Kolejne V8 znika z rynku. Marka podjęła decyzję

5,7-litrowe V8 HEMI na dobre znika z oferty Jeepa. Jednostka dostępna w amerykańskiej wersji modelu Grand Cherokee L nie sprzedawała się najlepiej.

Jeep Grand Cherokee L
Jeep Grand Cherokee L
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Choć dla fanów mocnych silników wielocylindrowych to smutna wiadomość, faktyczne zainteresowanie jednostką V8 było niskie. W 2024 roku wybór tego silnika stanowił jedynie 4% całkowitej sprzedaży. Zniknięcie V8 ma swoje konsekwencje – spada maksymalna zdolność holowania Grand Cherokee L. Model z silnikiem V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra może teraz holować do 2790 funtów, co oznacza spadek o około 450 kg względem wersji z Hemi.

Różnice w osiągach również są odczuwalne. V6 generuje 293 KM i 352 Nm momentu obrotowego, podczas gdy Hemi V8 oferował aż 357 KM i 530 Nm. Warto jednak zauważyć, że Pentastar 3.6 też może wkrótce zniknąć z oferty. Jeep rozważa instalację turbodoładowanego, 4-cylindrowego silnika o pojemności dwóch litrów. Jednostka ta, znana już z Wranglera, osiąga 270 KM oraz 400 Nm, a jej zaktualizowana wersja Evo miałaby przekroczyć moc 300 KM.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeep Wrangler Sahara 2.0 T GME 272 KM (AT) - pomiar zużycia paliwa

Turbodoładowana benzyna może być jedyną opcją dla Grand Cherokee L, ponieważ model ten prawdopodobnie nie otrzyma wersji z napędem hybrydowym 4xe, która jest obecnie stosowana w innych autach marki. Oczekuje się, że wersja na rok 2025 będzie oferowana wyłącznie z mniejszym, 4-cylindrowym silnikiem. Oficjalne informacje na temat zmian w ofercie napędów dla Jeepa Grand Cherokee L na pewno pojawią się wkrótce, ponieważ do 2025 roku zostało niewiele czasu.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (11)