Daewoo Lacetti Premiere

Model
Daewoo Lacetti Premiere Zobacz 2 zdjęcia

Daewoo Lacetti Premiere jest osobowym samochodem w typie compact car, który od 2002 roku produkowany jest przez koncern General Motors. Auto doczekało się trzech generacji, na rynku zastępując Daewoo Nubira, z czego Premiere określa się drugą z nich, a za projekt konstrukcji odpowiadają uznane w branży firmy designerskie: Pininfarina (station wagaon, sedan) oraz Giorgetto Giugiaro (hatchback).

Daewoo Lacetti Premiere – dane techniczne

Daewoo Lacetti Premiere wyposażony został w popularne silniki L4 o pojemności od 1.4 do 2 litrów, które zasilane były w zależności od wersji benzyną i Dieselem. Jednostki obsługiwały: 4-biegowa automatyczna oraz 5-biegowa manualna przekładnia, a napęd przełożony został na przednią oś konstrukcji. Dzięki temu pojazd z napędem przednim odznaczał się mniejszą masą, co ma przełożenie na zwiększone osiągi. Oprócz tego auto jest tańsze w produkcji, a pod względem mechaniki posiada przestronniejsze wnętrze oraz charakteryzuje się bardzo dobrą zdolnością pokonywania wzniesień przy małym obciążeniu. Istotny jest również fakt, według którego przedni napęd nie wymaga od kierowcy takiego doświadczenia i zaawansowanych umiejętności niż ma to miejsce w aucie napędem przełożonym na tylną oś.

Daewoo Lacetti Premiere – wymiary

Daewoo Lacetti Premiere zaliczany do kompaktowych samochodów segmentu B posiadał dłuższą konstrukcję, która charakteryzowała się następującymi wymiarami. Długość pojazdu wynosiła w zależności od wersji 4501 – 4580 mm, przy szerokości 1725 mm i wysokości 1445 mm. W ten sposób wysokość konstrukcji to aż 1445 mm, a osie w aucie rozstawione zostały na odległość 2601 mm. Co więcej inżynierowie Daewoo Lacetti Premiere zdecydowali się wyposażyć samochód w zbiornik paliwa z pojemnością na poziomie 45 litrów, co przełożyło się na masę całkowitą pojazdu w zakresie 1250 – 1295 kg w zależności od wersji.

Daewoo Lacetti Premiere – osiągi/spalanie

Daewoo Lacetti Premiere dzięki zastosowaniu popularnych jednostek L4 przy napędzie przełożonym na przednią oś charakteryzował się mniejszą masą całkowitą. Dzięki temu samochód osiągał prędkość maksymalną w wysokości 190 km/h do pierwszej setki rozpędzając się w niecałe 12 sekund. Ponadto dystans 1 kilometra Daewoo Lacetti Premiere przy optymalnej pracy skrzyni biegów pokonywał w ok. 32 sekundy. To wszystko sprawia, że Daewoo Lacetti Premiere pomimo zakwalifikowania do kompaktowego segmentu B wybierany był przez użytkowników, którzy poza miastem równie często pokonywali dłuższe trasy międzymiastowe.

Daewoo Lacetti Premiere – style nadwozia i design konstrukcji

Daewoo Lacetti Premiere w całości opracowany został na podstawie konstrukcji swojego poprzednika czyli modelu Nubira zanim dystrybucja została przejęta przez General Motors.
W ten sposób pierwsza wersja zaprojektowana została przez firmę Pininfarina w ciągu dwóch lat i 6. miesiącach, a jej prezentacja odbyła się w Korei Południowej 25 listopada 2002 roku. Pomimo pozytywnych ocen wśród ekspertów z branży, projekt został ponownie przeanalizowany i sprowadzony do przedprodukcyjnego prototypu w wersji 5-drzwiowego hatchbacka, który zaprojektował uznany w branży designer Giorgetto Giugiaro. Efekt końcowy zaprezentowany został podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie we wrześniu 2003 roku, a jego finalna produkcja rozpoczęła się w grudniu tego samego roku. W tym miejscu warto nadmienić, że wersje hatchback i sedan zasadniczo różniły się pomiędzy sobą pod względem wnętrza i kształtu karoserii. Z tego względu, rok później w 2004 roku na Salonie Samochodowym w Genewie Daewoo zaprezentowało nową wersję karoserii kombi, które stworzone było przez przedsiębiorstwo Pininfarina z aktualnym wnętrzem hatchback oraz niektórymi elementami przeniesionymi z wersji sedan. Oprócz tego nowsza wersja wyposażona została w kratę z trzema gniazdami oraz pogrubionym paskiem, na którego środku umieszczony został emblemat marki. Ponadto klamki drzwi zaczerpnięte zostały z wersji sedan i hatchback, co ostatecznie unormowane były 25 marca tego samego roku. Daewoo Lacetti Premiere po raz ostatni został udoskonalony dla wybranych rynków w 2007 roku, a największa zmiana karoserii dotyczyła zakończenia produkcji pojazdu w typie hatchback. Jeśli chodzi o rynki zagraniczne, Daewoo Lacetti Premiere w takiej odsłonie dostępny był wyłącznie w Kolumbii, Tajlandii, Indiach oraz w Uzbekistanie (jako Daewoo Gentra) w latach 2013 – 2016.

Daewoo Lacetti Premiere – wyposażenie

Do standardowego wyposażenia Daewoo Lacetti Premiere w podstawowej wersji zaliczyć można takie elementy jak: regulowaną kolumnę z wielofunkcyjną kierownicą, aluminiowe felgi, radio FM/AM, odtwarzacz CD, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, szeroką deskę rozdzielczą wyposażoną w regulatory wlotów powietrza oraz obsługę światła awaryjnego z dodatkową zapalniczką i popielniczką.

Daewoo Lacetti Premiere – bezpieczeństwo

Daewoo Lacetti Premiere został zyskał wysokie oceny w popularnych testach zderzeniowych. W ten sposób podstawowa wersja auta wyposażona została w takie elementy jak m.in. : system wspomagania układu hamulcowego, system ABS, system kontroli trakcji, specjalnie zaprojektowane strefy zgniotu, wzmacniane pasy bezpieczeństwa, regulowane fotele i zagłówki ułatwiające zajęcie bezpiecznej pozycji kierowcy w stosunku do modelu jazdy, czujniki ułatwiające hamowanie, asystent pasa ruchu, dodatkowe podświetlenie zegarów z trybem nocnym, tempomat, dodatkowe oświetlenie przeciwmgielne oraz komputer pokładowy.

Daewoo Lacetti Premiere – zagraniczne rynki

Daewoo Lacetti Premiere jeśli chodzi o eksportowe rynki, zadebiutował w Korei Południowej w 2002 roku w wersji 4-drzwiowego sedana. Po pozytywnych recenzjach w 2004 roku użytkownicy otrzymali wersję 5-drzwiowego hatchbacka, który od pierwowzoru różnił się nowym przednim grillem, deską rozdzielczą oraz specjalną konstrukcją nadwozia inspirowaną modelem Lacetti 5. Kolejna wersja, tym razem w typie wagon wprowadzona była w 2007 roku i została rozszerzona o inne międzynarodowe rynki. Premiera zbiegła się z debiutem wysokoprężnych silników VM Motori Lacetti. Produkcję ostatecznie przerwano w 2008 roku, kiedy poza wersjami kombi i sedan na rynku pozostawiono wyłącznie niesprzedane egzemplarze Daewoo Lacetti Premiere hatchback. Oprócz tego kolejne kraje, w których Lacetti Premiere cieszył się uznaniem użytkowników to Nowa Zelandia i Australia. Samochód dostępny był na tamtejszych rynkach tylko rok od września 2003 do grudnia 2004 roku w wersji 4-drzwiowego sedana. W międzyczasie Daewoo zdecydowało się wycofać z rynku 1.8-litrowe silniki z mocą 120 KM ze względu na zaostrzające się przepisy dotyczące emisji spalin. Z tego powodu Daewoo Lacetti Premiere z silnikami L4 idealnie wpasowało się w niszę, wykorzystując ekonomiczne jednostki L4 napędzane benzyną.

Daewoo Lacetti Premiere – sporty motorowe

Daewoo Lacetti Premiere wykorzystany był podczas prestiżowych rajdów FIA's World Touring Car Championship w latach 2005 – 2012 oraz British Touring Car Championship od 2008 do 2011 roku.

Daewoo Lacetti Premiere – media

Daewoo Lacetti Premiere został wybrany ''reasonably-priced car'' w popularnym programie motoryzacyjnym ''Top Gear''. Auto w 8 sezonie programu (2006 rok) zastąpiło pod tym względem Suzuki Liana. Jednym z wyznaczników przyznania punktów jest przejeżdżanie specjalnie przygotowanego toru ''Top Gear test track'' przez celebrytów. Oprócz tego w pierwszym epizodzie 15. sezonu Top Gear, który wyświetlony był na BBC2 27 czerwca 2010 roku, jeden z prezenterów Richard Hammond nazwał Daewoo Lacetti Premiere ''Viking Burial''.

4.36
Ocena na postawie 26 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaDaewoo
TypSamochód osobowy
SegmentB

Inne modele Daewoo

B - Inne modele

Daewoo Lacetti Premiere: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie