 do 3,5 l, choć moc maksymalna pozostała bez zmian (205 KM). Auto wyposażone w ten silnik zapewnia wystarczające osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 9,1 s, a prędkość maksymalna wynosi około 220 km/h. Ponieważ Legend III waży niemało, trzeba się liczyć ze średnim spalaniem na poziomie 12 l/100 km. Jednostka ta należy do mało awaryjnych, zdarzają się jedynie lekkie wycieki oleju.

Do silnika V6 dostępne były dwie skrzynie biegów: 4-biegowa przekładnia automatyczna oraz 6-biegowa skrzynia manualna. Ze względu na charakter auta większość egzemplarzy wyjeżdżających z fabryki wyposażona była w niezawodną skrzynię automatyczną.

Samochód cieszy się nieposzlakowaną opinią. Z pewnością adresowany jest do osób chcących się wyróżnić - trudno znaleźć drugi taki sam egzemplarz. Honda Legend III nie zdołała pokonać konkurencji, na rynku europejskim nie osiągnęła większych sukcesów, przegrywając z Mercedesem E czy Audi A6. Mimo wieku jest bezawaryjna, a jeśli zdarzają się usterki, to są niepowtarzalne w innych egzemplarzach. Produkcję auta zakończono w 2004 roku, wprowadzając nową generację modelu Legend.

4.19
Ocena na postawie 28 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Legend
Produkcja od1996
Produkcja do2004

Wybrane wersje Honda Legend 3 generacji

Inne generacje Honda Legend

Inne modele Honda

Honda Legend 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie