Honda Civic 6 generacji

Generacja
Honda Civic 6 generacji Zobacz 5 zdjęć

Honda Civic VI generacji weszła do produkcji w 1995 roku. Było to kompaktowe auto dostępne w nadwoziach typu liftback, coupé, hatchback, sedan oraz kombi. Po raz pierwszy odmiany przeznaczone na różne rynki znacząco różniły się od siebie wizualnie. Ponieważ Civica produkowano w Swindon, w Wielkiej Brytanii, w zakładach Rovera, dzielił on część podzespołów i stylistykę z brytyjskim krewnym. Hondzie udało się utrzymać swój kompaktowy model w czołówce segmentu pod względem prowadzenia. Niestety, Civicowi przybyło trochę kilogramów względem poprzednich generacji i nawet w najmocniejszych wersjach nie przyspieszał on już tak żwawo.

Honda Civic szóstej generacji została wyposażona w duże reflektory przednie. Po raz pierwszy od kilku generacji na pasie przednim pojawił się grill. Mimo to nie zrezygnowano z wlotu powietrza w dolnej części atrapy zderzaka. Sylwetka Civica bez względu na rodzaj nadwozia była typowa dla swojej klasy – hatchbacki, coupé i liftbacki niczym się nie wyróżniały z tłumu. Wersja produkowana w Wielkiej Brytanii miała węższe przednie światła oraz tylne o trójkątnym kształcie.

Wnętrze Civica szóstej generacji niestety nie należało do przestronnych. Mimo to cztery osoby mogły w nim podróżować w stosunkowo komfortowych warunkach. Honda zastosowała lepszej jakości tworzywa niż w poprzedniej generacji. Deska rozdzielcza pozostała szara i nieciekawa, ale przejrzysta. Zupełnie inne wrażenia czekały nabywców odmiany produkowanej w Swindon. Wnętrze tej wersji wykończono bardzo dobrymi jak na samochód kompaktowy tworzywami sztucznymi, a na desce rozdzielczej znalazł się panel z materiału doskonale imitującego drewno. Dzięki schludnemu wykonaniu kokpitu i paneli drzwiowych kompakt Hondy montowany w Wielkiej Brytanii był przytulny i przyjazny dla właściciela.

W zakresie wyposażenia Honda oferowała w tym modelu między innymi elektrycznie sterowane lusterka, szyby, szyberdach, klimatyzację, ABS, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz podgrzewane lusterka. Mimo stosunkowo szerokiej gamy wyposażenia opcjonalnego japoński producent miał w swojej palecie również tańsze odmiany z bardzo przeciętnym osprzętem na pokładzie.
Wśród jednostek oferowanych w Civicu po raz pierwszy pojawił się diesel. Był to dwulitrowy, czterocylindrowy motor rzędowy. Jedyne jednostki, które nie miały lubianego przez miłośników modelu systemu VTEC, to 1,4 (generujący od 75 do 90 KM) i 1,6 (rozwijający w zależności od wersji od 105 do 116 KM). Były w niego uzbrojone natomiast motory 1,5 (90 i 115 KM), inny wariant 1,6 (125, 160 i 170 KM) oraz 1,8 (169 KM). Najwięcej wrażeń z jazdy dostarczał motor 1,6 VTEC o mocy 185 KM. Oferowano go wyłącznie w specjalnej odmianie auta.

Civic szóstej generacji był pierwszym, który został przedstawiony również w wersji Type-R. Miała ona skuteczniejsze hamulce, przełożenie układu kierowniczego zwiększające prędkość obrotu kół, fotele Recaro oraz sportowe zawieszenie. Zredukowano również masę pojazdu i poprawiono jego właściwości aerodynamiczne.

Civic Vi w ciągu całego okresu produkcji przeszedł dwa niewielkie faceliftingi. Pierwszy miał miejsce w 1997 roku, ale tyczył się jedynie brytyjskiej odmiany. Subtelnie zmodyfikowano wkłady przednich reflektorów, a klosze tylnych kierunkowskazów wymieniono z pomarańczowych na białe. Drugi facelifting objął modele od rocznika 1999. Obejmował on bardziej odmiany z dużymi przednimi światłami. Zostały one delikatnie zmodyfikowane, przemodelowano również atrapy zderzaków oraz grill. W tym roku wersja brytyjska dostała nową gamę kolorystyczną, a środkowe światło stopu zostało przeniesione z dolnej części okna na górę, by nie zasłaniał go opcjonalnie montowany spojler.
Produkcję Civica VI zakończono w 2001 roku. Samochód ten ponownie nawiązał skuteczną walkę z konkurencją w segmencie samochodów kompaktowych. Jest on dobrym rozwiązaniem dla osób, które szukają niewielkiego auta dla nie więcej niż czterech osób, za rozsądną cenę. Mimo zaawansowanego wieku starszych egzemplarzy nie sprawiają one poważnych problemów technicznych. Należy jedynie zwrócić uwagę na stan nadwozia, szczególnie w okolicach tylnych nadkoli.

4.33
Ocena na postawie 247 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Civic
Produkcja od1995
Produkcja do2001

Wybrane wersje Honda Civic 6 generacji

Inne generacje Honda Civic

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (202)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 ... 11

Honda Civic 6 generacji: newsy, testy i recenzje

Tak wygląda Honda Civic Sedan XI. Zaskoczeni?

... Po przeciekach, rysunkach patentowych, nieoficjalnych zdjęciach oraz przedprodukcyjnym koncepcie przyszedł czas na coś pewnego. Honda w końcu pochwaliła się pierwszym zdjęciem/grafiką przedstawiającą 11. generację Civika w wersji sedan. ...

5 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

7 miesięcy temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

8 miesięcy temu

Używana Honda Legend IV - samochód wyłącznie dla koneserów

... Japoński, luksusowy i bardzo zaawansowany technicznie samochód klasy wyższej nie jest częstym widokiem na ulicach. Honda Legend IV generacji to propozycja dla konesera, osoby świadomej, która szuka ... Honda zaprezentowała kolejną generację ...

miesiąc temu

Tak wygląda nowa Honda HR-V. Pod maską tylko hybryda

... Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się ...

2 miesiące temu

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie