Rover 600 Series

Model
Rover 600 Series Zobacz 4 zdjęcia

Rover 600

600 to model samochodu klasy średniej (segment D) produkowanego przez brytyjską firmę Rover w latach 1993-1999. Auto było wytwarzane na jednej linii produkcyjnej z Hondą Accord.
Do zaprezentowanego w 1999 roku Rovera 600 podwozie i część silników opracowała firma Honda, a nadwozie to dzieło brytyjskich stylistów i inżynierów.

Dostępne tylko jako 4-drzwiowy sedan auto miało karoserię o stonowanych liniach. Wyróżnikiem Rovera był charakterystyczny dla modeli tej firmy z tamtych lat, wąski, chromowany grill chłodnicy. Wóz miał też chromowane ozdoby na listwach drzwiowych. Mierzące ponad 4,6 m długości auto ze względu na swoje rozmiary często pozycjonowane było między segmentami samochodów klasy średniej i wyższej klasy średniej.

Do zalet Rovera 600 należała dobra widoczność we wszystkich kierunkach (dzięki dużym oknom), do wad - szybkie nagrzewanie się wnętrza na słońcu. Nie najlepsza była też ochrona antykorozyjna karoserii. Rdza pojawiała się dosyć szybko, a jej pierwsze oznaki można było zauważyć na tylnych błotnikach oraz na progach.

Duże rozmiary zewnętrzne przekładały się na bardzo dużą ilość miejsca w kabinie samochodu. Na jej brak nie mogli narzekać nawet rośli pasażerowie tylnej kanapy. Również podróż w trzy osoby na tylnym siedzeniu nie była uciążliwa między innymi dzięki dobrze wyprofilowanej kanapie.

Deska rozdzielcza była taka sama jak w Hondzie Accord, jednak zastosowano w niej zarówno wstawki drewniane, jak i chromowane, co często w połączeniu z częściowo skórzaną tapicerką znacznie podnosiło luksus w tym wozie. Co więcej, wszystkie elementy wnętrza w Roverze zmontowano znacznie staranniej niż w Hondzie. Ważnym atutem Rovera 600 był duży, bo liczący 450 l bagażnik.
Niezależnie od wersji wszystkie Rovery 600 miały centralny zamek, immobiliser oraz elektrycznie sterowane szyby przednie. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się takie elementy, jak: czołowe poduszki powietrze dla kierowcy i pasażera, system ABS, klimatyzacja, elektrycznie regulowane lusterka oraz tylne szyby, elektrycznie sterowany fotel kierowcy i szyberdach oraz skórzana tapicerka.

Niestety, Rover 600 nie był specjalnie bezpiecznym samochodem. W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP w próbie zderzenia czołowego uzyskał tylko dwie gwiazdki na pięć możliwych. Potem w wyniku zaostrzenia przepisów skreślono z jego wyniku pół gwiazdki.
Zawieszenie zestrojono komfortowo, ale na tyle sztywno, że samochód mógł szybko jeździć po zakrętach. Za resorowanie z przodu odpowiadały kolumny MacPhersona, a z tyłu wahacze główne oraz amortyzatory i sprężyny śrubowe.

Na samym początku produkcji auto oferowano tylko z silnikami Hondy. Podstawowym był 2-litrowy benzynowiec o mocy 115 KM. Jego mocniejsza wersja miała moc maksymalną 131 KM. Największy był 2,3-litrowy motor o mocy aż 158 KM. W 1994 roku do katalogu trafił 200-konny, 2-litrowy turbodoładowany silnik konstrukcji Rovera.

Rok później pod maską Rovera znalazł się też 105-konny motor Diesla. Ten silnik również opracował Rover, korzystała z niego także firma Honda w modelach Civic i Accord.

W 1996 roku Rover 600 przeszedł niewielką modernizację wnętrza. Dodatkowo we wszystkich wersjach poza 618i pojawiła się klimatyzacja jako standard. 2-litrowy silnik o mocy 115 KM został zastąpiony 1,8-litrowym (Rovera) o tej samej mocy. W 1997 roku Rover 600 przeszedł kolejny drobny lifting, w ramach którego m.in. obniżono w nim o 10 mm zawieszenie.

Dwa lata później zakończono wytwarzanie Rovera 600. Jego następcą stał się nowy Rover 75. Ten ostatni wóz zastąpił także Rovera 800.

3.67
Ocena na postawie 46 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRover
TypSamochód osobowy

Generacje Rover 600 Series

Inne modele Rover

Oceny użytkowników (2)

Rover 600 Series: newsy, testy i recenzje

Niemieckie pochodzenie i ekscytacja za kółkiem. Opel odważnie promuje GT X Experimental

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie