Aston Martin Vanquish

Model
Aston Martin Vanquish Zobacz 4 zdjęcia

Aston Martin Vanquish to gran turismo z Wielkiej Brytanii zaprojektowane przez Iana Calluma. Został on zaprezentowany światu w 2001 roku podczas targów samochodowych w Genewie. Do produkcji wszedł w czerwcu tego samego roku. Jego konstrukcja opiera się na elementach wykonanych z aluminium oraz kompozytów z włókna węglowego.

Wygląd okrętu flagowego Astona Martina mocno nawiązywał do produkowanego równolegle modelu DB7. Z przodu Vanquisha widniał szeroki grill, o kształcie typowym dla wszystkich Astonów. Pod nim umieszczony był wąski, ale równie szeroki dodatkowy wlot powietrza. Po bokach przedniego pasa znajdowały się okrągłe reflektory. Nad nimi z kolei większe lampy o zaokrąglonych, owalnych kształtach. Za kloszami kryły się podwójne, okrągłe lampy. Tylne światła były nieco krótsze niż w DB7, lecz wciąż ich wygląd pozostawał charakterystyczny dla Astona. Całe nadwozie zaprojektowano bardziej muskularnie niż w stonowanym, niżej plasowanym modelu. Szczególnie widać to na tylnych nadkolach, które zdecydowanie odznaczają się z sylwetki.

Wnętrze Vanquisha, jak na Astona Martina przystało, zostało zaprojektowane ze smakiem. Użyto w nim najlepszej jakości materiałów. Jedynym mankamentem jest środkowa część centralnej konsoli, w której po prostu umieszczono bez większego polotu mnóstwo przycisków, sterujących różnymi funkcjami, w tym nawigacją satelitarną wyświetlaną na niedużym, ciekłokrystalicznym wyświetlaczu. Do pozostałych części wykończenia trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia.

Sercem modelu Vanquish jest umieszczony centralnie z przodu motor V12. Z pojemności wynoszącej w ogólnym ujęciu producenta 6 l (w rzeczywistości 5,9 l) Aston Martin wydobył 466 KM i 543 Nm momentu obrotowego. Parametry te pozwoliły uzyskać przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 4,4 s. Prędkość maksymalna tego ważącego 1835 kg gran turismo wynosi 315 km/h. Napęd jest przekazywany na tylną oś przez półautomatyczną skrzynię biegów wyposażoną w 6 przełożeń. Za felgami podstawowej odmiany Vanquisha kryły się wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 355 mm. 4-tłoczkowe zaciski sterowane były przez system elektronicznej dystrybucji siły hamowania. Na pokładzie Vanquisha znalazł się również system ABS.

W 2004 roku podczas targów samochodowych w Paryżu Aston Martin zaprezentował odmianę Vanquish S. Zastosowany w nim silnik V12 miał faktyczną pojemność 6 l. Między innymi dzięki zwiększeniu wymiarów jednostki napędowej uzyskano wzrost mocy do 514 KM. Zmieniono również stylistykę. Przód został subtelnie przemodelowany, dodano również przedni spoiler. Dla poprawienia aerodynamiki tylna, zintegrowana z nadwoziem lotka została nieco bardziej uniesiona. Znalazło się na niej teraz miejsce dla trzeciego, środkowego światła stopu.

Rok 2004 był również momentem wprowadzenia Sports Dynamic Pack – pakietu poprawiającego prowadzenie Vanquisha. Obejmował on modyfikację zawieszenia, układu kierowniczego oraz hamulcowego.

Pod koniec produkcji pierwszej generacji modelu Vanquish Aston Martin ogłosił, że ostatnie 40 maszyn oznaczy jako Vanquisch S Ultimate Edition. Miały się one charakteryzować specjalnym kolorem nadwozia – Ultimate Black, oraz nieco zmodyfikowanym wnętrzem. Odbiorców ucieszyło jednak najbardziej wprowadzenie ręcznej skrzyni biegów, ponieważ półautomat ze standardowego Vanquisha nie spisywał się najlepiej.

4.55
Ocena na postawie 32 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAston Martin
TypSamochód osobowy
SegmentG

Generacje Aston Martin Vanquish

Inne modele Aston Martin

G - Inne modele

Aston Martin Vanquish: newsy, testy i recenzje

Niemieckie pochodzenie i ekscytacja za kółkiem. Opel odważnie promuje GT X Experimental

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie