Honda Civic 7 generacji

Generacja
Honda Civic 7 generacji Zobacz 5 zdjęć

Honda Civic to japoński samochód kompaktowy. Jego siódma generacja weszła do produkcji w 2000 roku, a na rynek trafiła jako model z rocznika 2001. Produkcja odbywała się w Wielkiej Brytanii, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Brazylii, Tajlandii oraz na Tajwanie. Była to pierwsza generacja popularnego Civica, w której zastosowano z przodu kolumny MacPhersona. Ucierpiały na tym właściwości jezdne, za które tak ceniono ten samochód we wcześniejszych latach. Mimo to pozostał w klasie kompaktów jednym z lepiej prowadzących się aut.

Civic siódmej generacji dostępny był jako 4-drzwiowy sedan, 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz jako 2-drzwiowe coupé. Co ciekawe, każda z wersji nadwoziowych znacznie różniła się od pozostałych. Sedana wyposażono w proste, nieco zaostrzone światła przednie. Tylne lampy trochę zachodziły na górną krawędź bagażnika. Coupé dostało przednie światła nieco bardziej zbliżone kształtem do trapezu, jednak sylwetka pozostała zbliżona do sedana. Najbardziej różnił się od pozostałej gamy Civic hatchback. Przedni pas został wyposażony w bardzo duże reflektory o kształcie zbliżonym do trójkąta. Na tył trafiły światła zupełnie inne niż w pozostałych wersjach.

We wnętrzu Civica siódmej generacji zastosowano elementy z tworzywa mającego przypominać aluminium, dzięki czemu japoński kompakt miał nabrać sportowego charakteru. Niestety, mimo że materiały były dobrej jakości, to szczególnie niby-aluminiowy panel na konsoli środkowej nie robił dobrego wrażenia. Ciekawe rozwiązanie w hatchbackach to umieszczenie dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej. Wbrew pozorom łatwo można było się przyzwyczaić do tego rozwiązania i kierowcy, którzy jeździli właśnie hatchbackami, chwalili ulokowanie drążka właśnie w tym miejscu ze względu na możliwość szybszej zmiany biegu. Ważną zaletę Civica siódmej generacji stanowiła bardzo duża przestrzeń wewnątrz. Dzięki płaskiej podłodze w całej kabinie w aucie mogło wygodnie podróżować 5 dorosłych osób. Co zaskakujące, Honda dokonała tego, nie ujmując pojemności bagażnika. Dzięki temu Civic stał się najbardziej przestronnym pojazdem w swojej klasie.

Wyposażenie tego auta w zależności od wersji obejmowało klimatyzację, poduszki powietrzne czołowe i boczne, ABS, alufelgi, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, które były również podgrzewane. Honda oferowała także szyberdach i dobrej jakości system audio z odtwarzaczem CD.

Po raz pierwszy w Civicu zagościł napęd hybrydowy. 20-konny motor elektryczny sprzężony był z benzynowym silnikiem 1,3 VTEC o mocy 85 KM. To jedna z pierwszych hybryd dostępnych dla szerszego grona odbiorców. Wciąż w gamie znajdował się jeden diesel. Tym razem jednak Honda zastosowała silnik 1,7 i-CTDI o mocy 100 KM. Producent zanadto nie podkreśla tej informacji, ale był to motor pochodzący z Isuzu. Jego słabą stronę stanowiła turbosprężarka. W gamie dostępne były jeszcze cztery silniki. Najsłabszy z nich to 1,4 o mocy 90 KM. Pozostałe trzy motory miały zmienne fazy rozrządu. Oferowane w podstawowych odmianach silniki to 1,6 VTEC (110 KM) oraz 2-litrowa jednostka VTEC rozwijająca 160 KM. W odmianie Type-R generowała ona 200 KM bez turbodoładowania.

Honda Civic siódmej generacji w odmianie Type-R osiągnęła niebywały sukces dzięki znakomitej, wysokoobrotowej jednostce i doskonałemu zawieszeniu. Honda stworzyła hot hatcha zdolnego pokonać samochód, który zapoczątkował tę klasę aut – Volkswagena Golfa GTI. Type-R wyposażony był nie tylko w ulepszone podzespoły mechaniczne, ale również w pakiet stylistyczny obejmujący zmodyfikowane atrapy zderzaków, nakładki na progi, spojler, aluminiowe felgi oraz sportowe wykończenie wnętrza.

Civic przeszedł w 2004 roku niewielki facelifting, który obejmował modyfikację głównie przednich i tylnych świateł oraz grilla.

Produkcję Hondy Civic siódmej generacji zakończono w 2005 roku. Jest to obecnie jeden z najbardziej bezawaryjnych kompaktów na rynku samochodów używanych. Jednocześnie ceny używanych egzemplarzy są bardzo przystępne. Przy zakupie najlepiej szukać egzemplarzy z benzynowymi silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu. Zapewniają one świetną dynamikę jazdy i zaskakująco niskie spalanie.

3.90
Ocena na postawie 94 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Civic
Produkcja od2000
Produkcja do2005

Wybrane wersje Honda Civic 7 generacji

Inne generacje Honda Civic

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (82)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5

Honda Civic 7 generacji: newsy, testy i recenzje

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Służba Ochrony Państwa dostała gigantyczny rabat na bmw serii 7

... Flota SOP niebawem powiększy się o trzy nowe samochody - limuzynę bmw serii 7 oraz dwa komfortowe vany w postaci mercedesów vito tourer. Łączny koszt zakupu pojazdów przekroczy 1 milion złotych i to pomimo rabatu sięgającego 180 tysięcy złotych, ...

2 dni temu

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

9 miesięcy temu

Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

... Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie ...

dawno temu

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

miesiąc temu

Honda Civic 4d 1.5 VTEC Turbo 182 KM Elegance – test [wideo]

... O ile Honda w przypadku pięciodrzwiowego Civica lubi pójść w stronę kontrowersyjnej stylistyki, to sedan do tej pory był zawsze takim buforem bezpieczeństwa stworzonym z myślą o konserwatywnych klientach. Civic 4d dziesiątej generacji wydaje się ...

dawno temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

3 miesiące temu

Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 KM Executive – test [wideo]

... Dawno żaden kompakt nie narobił tyle zamieszania co dziesiąte wcielenie Hondy Civic. Japończycy po raz kolejny poszaleli ze stylistyką, pozbyli się jednostek wolnossących i mocno zagmatwali cennik ... , a bardzo niskie zużycie paliwa. Jak taka ...

dawno temu

Honda Civic Type-R z kolejnym rekordem. Tym razem Silverstone

... Honda kontynuuje swoje tournée po europejskich torach wyścigowych. Po Nürburgringu, Magny-Cours i Spa-Francorchams, przyszedł czas na legendarne Silverstone. Brytyjski obiekt także padł łupem Japończyków. ... zawieszenie i genialny układ ...

dawno temu

Nowa Honda Civic w Detroit! [wideo]

... Na stoisku Hondy na salonie samochodowym w Detroit stoją dwa koncepcyjne modele Civica dające pogląd na to, jak będzie wyglądała kolejna generacja popularnego japończyka. ... Na stoisku Hondy na salonie samochodowym w Detroit stoją dwa ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie