BMW X4

Model
BMW X4 Zobacz 6 zdjęć

BMW X4 to samochód, który zadebiutował w 2014 roku jako alternatywa dla SUV-a klasy średniej X3. Wprowadzenie tego modelu do oferty zbiegło się z faceliftingiem BMW X3. Technicznie samochody prawie niczym się nie różnią, a gdy postawić je obok siebie, trudno je odróżnić nawet wizualnie jeśli patrzeć z przodu. Jedyną cechą rozpoznawczą X4 jest brak relingów dachowych.

Nie przez przypadek, ponieważ X4 należy do rozwijającego się w dość szybkim tempie segmentu crossoverów o zacięciu sportowym, z tylną częścią nadwozia ukształtowaną na wzór coupé. Trudno też nie zauważyć, że BMW X4 jest mniejszym odpowiednikiem X6 i nic dziwnego, że powstało, skoro X6 sprzedaje się znakomicie mimo początkowej krytyki. W tym niszowym segmencie nie chodzi tyle o praktyczność, co o styl, połączony z pewną dawką praktyczności. BMW X4 ma niestety mniejszy od X3 bagażnik (500 zamiast 550 litrów) i mniej miejsca na głowy pasażerów na tylnej kanapie. By zmieścić tam choćby średniego wzrostu osoby, BMW było zmuszone do obniżenia siedziska kanapy, co poskutkowało tym, że nie siedzi się na niej zbyt wygodnie. Przez zbliżenie jej do połogi, pasażerowie przyjmują wymuszoną pozycję z kolanami uniesionymi dość wysoko i nie mają podparcia ud.

Mimo to, BMW X4 i tak pozostaje samochodem dość praktycznym, a już z całą pewnością nie brakuje mu zalet wszystkich modeli marki BMW. Przede wszystkim doskonała pozycja za kierownicą i szeroki zakres regulacji. Po drugie, najwyższej klasy ergonomia i prostota obsługi, mimo licznych ustawień i funkcji systemu iDrive. Po trzecie, wysokiej jakości materiały i montaż. To wszystko jest nieodłączną cechą każdego samochodu tej marki.

Podobnie jak jakość prowadzenia, co do której trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. Mimo wysoko umieszczonego środka ciężkości, BMW X4 jeździ wzorcowo, a z zawieszeniem o zmiennej i wybieranej przez kierowcę sile tłumienia Electronic Damper Control również komfortowo. Kierowca dzięki systemowi Performance Control ma do wyboru kilka trybów pracy silnika, skrzyni biegów, układu napędowego i zawieszenia. Zarządza się nimi przy pomocy praktycznych przycisków obok dźwigni biegów.

Cechą charakterystyczną seryjnego w BMW X4 napędu xDrive jest to, że więcej momentu obrotowego trafia na tylną oś, co w połączeniu z możliwością całkowitej dezaktywacji układu DSC oraz usztywnionym zawieszeniem zapewnia kierowcy sportowe wrażenia z jazdy. Napęd jest generalnie przenoszony na tylną oś, a za pośrednictwem sprzęgła wielopłytkowego część mocy trafia na przednią. Podział ten zmienia się w zależności od wybranego trybu pracy i automatycznie, zależnie od warunków drogowych. Ponadto BMW wyposaża tylny mechanizm różnicowy z układ Torque Vectoring.

Klient tego modelu ma do wyboru sześć wersji silnikowych, oczywiście każda z napędem na cztery koła xDrive. Trzy silniki benzynowe, oznaczone jako 20i, 28i oraz 35i współpracują tylko z 8-biegowym automatem Aisin. Warto wspomnieć, że automat ma funkcję tzw. żeglowania, czyli rozłączania napędu gdy kierowca zdejmie nogę z gazu. Dwie pierwsze jednostki maja pojemność 2,0 l i osiągają odpowiednio 184 KM i 245 KM. Motor 35i to 3-litrowa jednostka o mocy 306 KM.

Trzy silniki Diesla oferowane do X4 oznaczono: 20d, 30d i 35d. Najmniejszy, 2-litrowy, o mocy 190 KM jest skonfigurowany tylko z manualną skrzynią biegów. Większe, 3-litrowe współpracują z 8-biegowym automatem. Mają odpowiednio 258 KM i 313 KM.

BMW X4 kosztuje na polskim rynku minimum 187 700 zł za wersję 20d. Niewiele więcej, bo 189 000 zł trzeba zapłacić za wersję 20i.

4.73
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaBMW
TypSamochód osobowy

Generacje BMW X4

Inne modele BMW

Oceny użytkowników (4)

BMW X4: newsy, testy i recenzje

Ford Mustang Mach-E: podróż elektryczną ikoną. Część 1: Rarist

BMW odświeżyło BMW X3 i X4. To nieco więcej niż kosmetyka

... Nowy przód, zmienione oświetlenie i mocno przeprojektowane wnętrze. Po 4 latach od premiery BMW zdecydowało się znacząco odświeżyć swoje SUV-y, upodabniając je do nowszych modeli w gamie. ... BMW nie próżnuje. Oprócz nowej Serii 4 Gran Coupe ...

6 miesięcy temu

Test: BMW X5 M50i - żegnamy najlepszego diesla

... Jaki jest najlepszy silnik do BMW X5? M50d. BMW wycofało go jednak z oferty – czy M50i przejmie jego rolę? ... BMW X5 M50d spełnia praktycznie wszystkie możliwe wymagania. Ma 400 KM i aż 760 Nm, ale najważniejsze, że płynnie rozwija moc i bardzo ...

3 tygodnie temu

Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu

... transportu. Może nie jest tak szybki jak coupe, ale nie o to przecież chodzi. No chyba, że mowa o BMW M440i Cabrio. To zestaw kompletny, ale nie przesadzony. ... . Dlatego chcąc dziś kupić kabriolet BMW trzeba zdecydować się przynajmniej na ...

2 tygodnie temu

BMW 7 E65 skończyło 20 lat. Jak zniosło próbę czasu? [galeria]

... BMW 7 generacji E65 zadebiutowało na rynku w listopadzie 2001 roku. Kontrowersyjny w tamtym czasie projekt wyszedł spod ręki Adriana van Hooydonka pod przewodnictwem Chrisa Bangle'a. E65 ... Poznaj lepiej współczesne BMW: 36191 39819 41458 A ...

3 tygodnie temu

Test BMW X4 M40d: tradycja się nie liczy

... . Ratują go jednak wybitne podzespoły, dzięki którym X4 udowadnia swoją wartość jako pełnoprawne BMW. Klientów interesuje jednak coś innego… ... Kontrowersyjnemu X4 łatwo przypiąć sarkastyczną łatkę „ofiary mody”. W wyniku panujących trendów ...

dawno temu

Test: BMW M3 Competition - supersamochód z kanapą w zestawie

... ^^^Daje radę. Jeszcze jak. Każdy kolejny wybryk i każda kolejna kropla potu na czole przybliżają mnie do zrozumienia, jaką maszynę skonstruowało BMW. Od wielu lat powtarzamy: o, ten model ... — w tym to, jak reaguje samochód i co czuje ...

3 tygodnie temu

Test: BMW M850i xDrive Cabrio - droga do szczęścia w 3 etapach

... mógłbym przypisać do BMW M850i Cabrio, którym pokonałem pół Polski, jeszcze zanim liście na oknem zrobiły się żółte. ... jeszcze nie tak dawno kupilibyśmy nowy (choć najtańszy) samochód. Tak jak w BMW M850i Cabrio. Gdzie się pojawiało, tam był i ...

4 tygodnie temu

BMW X4 M40i – kolejne M w rodzinie [aktualizacja]

... Sportowa rodzina M-Performance powiększa się o kolejnego członka, tym razem usportowionego SUV-a X4. Zdjęcia i informacje wyciekły przez portal bimmertoday.de oczywiście związany z tematyką marki BMW. ... . Podobnie jest w przypadku wersji M50d ...

dawno temu

Test: BMW 430i cabrio - o nerki się nie martw

... BMW serii 4, choć swoją premierę miało jakiś czas temu, to nadal swoim wyglądem wzbudza wiele kontrowersji. Tym razem do testów otrzymałem odmianę, która została pozbawiona stałego dachu i powiem wam szczerze, że mnie osobiście ta odmiana bardzo ...

miesiąc temu

Franciszek dostał BMW i3. To kolejny papamobile na prąd

... Już nawet papież przesiada się na elektryki. Włoski oddział BMW podarował Franciszkowi BMW i3. Co ciekawe, nie będzie to jedyny papamobile zasilany prądem. ... . Teraz będzie poruszał się równie skromnym elektrykiem, jakim jest białe BMW i3. ...

2 miesiące temu

Test BMW X4 M Competition: pytania egzystencjonalne

... BMW X3 i X4 doczekały się w końcu transformacji w pełnoprawne produkty z serii M. Tak przynajmniej twierdzi producent, bo wielu fanów marki powie, że na bazie tych modeli nie da się zrobić samochodów zasługujących na sygnowanie tą literką. ...

dawno temu

Czy BMW ma się czym chwalić? Oto nowe X4

... Dobra wiadomość: BMW X4 zostało wycofane z produkcji. Zła wiadomość jest z kolei taka, że pojawiła się jego najnowsza generacja. Auto jest większe, szybsze, nowocześniejsze oraz tak samo dyskusyjne stylistycznie. ... Sens istnienia BMW X4 jest ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie