Hyundai i Kia łączą siły z Samsungiem. Chodzi o oprogramowanie i multimedia
Współpraca ma zaowocować powstaniem nowych systemów łączności oraz multimediów i zapewnić użytkownikom "lepsze doświadczenia".
27.09.2024 | aktual.: 27.09.2024 14:55
Biorąc pod uwagę koreańskie pochodzenie wszystkich zainteresowanych stron, dziwi fakt, że do zawiązania takiego sojuszu doszło dopiero teraz. Hyundai, Kia i Samsung oficjalnie ogłaszają współpracę na polu oprogramowania i nowych technologii. Co to oznacza dla branży oraz samych użytkowników?
Za realizację wspólnych projektów odpowiedzialna będzie spółka 42dot, która ma dostarczać nowe technologie ułatwiające integrację produktów Hyundai i Kia z produktami Samsunga, choć nie tylko.
W założeniach powstanie bowiem otwarty ekosystem kompatybilny z usługą SmartThings Samsunga, zapewniającą bezprzewodową łączność pomiędzy urządzeniami.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kia, Hyundai i Samsung chcą opracować technologię łączącą nowe samochody ze smartfonami i innymi zewnętrznymi urządzeniami, tworząc usługi zoptymalizowane pod kątem stylu życia czy gustów klientów.
Współpraca zaowocuje najprawdopodobniej powstaniem nowego, zintegrowanego i zunifikowanego systemu multimedialnego, który znajdzie zastosowanie we wszystkich pojazdach obu marek.
Nowy ekosystem będzie kolejnym przejawem multimedialnej unifikacji z udziałem technologicznego giganta. Wcześniej na podobny krok zdecydowało się Google, którego multimedia znajdziemy m.in. w nowych modelach Volvo i Renault.