Peugeot J5

Model
Peugeot J5 Zobacz 2 zdjęcia

Peugeot J5 jest dostawczym samochodem produkowanym razem z bliźniaczymi modelami Fiatem Ducato i Citroenem C25 przez spółkę Sevel Sud w okresie od 1981 do 1993 roku. Auto na rynku zastępowało starszego Peugeota J7, a jego następcą w 1993 roku został popularny Peugeot Boxer. Za największą konkurencję Peugeota J5 uważano modele Forda Transita i Renault Master.

Peugeot J5 – historia

Peugeot J5 produkowany był we Włoszech, dokładnie w Val di Sangro (w tej samej fabryce składano również Fiata Ducato i Citroena C25), co ma swoje przełożenie na ostateczny design nadwozia samochodu. Miejsce produkcji było efektem współpracy z włoskim Fiatem, którego zespół projektowy również brał udział przy tworzeniu opisywanego modelu. J5 debiutował w 1981 i niemal od razu przypadł do gustu użytkownikom. Chwalono koncept ekonomicznego auta dostawczego z dodatkową przestrzenią w tylnej części, jak i design, za który odpowiadał włoski Fiat. Samochód spodobał się na tyle, że w 1986 roku Citroena J5 zadebiutował na brytyjskim rynku pod nazwą Talbot Express.

Peugeot J5 – dane techniczne

Przyszły właściciel Peugeota J5 miał do wyboru silniki napędzane zarówno benzyną, jak i Dieselem. Pojemności wahały się w granicach 1796 cm3 przy mocy 70 KM w przypadku jednostek benzynowych i od 1905 cm3 pojemności przy mocy 70 KM do 2499 cm3 i mocy 95 KM w przypadku jednostek napędzanych Dieselem. Napęd przełożony był na przód auta, a silnik obsługiwała 5-biegowa manualna przekładnia. Jednym z największych atutów Peugeota J5 była pakowność. Przy złożonych dwóch tylnych siedzeniach samochód mieścił równowartość 1000 do 1800 kg w zależności od przewożonego ładunku, a masa całkowita Citroena J5 wynosiła przy tym 2600 kg. Auto sprzedawane było w wersji z nadwoziem typu furgon lub jego odmianą osobą.

Peugeot J5 – wymiary

Peugeot J5 chwalony był przede wszystkim za pojemność i duże gabaryty. Jego długość wynosiła aż 4759 mm, szerokość 1965 mm, a auto wysokie było na 2108 mm. Dzięki temu Citroen J5 chętnie wykorzystywany był w usługach transportowych do przewożenia większej grupy osób. Auto było również na wyposażeniu wielu służb takich jak np. Policja czy Służby Drogowe.

Peugeot J5 – wyposażenie

Peugeot J5 doceniono również za wyposażenie, które w latach 80 zebrało w ocenie wysokie 4 gwiazdki. Wszechstronne wnętrze wyposażono w wygodne fotele zapewniające komfort jazdy nawet pasażerom o większych gabarytach. Działo się tak dzięki przedłużonej konstrukcji i wysoko zaprojektowanemu dachowi, który znajdował się przecież niemal dwa metry nad poziomem zawieszenia. Tapicerka dobrze znosi upływ czasu, a zegary są duże i ich odczytanie nie sprawia problemu nawet podczas jazdy nocą. Peugeot J5 od wcześniejszego modelu producenta różni się również powiększonym grillem i szerszym rozstawieniem świateł w przedniej części nadwozia.

Peugeot J5 – osiągi

Osiągi Peugeota J5 znajdowały się na wysokim poziomie jak na auto dostawcze. J5 do setki rozpędzał się w zależności od wersji silnika w ok. 35 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosiła 140 km/h w przypadku napędu o pojemności 2500 cm3.

4.11
Ocena na postawie 6 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy
SegmentSamochody dostawcze

Inne modele Peugeot

Peugeot J5: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie