Nissan Tiida

Model
Nissan Tiida Zobacz 5 zdjęć

Nissan Tiida, który zadebiutował w 2004 roku, jest następcą modelu Almera. Od początku oferowany jest jako 5-drzwiowy, kompaktowy hatchback lub 4-drzwiowy sedan. W 2007 roku Tiida znalazł się w oficjalnej sieci dealerskiej Nissana w wybranych krajach europejskich. W USA auto znane jest pod nazwą Verso. Na niektórych rynkach funkcjonuje też jak Tiida Latio lub po prostu Latio.

Nissan Tiida wygląda inaczej od poprzednika; ma futurystyczne linie, choć zdecydowanie ubogie w charakterystyczne detale. Stylizacja jest zachowawcza i nie wyróżnia go na drodze. Design na pewno nie jest elementem, który przemawia na korzyść modelu Tiidy.

Nadwozie oparto na platformie podłogowej Nissan B, znanej także z innych modeli koncernu.

Ważące w zależności od wersji od 1125 kg do 1182 kg nadwozie mierzy odpowiednio 4295 mm długości (4470 mm w sedanie), 1695 mm szerokości i 1535 mm wysokości. Pojemność bagażnika w zależności od wersji wynosi 325 l lub 500 l na korzyść nadwozia sedan.

Pod maską modelu Tiida mogą pracować tylko 4-cylindrowe jednostki napędowe. Poczynając od silników benzynowych, do wyboru jest 1,6 l motor generujący 110 KM oraz mocniejszy 1,8 l, dysponujący mocą 126 KM. Obydwa te silniki, niezbyt dobrze radzące sobie z napędzaniem Tiidy, są wyposażone w głowicę o 4 zaworach na cylinder.

Jedyną propozycją wysokoprężną w ofercie jest motor 1,5 l dCi (105 KM). Silnik zapożyczony z koncernu Renault ma bezpośredni wtrysk typu Common Rail i charakteryzuje się małym apetytem na paliwo.

Skrzynie biegów oferowane do Tiidy to 6-biegowa przekładnia manualna oraz bezstopniowa przekładnia CVT.

Przyczyną niezadowalających osiągów są nie tylko mało dynamiczne silniki, ale także dość wysoka masa pojazdu.

Zawieszenie modelu Tiida oparte jest na kolumnach MacPhersona z przodu i układzie z belką skrętną z tyłu. Układ poprawnie tłumi nierówności zarówno wzdłużne, jak i poprzeczne. Widać, że jego konstruktorom zależało na zapewnieniu pasażerom Tiidy jak największego komfortu. Dość miękkie nastawy dobrze sprawdzają się w długiej trasie, ale nie zachęcają do dynamicznej jazdy. Na duży plus zasługuje trwałość elementów zawieszenia, które nawet po długich dystansach przebytych po polskich drogach nie wykazuje silnych śladów zużycia. Mankamenty to słaba dostępność części zamiennych i bardzo wysokie ceny podzespołów możliwych do nabycia w oficjalnej sieci naprawczej Nissana.

Wnętrze Tiidy zaprojektowane jest w niewyszukany, wręcz nudny (tak jak nadwozie), ale jak najbardziej poprawny sposób. Dominuje funkcjonalność i intuicyjność. Jasna kolorystyka wnosi do wnętrza nieco życia, dobre wrażenie robią także przyjemne w dotyku, miękkie materiały wykończeniowe. Ich spasowanie jak na tę klasę auta także nie budzi zastrzeżeń. Na plus zasługują również wygodne w dłuższej trasie fotele, które nie pomogą jednak na zakrętach ze względu na szczątkowe trzymanie boczne. Bezpieczeństwo jest mocną stroną tego auta: do dostępnych w standardzie czołowych i bocznych poduszek powietrznych można dokupić kurtyny i system kontroli trakcji. Problemem typowym dla Nissanów jest również wyciszenie nadwozia.

Według założeń producenta Nissan Tiida miał być tanim i nieemocjonującym autem. Sądząc po cenach nowych wersji, prawdziwa okazała się tylko druga część tej deklaracji.

Pod koniec 2011 roku Nissan pokazał zupełnie nową wersję modelu Tiida, mającą poprawić spadające wyniki sprzedaży. Modyfikacje nadały autu charakter, którego brakuje sprzedawanej jeszcze generacji.

4.97
Ocena na postawie 54 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
TypSamochód osobowy
SegmentC

Generacje Nissan Tiida

Inne modele Nissan

C - Inne modele

Oceny użytkowników (1)

Nissan Tiida: newsy, testy i recenzje

Opel Grandland X - test w wersji Grand

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie