Peugeot J5

Model
Peugeot J5 Zobacz 2 zdjęcia

Peugeot J5 jest dostawczym samochodem produkowanym razem z bliźniaczymi modelami Fiatem Ducato i Citroenem C25 przez spółkę Sevel Sud w okresie od 1981 do 1993 roku. Auto na rynku zastępowało starszego Peugeota J7, a jego następcą w 1993 roku został popularny Peugeot Boxer. Za największą konkurencję Peugeota J5 uważano modele Forda Transita i Renault Master.

Peugeot J5 – historia

Peugeot J5 produkowany był we Włoszech, dokładnie w Val di Sangro (w tej samej fabryce składano również Fiata Ducato i Citroena C25), co ma swoje przełożenie na ostateczny design nadwozia samochodu. Miejsce produkcji było efektem współpracy z włoskim Fiatem, którego zespół projektowy również brał udział przy tworzeniu opisywanego modelu. J5 debiutował w 1981 i niemal od razu przypadł do gustu użytkownikom. Chwalono koncept ekonomicznego auta dostawczego z dodatkową przestrzenią w tylnej części, jak i design, za który odpowiadał włoski Fiat. Samochód spodobał się na tyle, że w 1986 roku Citroena J5 zadebiutował na brytyjskim rynku pod nazwą Talbot Express.

Peugeot J5 – dane techniczne

Przyszły właściciel Peugeota J5 miał do wyboru silniki napędzane zarówno benzyną, jak i Dieselem. Pojemności wahały się w granicach 1796 cm3 przy mocy 70 KM w przypadku jednostek benzynowych i od 1905 cm3 pojemności przy mocy 70 KM do 2499 cm3 i mocy 95 KM w przypadku jednostek napędzanych Dieselem. Napęd przełożony był na przód auta, a silnik obsługiwała 5-biegowa manualna przekładnia. Jednym z największych atutów Peugeota J5 była pakowność. Przy złożonych dwóch tylnych siedzeniach samochód mieścił równowartość 1000 do 1800 kg w zależności od przewożonego ładunku, a masa całkowita Citroena J5 wynosiła przy tym 2600 kg. Auto sprzedawane było w wersji z nadwoziem typu furgon lub jego odmianą osobą.

Peugeot J5 – wymiary

Peugeot J5 chwalony był przede wszystkim za pojemność i duże gabaryty. Jego długość wynosiła aż 4759 mm, szerokość 1965 mm, a auto wysokie było na 2108 mm. Dzięki temu Citroen J5 chętnie wykorzystywany był w usługach transportowych do przewożenia większej grupy osób. Auto było również na wyposażeniu wielu służb takich jak np. Policja czy Służby Drogowe.

Peugeot J5 – wyposażenie

Peugeot J5 doceniono również za wyposażenie, które w latach 80 zebrało w ocenie wysokie 4 gwiazdki. Wszechstronne wnętrze wyposażono w wygodne fotele zapewniające komfort jazdy nawet pasażerom o większych gabarytach. Działo się tak dzięki przedłużonej konstrukcji i wysoko zaprojektowanemu dachowi, który znajdował się przecież niemal dwa metry nad poziomem zawieszenia. Tapicerka dobrze znosi upływ czasu, a zegary są duże i ich odczytanie nie sprawia problemu nawet podczas jazdy nocą. Peugeot J5 od wcześniejszego modelu producenta różni się również powiększonym grillem i szerszym rozstawieniem świateł w przedniej części nadwozia.

Peugeot J5 – osiągi

Osiągi Peugeota J5 znajdowały się na wysokim poziomie jak na auto dostawcze. J5 do setki rozpędzał się w zależności od wersji silnika w ok. 35 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosiła 140 km/h w przypadku napędu o pojemności 2500 cm3.

4.11
Ocena na postawie 6 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy
SegmentSamochody dostawcze

Inne modele Peugeot

Peugeot J5: newsy, testy i recenzje

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

6 dni temu

Pierwszy w historii rajd na terenie rafinerii Grupy LOTOS

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

3 tygodnie temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

22 godziny temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

7 dni temu

Peugeot wraca do LeMans z nowym, hybrydowym bolidem

... Peugeot to marka z bardzo bogatą historią startów w wyścigach wytrzymałościowych, która pożegnała się z 24-godzinnym wyścigiem LeMans w 2011 roku. Dwa lata wcześniej, w 2009 roku zwyciężyła ... dowolnej konfiguracji silnika, podejrzewamy, że ...

4 tygodnie temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

2 miesiące temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

2 miesiące temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

4 miesiące temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

4 miesiące temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

4 miesiące temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

7 miesięcy temu

Używany Peugeot 407 1,6 HDI – czy warto kupić takiego francuza?

... Peugeot 407 zastąpił w pewnym sensie bardzo dobry model 406. Jednak nie jest już tak praktycznym, tanim w eksploatacji samochodem klasy średniej z dużą ilością miejsca wewnątrz. Francuzi stworzyli coś bardziej wyrafinowanego, ale mniej ...

5 miesięcy temu

Nowy Peugeot 208 wyciekł i wygląda fantastycznie

... Premiera nowego Peugeota 208 jest planowana na targi w Genewie, ale auto możemy zobaczyć już teraz. Do sieci wyciekły jego oficjalne zdjęcia. Wyglądem nawiązuje do większych modeli producenta. ... Kły jak w nowym 508, tylny pas świateł jak w ...

10 miesięcy temu

Peugeot 508 SW BlueHDI 180 GT: wariant rodzinny, prawie idealny

... Peugeot 508 to niewątpliwie jedno z najładniejszych aut klasy średniej, a podczas testu okazał się również bardzo wygodny i świetny w trasie. Teraz sprawdziłem wariant rodzinny, czyli kombi. Bo raczej tego modelu nie widzę we flotach. ... jeżdżą ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie