Elektryczny Jeep Compass w zapowiedzi. Spokojnie, będą też spalinowe
Obecna generacja Compassa ma już 8 lat. Mimo to (przynajmniej w USA) sprzedaje się całkiem nieźle. W planach jest jednak następca, który będzie dostępny także z elektrycznym napędem. Stellantis właśnie opublikował zapowiedź.
07.10.2024 10:51
Jak donosi serwis "Motor 1", nowa wersja Jeepa Compassa przejdzie na w pełni elektryczną platformę STLA Medium, co jest krokiem w stronę elektryfikacji marki. Jednak producent nie zapomina o entuzjastach tradycyjnych napędów – w ofercie nadal znajdziemy wersje z klasycznym silnikiem spalinowym oraz warianty hybrydowe. Jeep chce, by Compass był modelem globalnym, dlatego zamierza dostosować ofertę do różnych rynków i preferencji klientów.
Zobacz także
Nowy Compass będzie zjeżdżał z linii montażowej w Melfi we Włoszech od przyszłego roku. Produkcja rozszerzy się na Amerykę Północną i inne regiony w 2026 roku. Na rynku amerykańskim SUV zostanie pozycjonowany pomiędzy nową generacją Jeepa Renegade a nadchodzącym modelem Recon.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z pierwszych wskazówek wynika, że stylizacja nowego Compassa pozostanie ewolucyjna, a nie rewolucyjna, co potwierdza zapowiedź ukazująca zmianę w okolicach tylnej części nadwozia. Samochód może być nieco większy, o czym świadczy zwiększona odległość między słupkami C i D. Zbudowany na platformie STLA Medium, nowy Compass będzie spokrewniony z takimi modelami Stellantis jak Peugeot 3008 i 5008, Opel Grandland czy nadchodzący Citroën C5 Aircross nowej generacji.
Warto przypomnieć, że pierwszym produktem Grupy Stellantis na platformie STLA Medium jest elektryczny Peugeot E-3008, który oferuje do 700 km zasięgu na jednym ładowaniu. Elektryczny crossover Peugeota dostępny jest w konfiguracjach z napędem na przód oraz na wszystkie koła, a także z jednosilnikowymi oraz podwójnymi zespołami napędowymi. Pojemność baterii Peugeota wynosi od 73 do 98 kWh, a ładowanie możliwe jest z mocą do 160 kW. Możemy się spodziewać, że nowy, elektryczny Jeep Compass będzie miał dużo wspólnych elementów z europejskimi odpowiednikami.