Jeep Patriot

Model
Jeep Patriot Zobacz 5 zdjęć

Zaprezentowany w 2006 roku w Nowym Jorku Jeep Patriot wypełnia lukę między modelami Liberty/Cherokee i Compass. Jeep Liberty/Cherokee to propozycja dla tych, którzy z chęcią lub z potrzeby często zapuszczają się w teren. Model Compass wybiorą ci, którzy lubią markę Jeep, ale nie potrzebują zjeżdżać z utwardzonych dróg. Gdzie więc ta luka, którą ma wypełniać Patriot?

Można powiedzieć, że Patriot to opcja dla tych, którzy chcą mieć auto wyglądające jak SUV, ale nie pozbawione zdolności off-roadowych (przy wybraniu odpowiednich opcji). I z drugiej strony dla osób, które chcą auto wyglądające niemal jak terenówka, ale będące w istocie bulwarowym SUV-em. Odpowiednio skonfigurowany Jeep Patriot to idealny kompromis na linii SUV-samochód terenowy, z przewagą na stronę wybraną przez nabywcę.

Stylistyka to również coś pomiędzy. Nie jest tak kanciasta jak w większym Liberty/Cherokee (KK), ale znowu nie tak delikatna i płynna jak w bulwarowym Compassie. Swoją drogą Patriot właśnie z Compassem dzieli płytę podłogową (także z Dodge’em Calibrem, który jest przecież samochodem kompaktowym). Przód Patriota jest charakterystyczny ze względu na rzucający się w oczy ogromny grill Jeepa, a także okrągłe klosze lamp. Z tyłu jest klasycznie i szkoda, że na klapie bagażnika nie pojawiło się koło zapasowe. To ciekawy smaczek stylistyczny, który na pewno dodałby Patriotowi charakteru.

Charakteru brakuje zdecydowanie we wnętrzu. Jest plastikowo i nieciekawie stylistycznie. Sprawę trochę ratuje wybór jasnego wykończenia. Ale mimo wszystko projektanci mogli się bardziej postarać. Dlaczego amerykańskie konstrukcje potrafią być ciekawe z zewnątrz, a tak nijakie w środku? Na szczęście amerykańskie wnętrze Patriota ma też amerykańskie rozmiary. Bez problemu można wybrać się na wycieczkę z kompletem pasażerów. Nawet rodzinne wakacje nie będą stanowić problemu.

Przy okazji 2011 roku modelowego Jeep zdecydował się na wprowadzenie małych zmian, których nie można nazwać pełnoprawnym faceliftingiem. Z zewnątrz nie zmieniło się prawie nic. Gdy się przyjrzeć, można zauważyć nieco inny kształt zderzaków i zmianę położenia przednich świateł przeciwmgłowych. Większe modyfikacje zaszły wewnątrz. W modelu na rok 2011 i nowszych jest nowocześniej i przyjemniej. Jednak dalej nie wygląda to tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Nie wspominając już o arcynieciekawych zegarach, które modyfikacji nie doczekały się w ogóle. Dużą zmianą na plus jest nowa kierownica. Jest nie tylko ładniejsza, ale też poręczniejsza.

Pod maską Patriota może pracować jeden z dwóch silników benzynowych lub jeden z dwóch diesli. Silniki na olej napędowy nie są oferowane na rynku północnoamerykańskim. Tam wybór ogranicza się do nieco słabego benzynowca 2,0 l oraz już sensownego, o pojemności 2,4 l i mocy 174 KM. Jeśli chodzi o diesle, to początkowo oferowany był 140-konny silnik 2,0 l wprost od Volkswagena. W 2011 roku modelowym zastąpiła go jednostka konstrukcji Mercedesa, oddająca do dyspozycji kierowcy 163 KM osiągane z pojemności 2,2 l.

Standardowo Jeep Patriot oferowany jest z napędem jedynie na przednie koła. To w zupełności wystarczy tym, którzy chcą mieć auto podobne do Liberty/Cherokee, ale w istocie nie potrzebują samochodu terenowego. Ci, którym taki napęd jest niezbędny, mogą wybrać jedną z dwóch opcji. Pierwsza to napęd o nazwie Freedom Drive I - propozycja dla tych, którzy chcą mieć napęd na obie osie, ale korzystać z niego będą głównie na utwardzonych drogach (np. w zimie).

Dla fanów off-roadu Jeep przygotował napęd Freedom Drive II, dzięki któremu Patriot może stać się najbardziej terenowym autem w swojej klasie. Żaden z napędów na wszystkie koła nie jest dostępny z dwulitrowym silnikiem benzynowym. To kolejny powód, aby nie decydować się na tę jednostkę napędową.

Jeep Patriot w 2007 roku zdobył nagrodę Green 4x4 Award, a rok później tytuł 4x4 of the Year przyznany w Wielkiej Brytanii.

4.38
Ocena na postawie 13 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaJeep
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Jeep Patriot

Inne modele Jeep

C - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Jeep Patriot: newsy, testy i recenzje

Kierowcy pilnują się przy oponach zimowych, ale o letnich już zapominają. To częsty i poważny błąd

Polskie ceny Dodge’a Durango. Jeep Grand Cherokee ma konkurenta

... Duży amerykański SUV z silnikiem V8 pod maską to już nie tylko Jeep Grand Cherokee. W Polsce możesz także kupić Dodge’a Durango z tego samego koncernu – większego i bardziej szosowego. Zobacz, ile kosztuje. ... Dodge Durango to coś więcej niż ...

8 miesięcy temu

Jeep odświeżył swoją gamę. Jeździłem wszystkimi nowościami

... Odświeżony Jeep Renegade, Cherokee po operacji plastycznej oraz zupełnie nowy Wrangler – takie samochody przygotowuje na polski rynek oficjalny importer. Ich zadaniem jest utrzymanie doskonałego tempa, jakie narzuciła sobie marka. ... W naszym ...

dawno temu

Jeep Cherokee po liftingu: nowa twarz i zmiany pod maską

... Odważny wygląd Jeepa Cherokee przechodzi do historii. Po dość chłodnym przyjęciu auta przez klientów, styliści postanowili skupić się na spokojniejszych liniach. W ramach liftingu nieco zmieniło się też pod maską. ... odpowiedź Jeepa na rosnącą ...

dawno temu

Nowy Jeep Wrangler: zgodny z etosem

... Tak jak buty Adidasa stały się w Polsce adidasami, czyli synonimem obuwia sportowego, tak i Jeep od dawna w świadomości mas to dżip, czyli samochód prawdziwie terenowy. Czy w obecnych czasach ... 1938Nowy Jeep Wrangler (2018): pierwsza jazda, ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie