Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Jeep Patriot

Model
Jeep Patriot Zobacz 5 zdjęć

Zaprezentowany w 2006 roku w Nowym Jorku Jeep Patriot wypełnia lukę między modelami Liberty/Cherokee i Compass. Jeep Liberty/Cherokee to propozycja dla tych, którzy z chęcią lub z potrzeby często zapuszczają się w teren. Model Compass wybiorą ci, którzy lubią markę Jeep, ale nie potrzebują zjeżdżać z utwardzonych dróg. Gdzie więc ta luka, którą ma wypełniać Patriot?

Można powiedzieć, że Patriot to opcja dla tych, którzy chcą mieć auto wyglądające jak SUV, ale nie pozbawione zdolności off-roadowych (przy wybraniu odpowiednich opcji). I z drugiej strony dla osób, które chcą auto wyglądające niemal jak terenówka, ale będące w istocie bulwarowym SUV-em. Odpowiednio skonfigurowany Jeep Patriot to idealny kompromis na linii SUV-samochód terenowy, z przewagą na stronę wybraną przez nabywcę.

Stylistyka to również coś pomiędzy. Nie jest tak kanciasta jak w większym Liberty/Cherokee (KK), ale znowu nie tak delikatna i płynna jak w bulwarowym Compassie. Swoją drogą Patriot właśnie z Compassem dzieli płytę podłogową (także z Dodge’em Calibrem, który jest przecież samochodem kompaktowym). Przód Patriota jest charakterystyczny ze względu na rzucający się w oczy ogromny grill Jeepa, a także okrągłe klosze lamp. Z tyłu jest klasycznie i szkoda, że na klapie bagażnika nie pojawiło się koło zapasowe. To ciekawy smaczek stylistyczny, który na pewno dodałby Patriotowi charakteru.

Charakteru brakuje zdecydowanie we wnętrzu. Jest plastikowo i nieciekawie stylistycznie. Sprawę trochę ratuje wybór jasnego wykończenia. Ale mimo wszystko projektanci mogli się bardziej postarać. Dlaczego amerykańskie konstrukcje potrafią być ciekawe z zewnątrz, a tak nijakie w środku? Na szczęście amerykańskie wnętrze Patriota ma też amerykańskie rozmiary. Bez problemu można wybrać się na wycieczkę z kompletem pasażerów. Nawet rodzinne wakacje nie będą stanowić problemu.

Przy okazji 2011 roku modelowego Jeep zdecydował się na wprowadzenie małych zmian, których nie można nazwać pełnoprawnym faceliftingiem. Z zewnątrz nie zmieniło się prawie nic. Gdy się przyjrzeć, można zauważyć nieco inny kształt zderzaków i zmianę położenia przednich świateł przeciwmgłowych. Większe modyfikacje zaszły wewnątrz. W modelu na rok 2011 i nowszych jest nowocześniej i przyjemniej. Jednak dalej nie wygląda to tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Nie wspominając już o arcynieciekawych zegarach, które modyfikacji nie doczekały się w ogóle. Dużą zmianą na plus jest nowa kierownica. Jest nie tylko ładniejsza, ale też poręczniejsza.

Pod maską Patriota może pracować jeden z dwóch silników benzynowych lub jeden z dwóch diesli. Silniki na olej napędowy nie są oferowane na rynku północnoamerykańskim. Tam wybór ogranicza się do nieco słabego benzynowca 2,0 l oraz już sensownego, o pojemności 2,4 l i mocy 174 KM. Jeśli chodzi o diesle, to początkowo oferowany był 140-konny silnik 2,0 l wprost od Volkswagena. W 2011 roku modelowym zastąpiła go jednostka konstrukcji Mercedesa, oddająca do dyspozycji kierowcy 163 KM osiągane z pojemności 2,2 l.

Standardowo Jeep Patriot oferowany jest z napędem jedynie na przednie koła. To w zupełności wystarczy tym, którzy chcą mieć auto podobne do Liberty/Cherokee, ale w istocie nie potrzebują samochodu terenowego. Ci, którym taki napęd jest niezbędny, mogą wybrać jedną z dwóch opcji. Pierwsza to napęd o nazwie Freedom Drive I - propozycja dla tych, którzy chcą mieć napęd na obie osie, ale korzystać z niego będą głównie na utwardzonych drogach (np. w zimie).

Dla fanów off-roadu Jeep przygotował napęd Freedom Drive II, dzięki któremu Patriot może stać się najbardziej terenowym autem w swojej klasie. Żaden z napędów na wszystkie koła nie jest dostępny z dwulitrowym silnikiem benzynowym. To kolejny powód, aby nie decydować się na tę jednostkę napędową.

Jeep Patriot w 2007 roku zdobył nagrodę Green 4x4 Award, a rok później tytuł 4x4 of the Year przyznany w Wielkiej Brytanii.

4.38
Ocena na postawie 13 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaJeep
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Jeep Patriot

Inne modele Jeep

C - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Jeep Patriot: newsy, testy i recenzje

Plany Jeepa na przyszłość. Krok pierwszy: hybrydy

... Słowo "Jeep" na całym świecie kojarzy się przede wszystkim z rasowymi terenówkami, przed którymi nie ma żadnych pozaszosowych tajemnic. Jednak najlepiej sprzedającymi się modelami są te z gatunku SUV-ów. Rozwój idzie w parze z elektryfikacją, a ...

6 miesięcy temu

Oto nowy Jeep Compass, który zastąpi dwa modele

... Jeep ostatecznie żegna się z dotychczasowym Compassem i Patriotem, robiąc miejsce dla następcy. Jest nim nowy Compass, który wypełni lukę pomiędzy modelami Renegade i Cherokee. ... Po serii zapowiedzi i przecieków przyszedł czas na oficjalny ...

dawno temu

Jeep zaatakuje rynek europejski

... Koncern Fiat-Chrysler chce podnieść sprzedaż Jeepa w Europie. Aby tego dokonać, firma zdecydowała o produkcji nowych, mniejszych jeepów specjalnie na rynek europejski. ... Koncern Fiat-Chrysler chce podnieść sprzedaż Jeepa w Europie. Aby tego ...

dawno temu

Jeepy w wersji Altitude - wybrane przez facebookowiczów

... Pod koniec stycznia tego roku na targach motoryzacyjnych w Houston Jeep zaprezentował Amerykanom wersję specjalną Grand Cherokee. Zdecydowano, że nazwę dla modelu wybiorą internauci za pośrednictwem Facebooka. ... Pod koniec stycznia tego roku ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie