Honda Civic 8 generacji

Generacja
Honda Civic 8 generacji Zobacz 5 zdjęć

Honda Civic VIII

Honda Civic ósmej generacji weszła do produkcji w 2005 roku. Pierwsze egzemplarze pojawiły się na rynku jako auta z rocznika modelowego 2006. Kompakt Hondy, podobnie jak poprzednie generacje, produkowany był w wielu miejscach na świecie, w tym w Wielkiej Brytanii, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Pakistanie, Turcji, Brazylii i wielu innych krajach. Japoński producent oferował ten model jako 2-drzwiowe coupé, 3- i 5-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana.

Wygląd nadwozia Civica ósmej generacji to prawdziwa rewolucja. Po nowoczesnych, ale zaprojektowanych zachowawczo wcześniejszych modelach ten był dość ryzykownym eksperymentem Hondy. Nie widać tego w odmianie 4-dzrzwiowej oraz w dostępnym na niektórych rynkach coupé. Są one wyposażone w ostre przednie światła i nowocześnie wyglądające lampy tylne. Prawdziwym zaskoczeniem był wygląd hatchbacka. Między długimi frontowymi reflektorami styliści umieścili zamiast grilla przeszklony panel, który łączy wizualnie światła. Podobny zabieg wykonano z tylnymi lampami. Bryła auta również wzbudziła kontrowersje. Wiele osób żartobliwie nazywa Civica ósmej generacji w wersji hatchback „jajkiem”. Ze względu na kształt auta tylną szybę przedzielono spojlerem, by nadać mu trochę ostrzejszy wygląd.

Również wnętrze zostało zaprojektowane nowocześnie. Przed kierowcą, centralnie za kierownicą, umieszczono duży, podświetlany na niebiesko duży obrotomierz. W niego styliści wkomponowali niewielki wyświetlacz komputera pokładowego. Nieco wyżej, na oddzielnym panelu, zamontowano elektroniczny prędkościomierz. Po jego prawej stronie znajdował się dodatkowy wyświetlacz obsługujący multimedia i niektóre systemy samochodu. Honda pierwszy raz zdecydowała się na zastosowanie do zapłonu przycisku. W Civicu VIII jest on ulokowany po lewej stronie kierownicy. Podobnie jak wcześniejsza generacja ten model zapewnia kierowcy i pasażerom dużą ilość przestrzeni oraz całkiem przestronny bagażnik.

Wyposażenie Civica VIII obejmowało elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, nawigację satelitarną, dobrej klasy system audio, tempomat, ABS, kontrolę trakcji, poduszki i kurtyny powietrzne i wiele innych systemów poprawiających bezpieczeństwo. Honda oferowała w tym modelu także dach panoramiczny. Część funkcji auta sterowana była z koła kierownicy. Aby ósma generacja Civica miała nieco sportowy wygląd, producent zdecydował się na aluminiowe nakładki na pedały oraz drążek zmiany biegów w podobnym stylu.

Ponownie do Civica trafił napęd hybrydowy. Silnik elektryczny sprzężono z benzynowym motorem 1,3 ze zmiennymi fazami rozrządu. System VTEC w najnowszej odsłonie, nazywany i-VTEC, trafił również do innych silników. Jedynymi niewyposażonymi w ten układ motorami były 1,4 o mocy 83 KM oraz diesel 2,2 i-CDTi generujący 140 KM. Pozostałe jednostki to 1,4 i-VTEC o mocy 100 KM, 140-konny 1,8 i-VTEC oraz najmocniejszy 201-konny 2-litrowy i-VTEC dostępny jedynie w odmianie Type-R.
Wzmocniony Civic ponownie zawitał w gamie aut Hondy. Po sukcesie poprzedniej generacji w wersji Type-R marka postanowiła ponownie powalczyć w segmencie hot hatchów. Niestety, nowa, sportowa odmiana Civica nie była już tak dobra jak poprzednia. Mimo nieznacznie zwiększonej mocy gorsze zawieszenie czyniło ten samochód zwyczajnie gorszym. Do 2009 roku Type-R był jedyną odmianą Civica fabrycznie wyposażoną w klasyczny grill zamiast przezroczystego panelu. W 2009 przeprowadzono facelifting podstawowej odmiany i również tam dostępne było standardowe rozwiązanie.

Produkcja Civica ósmej generacji zakończyła się w 2011 roku. Nowy model nie odniósł tak dużego sukcesu jak poprzednicy, ale podtrzymał dobrą opinię o bezawaryjności modelu. Mimo kilku niewielkich problemów Honda Civic VIII nie powinna sprawiać kłopotów swojemu właścicielowi, o ile jest on gotowy na poruszanie się tak ekstrawagancko wyglądającym autem. W przeciwnym razie lepiej nabyć nieco bardziej stonowaną odmianę sedan.

4.05
Ocena na postawie 80 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Civic
Produkcja od2005
Produkcja do2008

Wybrane wersje Honda Civic 8 generacji

Inne generacje Honda Civic

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (41)

Przejdź do strony: 1 2 3

Honda Civic 8 generacji: newsy, testy i recenzje

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

10 miesięcy temu

Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

... Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie ...

dawno temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

5 miesięcy temu

Honda Civic 4d 1.5 VTEC Turbo 182 KM Elegance – test [wideo]

... O ile Honda w przypadku pięciodrzwiowego Civica lubi pójść w stronę kontrowersyjnej stylistyki, to sedan do tej pory był zawsze takim buforem bezpieczeństwa stworzonym z myślą o konserwatywnych klientach. Civic 4d dziesiątej generacji wydaje się ...

dawno temu

BMW serii 8 Gran Coupe zaprezentowane. Warto było czekać!

... BMW nie traci czasu. Mniej niż rok temu gama została rozszerzona o serię 8 coupe, kilka miesięcy później do oferty trafiło cabrio i topowa wersja M8. Teraz przyszedł czas na Gran Coupe, czyli czterodrzwiową wersję serii 8. ... Nie będę używał ...

7 miesięcy temu

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

3 miesiące temu

Honda Civic 1.6 i-DTEC 120 KM Executive – test [wideo]

... Dawno żaden kompakt nie narobił tyle zamieszania co dziesiąte wcielenie Hondy Civic. Japończycy po raz kolejny poszaleli ze stylistyką, pozbyli się jednostek wolnossących i mocno zagmatwali cennik ... , a bardzo niskie zużycie paliwa. Jak taka ...

dawno temu

Nowa Honda Civic w Detroit! [wideo]

... Na stoisku Hondy na salonie samochodowym w Detroit stoją dwa koncepcyjne modele Civica dające pogląd na to, jak będzie wyglądała kolejna generacja popularnego japończyka. ... Na stoisku Hondy na salonie samochodowym w Detroit stoją dwa ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie