Rover 45

Model
Rover 45 Zobacz 7 zdjęć

Model 45 to samochód klasy kompakt (segment C) produkowany od 1999 roku do roku 2005 przez brytyjską firmę Rover.

W 1999 roku wraz z odświeżaniem i zmianą nazwy w całej gamie modelowej Rovera samochód oznaczany dotąd jako 400 zyskał nazwę 45. Oczywiście wóz przeszedł też zmianę wyglądu. Będący w tarapatach finansowych Rover liczył na to, że wkrótce nowy właściciel – BMW – wyłoży większą sumę na następcę słabo sprzedającego się modelu 200. To pozwoliłoby Roverowi wyjść z dołka, a w następnej kolejności wypuścić na rynek kolejną generację Rovera 400, który teraz otrzymał oznaczenie 45. Tymczasem modernizacja musiała wystarczyć do podratowania budżetu firmy. 400 był jednym z lepiej sprzedających się aut Rovera, więc Brytyjczycy liczyli, że modernizując go, zwiększą sprzedaż, co zachęci BMW do większej współpracy.

Niestety, dla firmy z Wielkiej Brytanii facelifting modelu 200 (zmiana nazwy na 25) nie przyniósł spodziewanych rezultatów, a BMW w 2000 roku sprzedało udziały Rovera konsorcjum Phoenix, które nie dysponowało tak dużymi pieniędzmi, żeby opracować następców zarówno 25, jak i 45. 45 musiał zatem wystarczyć lifting z 1999 roku.

W ramach modernizacji zmieniono przednie reflektory na oddzielne podwójne, chromowaną atrapę chłodnicy, pokrywę silnika, powiększono zderzaki, a także, aby dodać eleganckiego wyglądu autu, dodano więcej chromowanych elementów, takich jak klamki drzwi czy listwy na zderzakach.
W kabinie pasażerskiej nowością były przede wszystkim przednie fotele przeniesione z nowego modelu 75. Cechowały się one wysokim komfortem oraz sporymi rozmiarami, a także dobrym podparciem bocznym. Oprócz nich zmienił się nieco wystrój deski rozdzielczej oraz poprawiła jakość spasowania jej elementów.

Aby zachęcić klientów do kupowania Rovera 45, producent znacząco zwiększył podstawowe wyposażenie wnętrza. Należały do niego czołowe oraz boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system ABS, EBD czy elektrycznie sterowane szyby przednie. Na liście opcji były m.in. klimatyzacja czy skórzana tapicerka.

Z kolei ukłonem w kierunku młodych nabywców było sztywniej zestrojone zawieszenie, które pozwalało pewniej i szybciej pokonywać łuki. Jego konstrukcja pozostała bez zmian, a więc był to układ dwóch trójkątnych wahaczy, amortyzatora i sprężyny z przodu, a także zestaw wielowahaczowy (i do tego amortyzator i sprężyna śrubowa) z tyłu.

Gama silników Rovera 45 obejmowała cztery motory benzynowe i jednego diesla. Najsłabszym był 1,4-litrowy silnik z rodziny K o mocy 103 KM (znany też z Poloneza Caro). Dostępny był także 1,6-litrowiec o mocy 109 KM, który w istocie stanowił rozwinięcie mniejszego motoru. Z kolei jednostka 1,8 l 16V o mocy 117 KM jako jedyna w gamie mogła mieć zainstalowaną bezstopniową, zautomatyzowaną skrzynię biegów. Najmocniejszym silnikiem był 2-litrowy motor o mocy 150 KM, z którym łączono tylko 5-biegową, automatyczną skrzynię biegów z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń.
Jedynym wysokoprężnym źródłem mocy był 101-konny silnik diesla z rodziny L. W 2004 roku przy okazji modernizacji wozu zastąpiono go wersją 113-konną.

Właśnie w 2004 roku przypadł kolejny lifting Rovera 400, zwanego teraz już 45. Na zewnątrz powrócono znowu do reflektorów pod wspólnym kloszem. Zmieniono też osłonę chłodnicy i zderzaki, a listwy drzwiowe ponownie zaczęto malować na kolor nadwozia. W kabinie pasażerskiej pojawiła się całkowicie nowa deska rozdzielcza, a także inna tapicerka. W wyposażeniu opcjonalnym znalazło się miejsce dla całkowicie automatycznej klimatyzacji.

Od 2001 roku Rovery 45 w usportowionej wersji sprzedawane były jako MG ZS. Najmocniejsza odmiana ZS 180 miała silnik o mocy 177 KM.

W 2005 roku zakończono produkcję Rovera 45, a niedługo potem brytyjska firma ogłosiła upadłość. Ponieważ to Honda miała prawa do projektu, na którym został opracowany model 400, a potem 45, dalsza produkcja modelu 45 pod rządami nowego właściciela nie była możliwa.

3.54
Ocena na postawie 14 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRover
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Rover 45

Inne modele Rover

C - Inne modele

Oceny użytkowników (2)

Rover 45: newsy, testy i recenzje

Autokult odc.3 - Nowa Toyota Supra, Opel GTX Experimental, Red Bull Ring

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie