Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Peugeot J5

Model
Peugeot J5 Zobacz 2 zdjęcia

Peugeot J5 jest dostawczym samochodem produkowanym razem z bliźniaczymi modelami Fiatem Ducato i Citroenem C25 przez spółkę Sevel Sud w okresie od 1981 do 1993 roku. Auto na rynku zastępowało starszego Peugeota J7, a jego następcą w 1993 roku został popularny Peugeot Boxer. Za największą konkurencję Peugeota J5 uważano modele Forda Transita i Renault Master.

Peugeot J5 – historia

Peugeot J5 produkowany był we Włoszech, dokładnie w Val di Sangro (w tej samej fabryce składano również Fiata Ducato i Citroena C25), co ma swoje przełożenie na ostateczny design nadwozia samochodu. Miejsce produkcji było efektem współpracy z włoskim Fiatem, którego zespół projektowy również brał udział przy tworzeniu opisywanego modelu. J5 debiutował w 1981 i niemal od razu przypadł do gustu użytkownikom. Chwalono koncept ekonomicznego auta dostawczego z dodatkową przestrzenią w tylnej części, jak i design, za który odpowiadał włoski Fiat. Samochód spodobał się na tyle, że w 1986 roku Citroena J5 zadebiutował na brytyjskim rynku pod nazwą Talbot Express.

Peugeot J5 – dane techniczne

Przyszły właściciel Peugeota J5 miał do wyboru silniki napędzane zarówno benzyną, jak i Dieselem. Pojemności wahały się w granicach 1796 cm3 przy mocy 70 KM w przypadku jednostek benzynowych i od 1905 cm3 pojemności przy mocy 70 KM do 2499 cm3 i mocy 95 KM w przypadku jednostek napędzanych Dieselem. Napęd przełożony był na przód auta, a silnik obsługiwała 5-biegowa manualna przekładnia. Jednym z największych atutów Peugeota J5 była pakowność. Przy złożonych dwóch tylnych siedzeniach samochód mieścił równowartość 1000 do 1800 kg w zależności od przewożonego ładunku, a masa całkowita Citroena J5 wynosiła przy tym 2600 kg. Auto sprzedawane było w wersji z nadwoziem typu furgon lub jego odmianą osobą.

Peugeot J5 – wymiary

Peugeot J5 chwalony był przede wszystkim za pojemność i duże gabaryty. Jego długość wynosiła aż 4759 mm, szerokość 1965 mm, a auto wysokie było na 2108 mm. Dzięki temu Citroen J5 chętnie wykorzystywany był w usługach transportowych do przewożenia większej grupy osób. Auto było również na wyposażeniu wielu służb takich jak np. Policja czy Służby Drogowe.

Peugeot J5 – wyposażenie

Peugeot J5 doceniono również za wyposażenie, które w latach 80 zebrało w ocenie wysokie 4 gwiazdki. Wszechstronne wnętrze wyposażono w wygodne fotele zapewniające komfort jazdy nawet pasażerom o większych gabarytach. Działo się tak dzięki przedłużonej konstrukcji i wysoko zaprojektowanemu dachowi, który znajdował się przecież niemal dwa metry nad poziomem zawieszenia. Tapicerka dobrze znosi upływ czasu, a zegary są duże i ich odczytanie nie sprawia problemu nawet podczas jazdy nocą. Peugeot J5 od wcześniejszego modelu producenta różni się również powiększonym grillem i szerszym rozstawieniem świateł w przedniej części nadwozia.

Peugeot J5 – osiągi

Osiągi Peugeota J5 znajdowały się na wysokim poziomie jak na auto dostawcze. J5 do setki rozpędzał się w zależności od wersji silnika w ok. 35 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosiła 140 km/h w przypadku napędu o pojemności 2500 cm3.

4.11
Ocena na postawie 6 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy
SegmentSamochody dostawcze

Inne modele Peugeot

Peugeot J5: newsy, testy i recenzje

ŠKODA ENYAQ IV - elektrykiem w trasę przez Polskę

Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem

... Nie ukrywa roboczego charakteru, ale może być całkiem sensownym rozwiązaniem dla większej rodziny. Peugeot Rifter nie zdobędzie nagrody za innowacyjne rozwiązania, jest za to połączeniem sprawdzonych składników. Niestety, jak to w ostatnim ...

2 dni temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

2 miesiące temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

3 miesiące temu

Peugeot 5008 - van na sterydach

... Ciężko jest stworzyć samochód, który połączy wiele cech w jedną całość, bo zwykle jest tak, że coś otrzymujemy kosztem czegoś innego. Wydaje się jednak, że Peugeotowi się udało. Oto auto, które łączy w sobie zarówno właściwości SUVA jak i ...

3 miesiące temu

Peugeot ogłosił skład kierowców WEC. Wśród nich 3 gwiazdy F1

... O tym, że Peugeot powróci do LeMans wiadomo nie od dziś. Niedawno poznaliśmy zapowiedź bolidu francuskiego zespołu, a teraz dowiedzieliśmy się, kto go poprowadzi. Wśród sześciu kierowców Peugeot Sport, aż 3 pochodzi ze świata Formuły 1. ... ...

6 miesięcy temu

Peugeot za ponad 300 tys. zł? 508 PSE debiutuje z polskim cennikiem

... Peugeot 508 PSE to nie tylko najmocniejszy, ale i najdroższy seryjny model w historii marki. Auto właśnie wjechało do polskich salonów z szaloną ceną. Na podstawową wersję musimy przygotować 302 tys. zł. Trzeba przyznać, że Francuzom nie brakuje ...

6 miesięcy temu

Peugeot ma nowe logo. Z całego lwa została tylko głowa

... Elektryfikacja, powrót do Le Mans i aspiracje do wyższych segmentów rynku. Peugeot przechodzi właśnie okres dużych zmian. By odpowiednio je podkreślić, Francuzi postawili na (nie do końca) nowe logo. To niemała rewolucja, gdyż charakterystyczny ...

5 miesięcy temu

Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

... Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy? ... Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to ...

9 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie