Rover 200 Series

Model
Rover 200 Series Zobacz 5 zdjęć

Rover 200 Series nazywany również Roverem 25 (od 1999 do 2005 r.), to seria małych rodzinnych samochodów wyprodukowanych przez brytyjskiego producenta Rovera w latach 1984-2005.

Rover 200 – generacje

Pierwsza generacja Rovera 200, SD3, była produkowana w latach 1984-1990 w fabryce w Longbridge. Rover 200 zastąpił wcześniejszy model Triumph Acclaim. Był także drugim autem, które powstało przy współpracy z Hondą. Samochód miał 4-drzwiowe nadwozie typu sedan w 6 dostępnych wersjach wyposażenia: Base, S, SE, SX, Vanden Plas oraz Vitesse. W 1987 roku przeprowadzono lifting uwzględniający wymianę zderzaków, obniżenie bagażnika oraz zmianę tylnych świateł.

Druga generacja Rovera 200, R8, nosiła również nazwę Mk 2 Rover 200. Samochód produkowano od 1989 do 1998 roku. Początkowo na rynku pojawił się tylko Rover 200 z nadwoziem typu hatchback. W 1992 roku wprowadzono wersję z nadwoziem typu coupé, a w 1993 – typu kabriolet, który miał miękki dach z pałąkiem ochraniającym pasażerów w trakcie dachowania. Najszybszym modelem drugiej generacji był 220 Turbo, flagowa wersja Rovera 200 Coupé.

Trzecia generacja Rovera 200, R3, była produkowana w latach 1995-1999. Rover nie współpracował z Hondą przy tworzeniu tego modelu. Inżynierowie postanowili, poza chromowanym grillem, całkowicie zmienić tylne zawieszenie, montując belkę skrętną. Deska rozdzielcza przeszła również lifting, ponieważ Rover chciał zamontować na niej poduszkę powietrzną. Samochody z 3 generacji miały 5-biegową manualną skrzynię biegów.

W latach 1999-2005 produkowano Rovera 25, który miał przyciągnąć młodszych klientów. Właściciel Rovera, BMW, ze względu na duże straty postanowił zrezygnować z Rovera w 2001, którego wykupiło konsorcjum Phoenix. Przed 2005 rokiem wprowadzono na rynek sportową wersję Rovera 25, MG ZR oraz miejską wersję Rover Streetwise.

W 2005 roku MG Rover ogłosił upadłość. Prawa do produkcji Rovera wykupiła chińska firma Nanjing Automobile Group. Obecnie Rovery są produkowane pod nazwą Roewe.

Rover 200 – wymiary

Rover SD3 miał 4156 mm długości, 1623 mm szerokości i 1378 wysokości.

Rover 2 generacji w zależności od modelu miał od 4220 do 4270 mm długości, od 1370 do 1400 mm wysokości oraz 1680 mm szerokości.

R3 miał 3970 mm długości, 1690 mm szerokości i 1420 mm wysokości.

R25 w zależności od modelu miał od 3990 do 4011 mm długości, 1690 do 1735 mm szerokości i od 1400 do 1495 mm wysokości.

Rover 200 – jednostki napędowe

Maksymalna moc silnika Rovera 200 wynosi od 73 do 200 koni mechanicznych, co przekłada się na maksymalną prędkość od 182 do 240 km/h. Silnik może być benzynowy albo diesla.

Spalanie Rovera 200 wynosi średnio 8 litrów na 100 km.

Rover 200 – opinie

Rover 200 mieści się w segmencie niższej klasy średniej samochodów przeznaczonych zarówno do jazdy po mieście, jak i na długie podróże. Wśród zalet wymieniana jest praca silnika, komfort jazdy, przestronność oraz gładkie wchodzenie w zakręty. Mając auto o mocy 75 koni mechanicznych, można spokojnie poruszać się po polskich drogach, choć przy dużych szybkościach słychać wyraźny szum silnika.

4.38
Ocena na postawie 19 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
TypSamochód osobowy

Generacje Rover 200 Series

Inne modele Rover

Rover 200 Series: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie