Kia Clarus

Model
Kia Clarus Zobacz 3 zdjęcia

Kia Clarus to auto klasy średniej produkowane od 1996 roku. Model ten opracowano na podstawie Mazdy 626, stąd wiele podzespołów mechanicznych Clarus dzieli właśnie z nią. Na rynku azjatyckim auto sprzedawane było pod nazwą Kia Credos. Oferowano je w dwóch odmianach: sedan i kombi.

Kia Clarus miała konkurować na przykład z Oplem Vectrą, Fordem Mondeo czy Citroënem Xantią. Niestety, nie osiągnęła większych sukcesów. Z zewnątrz Clarus wygląda bardzo spokojnie, przez co sprawia wrażenie nudnego. Między ładnymi reflektorami umieszczono chromowany grill z poprzecznym użebrowaniem. Pokrywa silnika jest prosta, bez żadnych przetłoczeń, co nie sprawia dobrego wrażenia. Zderzaki, klamki i lusterka mają kolor karoserii. Gdy patrzy się z boku, widać wyraźne rozdzielenie na trzy bryły. Tylną szybę umieszczono pod dużym kątem, przez co linia dachu gwałtownie się kończy tuż za plecami pasażerów tylnej kanapy. W ten sposób uzyskano długi i pojemny bagażnik. Tył Clarusa ma płynną, spokojną linię, niewyróżniającą się niczym szczególnym. Wersja kombi z tyłu wygląda dość zgrabnie. Charakterystyczne dla tej odmiany są duże poprzeczne lampy.

Niestety, również wnętrze odbiega od europejskich odpowiedników. Na pewno nie można narzekać na ilość miejsca. Zarówno z przodu, jak i z tyłu jest naprawdę wygodnie. Przednie fotele są obszerne i zapewniają dobre podparcie. Dla pasażerów tylnej kanapy zagospodarowano dużo miejsca na nogi i nad głowami. Rozczarowują jednak zastosowane materiały. Deska rozdzielcza jest szara i nudna. Panel sterowania zabudowano twardym, czarnym plastikiem. W niektórych egzemplarzach znajduje się wykończenie imitujące drewno, które zdecydowanie ożywia ponure wnętrze. Zegarom nie można nic zarzucić. Są proste i czytelne zarówno w dzień, jak i w nocy. Bagażnik oferuje przestrzeń 424 l, można ją powiększyć do 764 l.

Kia Clarus ma dość bogate wyposażenie. W najwyższych wersjach wyposażenia oferowano m.in. klimatyzację, ABS, elektryczne szyby i lusterka, czapoduszki powietrzne czy skórzaną tapicerkę. Model ten nie brał udziału w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Mocną stroną Kii były trwałe, cieszące się dobrą opinią motory benzynowe. Do napędu Clarusa mógł posłużyć jeden z dwóch silników. Pierwszy to jednostka 1,8 l rozwijająca moc 116 KM. Zapewnia on autu prędkość maksymalną 185 km/h, zużywając średnio około 10 l benzyny na 100 km. Druga jednostka to silnik 2,0 o mocy 133 KM. Zapewnia on lepsze osiągi niż motor 1,8 przy podobnym zużyciu paliwa. Niestety, oba motory dość kiepsko znoszą montaż instalacji LPG. Najczęstszymi problemami są szwankujące przepływomierze, silniki krokowe i sondy lambda.

Przez cały okres produkcji oferowano dwa rodzaje przekładni. Clarus może być wyposażony w 5-biegową skrzynię manualną lub 4-przełożeniowy automat. Skrzynia automatyczna ma jednak opinię awaryjnej. Najczęstszą usterką są wycieki oleju.

Produkcję Kii Clarus zakończono w 2000 roku, a jego sprzedaż dopiero rok później. Jego następcą był model Magentis. Na rynku aut używanych Clarus nie ma dobrej opinii. Zachęcać może niski koszt zakupu, odstraszać - wysoki koszt eksploatacji oraz liczne usterki. Najczęstszymi awariami elektryki są usterki związane z centralnym zamkiem. Kolejnym problemem, z którym boryka się Kia Clarus, jest korozja. Przed zakupem należy dokładnie sprawdzić całą karoserię i podwozie. Zawieszenie nie sprawia większych kłopotów. Jest trwałe, a jeżeli już coś się zepsuje, dość tanie w eksploatacji.

3.97
Ocena na postawie 47 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaKia
TypSamochód osobowy
SegmentD

Generacje Kia Clarus

Inne modele Kia

D - Inne modele

Kia Clarus: newsy, testy i recenzje

Trzecia Rewolucja Volkswagena. ID. 3 kontra jego duchowi poprzednicy.

Kia Stonic debiutuje w wersji GT Line. Wygląda naprawdę dobrze

... Odświeżona Kia Stonic doczekała się sportowo wystylizowanej wersji GT Line. Jak przystało na topową pozycję w cenniku, auto wyróżnia się nie tylko ciekawym wyglądem, ale i bogatym wyposażeniem. ... O istnieniu wydania GT Line wiadomo już od ...

2 miesiące temu

Odświeżona Kia Stonic podrożała, ale nadrabia to wyposażeniem

... Kia Stonic po faceliftingu zyskała ciekawszy wygląd i lepsze wyposażenie. Z gamy zniknął jednak silnik diesla. Klienci są więc skazani wyłącznie na jednostki benzynowe, w topowych wersjach wspomagane systemem tzw. miękkiej hybrydy. ... ...

2 miesiące temu

Kia Stinger przeszła lifting. Najbardziej zmienił się tył

... Po 3 latach od rynkowego debiutu Kia zdecydowała się na facelifting Stingera. Zmiany nie są duże - dotyczą głównie multimediów, oświetlenia i zderzaków. Czy wystarczą, by podtrzymać zainteresowanie klientów? ... W niedawnych czasach pojawiały ...

4 miesiące temu

Kia Rio po liftingu już w salonach. Polskie ceny modelu

... Odświeżona Kia Rio debiutuje z lepszym wyposażeniem, miękką hybrydą i... wyższą ceną, choć bazowa wersja niewiele różni się od poprzedniej. Mimo to auto wciąż jest jedną z ciekawszych i rozsądnie wycenionych propozycji w segmencie B. ... Po 4 ...

5 miesięcy temu

Kia Picanto po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 3 latach od rozpoczęcia produkcji trzecia generacja Kii Picanto doczekała się faceliftingu. Auto zyskało ciekawszy wygląd i znacznie bogatsze wyposażenie. Za podstawową odmianę zapłacimy niespełna 40 tys. zł. ... Odświeżoną Kię Picanto ...

6 miesięcy temu

Używana Kia Rio III w pigułce. Trochę niedoceniona, ale czy dobra?

... Można by ją opisać jako nie Fabia, nie Fiesta, nie Corsa, nie Polo, lecz mało rozpoznawalna po samej nawie Kia Rio. Trzecia generacja modelu zasłużyła sobie na dobre opinie, szczególnie za dopracowane silniki, ale nie jest pozbawiona problemów. ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie