Rover 25

Model
Rover 25 Zobacz 4 zdjęcia

Model 25 to samochód klasy kompakt (segment C), produkowany od 1999 roku do roku 2005 przez brytyjską firmę Rover.

W 1998 roku producent modelu 200 trzeciej generacji, Rover, postanowił odświeżyć ten model. Powodem była niska sprzedaż w stosunku do tego, czego oczekiwał producent.

Modernizacji dokonano w 1999 roku. Objęła ona przede wszystkim przód pojazdu, ale nowe rozwiązania są także z tyłu i we wnętrzu. Przednie reflektory wymieniono na nowe podwójne lampy, które nie były umieszczone pod wspólnym kloszem. Kierunkowskazy przednie przeniesiono do zaprojektowanego na nowo zderzaka. Inne były też oprawki przednich lusterek. Ze starszego auta zachowały się osłona chłodnicy i pokrywa silnika.

W tylnej części także pojawił się nowy zderzak i nieco odmienione lampy zespolone. Najmniejsze zmiany zaszły we wnętrzu. Dokonano ich w zasadzie tylko po to, żeby kabina nie wyglądała na nieświeżą.

Najważniejszą zmianą mechaniczną były inne nastawy zawieszenia. Co prawda w Roverze 25 nadal z przodu znajdowało się zawieszenie z kolumnami MacPhersona, pamiętające jeszcze czasy Rovera 200 drugiej generacji, a z tyłu belka skrętna, ale sprężyny utwardzono. Nastawy podwozia przejęto z modelu 200 Vi. Było to podyktowane tym, że Rover chciał odmłodzić nieco średni wiek potencjalnych klientów. Rover 25 miał się kojarzyć z elegancją, ale też dobrymi osiągami i sportowym charakterem.

Nowo wprowadzony wóz miał powstrzymać tendencję spadkową w sprzedaży firmy Rover.

Brytyjczycy spodziewali się, że w do 2002 roku ówczesny właściciel firmy – koncern BMW – wyłoży większą sumę na opracowanie nowego samochodu. Tak się jednak nie stało, ponieważ Rover już w 2000 roku przynosił straty znacznie większe, niż przewidywało to BMW. W związku z tym niemiecka firma postanowiła odsprzedać całość udziałów w marce Rover. Nabywcą stało się brytyjskie konsorcjum Phoenix, które jednak nie miało tak dużych funduszy, by opłacić projekt nowego samochodu. Ostatecznie produkcja Rovera 25 w starej wersji trwała nadal.

Po wprowadzeniu 25 do produkcji nie zmienił się wygląd Rovera ani jego paleta silnikowa w stosunku do modelu 200 trzeciej serii. Nadal najmniejszym motorem był benzynowy silnik o objętości skokowej 1,1 l, który osiągał moc 60 KM. Nieco lepsze osiągi gwarantował silnik 1,4 l o szesnastu zaworach. Miał on dwie wersje mocy. W słabszej osiągał 84 KM, a w mocniejszej 103 KM.

Następna jednostka była zbudowana na bazie właśnie 1,4-litrowca. Miała ona objętość 1,6 l i moc maksymalną 109 KM. Najmocniejsze były odmiany z motorem 1,8 l 16 V. Słabsza rozwijała 117 KM mocy i łączono ją tylko z bezstopniową skrzynią CVT, a mocniejsza generowała 145 KM mocy.
Osoby oszczędne mogły nabyć Rovera 25 z 2-litrowym motorem wysokoprężnym o mocy 101 KM. Od 2004 roku dostępny był też ten sam silnik w odmianie 113-konnej.

Niedługo po rozpoczęciu montażu Rovera 25 najsłabszy 60-konny silnik benzynowy został zastąpiony takim samym 1,1-litrowym źródłem napędu, ale wzmocnionym o 15 KM. Wkrótce też wycofano z produkcji odmianę 145-konną.

Powodem było wprowadzenie na rynek w 2001 roku modelu MG ZR. Od tego roku firma MG miała budować sportowe wersje Roverów. W ramach projektu Rover 25 przygotowywany przez MG miał nieco inny wygląd i 1,8-litrowy silnik wzmocniony do 160 KM.

W 2004 roku Rover 25 przeszedł ostatni facelifting polegający na zmianie reflektorów na nowe, osłonięte wspólnym kloszem, wprowadzeniu nowych zderzaków, tylnej pokrywy, deski rozdzielczej, kierownicy i tapicerki. Nie pomogło to jednak w zwiększeniu sprzedaży i rok później zakończono produkcję Rovera 25.

4.04
Ocena na postawie 33 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Rover 25

Inne modele Rover

C - Inne modele

Rover 25: newsy, testy i recenzje

Autokult odc.2 - Poznań Motor Show, McLaren 600LT i używana Alfa 159

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie