Rover 14

Model
Rover 14 Zobacz 2 zdjęcia

Rover 14 jest średniej klasy osobowym samochodem, którego wszystkie wersje produkowane były przez pochodzące z Wielkiej Brytanii przedsiębiorstwo Rover w latach 1924-1948. Produkcja została przerwana w 1940 roku z powodu wojny, ale kiedy dobiegła ona końca, Rover 14 wrócił na rynek i był dostępny w sprzedaży do momentu debiutu modelu Rover 75 na początku 1948 roku.

Rover 14 – historia

Po raz pierwszy wiadomość o wprowadzeniu na rynek nowego modelu Rovera 14 pojawiła się w grudniu 1924 roku, kiedy marka zapowiedziała rozpoczęcie produkcji modeli wyposażonych w jednostki napędu znacznie potężniejsze niż poprzednik, czyli Pilot 14. Co więcej jednostki posiadały 2.4 litra pojemności i wyposażone były w tą samą płytę podłogową, co poprzednik.

Rover 14 – silnik

Silniki, które wykorzystywał Rover 14 wyposażone zostały w dodatkowy układ gaźników, pozwalający na spalanie mieszanki benzyny z powietrzem. Oprócz tego, przewody silnikowe poprowadzone zostały ze środka jednostki i skierowane zostały pod kątem 45 stopni w stosunku do pokrywy jednostki. Co więcej, pojedynczy górny wałek rozrządu działał bezpośrednio na wlotowe zawory poprzez popychacze umieszczone poziomo w stosunku do wydechowych zaworów znajdujących się po drugiej stronie jednostki. Dzięki temu konstruktorzy mogli zastosować specjalnie zaprojektowany wirnik, który obsługiwał napęd ślimakowy po raz pierwszy zaprezentowany podczas prestiżowego Motor Show. Warto również dodać, że wałek rozrządu i pozostałe akcesoria w Rover 14 zostały odpowiednio zmodyfikowane, aby zmniejszyć poziom wytwarzanego hałasu.

Rover – skrzynia biegów

Sprzęgło silnika podobnie jak skrzynię biegów połączono w trzech punktach, co ówczesny czas okazało się innowacją. Oprócz tego warto mieć świadomość, że Rover 14 wykorzystywał w napędzie jednotalerzowe sprzęgło, którego obudowa została odlana z jednego kawałka, a do obsługi silnika zastosowano 4-biegową skrzynią biegów z zamkniętym wałkiem napędu zasilającym końcowy napęd ze spiralnym skosem. Ponadto dźwignię zmiany biegów w Rover 14 umieszczono blisko prawej ręki kierowcy.

Rover 14 – wymiary

Dzięki zastosowaniu przedłużonego nadwozia Rover 14 charakteryzował się długością na poziomie 4521 mm i szerokością równą 1524 mm. Co więcej, pojazd posiadał osie rozstawione na odległość 3048 mm, a masa całkowita auta osiągnęła wartość 1219 kg.

Rover 14 – układ zawieszenia

Skrzynia sterująca wyposażona w charakterystyczny ślimak w przypadku Rovera 14 została bezpośrednio przymocowana do kół, które posiadały wewnętrznie rozszerzające się hamulce. Oprócz tego ręczna dźwignia została uproszczona i zaprezentowano ją podczas Motor Show. Co więcej, nie sposób nadmienić, że hamulce wykorzystywały system Perrot, a sprężyny dostępne w samochodzie posiadały eliptyczne kształty, dzięki czemu bardzo łatwo można je było schować.

4.72
Ocena na postawie 35 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
TypSamochód osobowy
SegmentD

Inne modele Rover

D - Inne modele

Rover 14: newsy, testy i recenzje

Mazda 6 w Czarnogórze. Japońska limuzyna stała się jeszcze lepsza

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie