Dahler zmodyfikował BMW X4. Ciekawszy wygląd i więcej mocy

Szwajcarska firma tuningowa Dahler wzięła na warsztat popularnego crossovera BMW. Upiększyła go i dość znacząco wzmocniła, czyniąc bawarską propozycję jeszcze atrakcyjniejszą. Czym wyróżnia się zmodyfikowane X4 na tle seryjnej wersji?

Na pierwszy rzut oka niewiele różni się od serii. Więcej nowości kryje się pod maską.Na pierwszy rzut oka niewiele różni się od serii. Więcej nowości kryje się pod maską.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec znaczące różnice, ponieważ modyfikacje przeprowadzone przez tunera są dość dyskretne. Słusznie, gdyż dzięki temu auto prezentuje się niepozornie i nie zdradza dużej mocy, która drzemie pod maską. Dla wielu klientów może być to znacząca zaleta. Propozycja Dahlera obejmuje dwie jednostki napędowe: benzyniaka i diesla. Pierwszy z nich, trzylitrowy, rzędowy motor, po kuracji wzmacniającej generuje aż 420 KM i 630 Nm. to o 60 KM i 130 Nm więcej niż w serii.

Druga, nieco słabsza propozycja, bazuje na odmianie M40d, która standardowo może pochwalić się mocą 326 KM. Chiptuning Dahlera pozwala zwiększyć tę wartość do 380 KM i imponujących wręcz 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Szkoda, że tuner nie pochwalił się szczegółowymi osiągami. Oczywistym jest jednak, że uległy one znaczącej poprawie. Co ważne, Dahler nie ograniczył się wyłącznie do napędu. Poprawił też zawieszenie, stosując sztywniejsze amortyzatory i zmniejszając prześwit. Wisienką na torcie jest nowy układ wydechowy o agresywniejszym brzmieniu. Zwieńczono go pokaźnymi końcówkami.

Obraz
© mat.prasowe

Jeśli chodzi o stylistykę, nadwozie pozostało niemalże seryjne. Jedyna znacząca różnica dotyczy felg, które w połączeniu z obniżonym zawieszeniem prezentują się nad wyraz atrakcyjnie. Klienci mogą wybrać bardzo duże lub jeszcze większe obręcze. Pierwsze z nich mają średnicę 21 cali. Drugie natomiast są o cal większe. Standardowo felgi ubrano w sportowe opony, które w połączeniu z poprawkami zawieszenia powinny zaowocować znacznie lepszym prowadzeniem. To bez wątpienia ciekawy i jednocześnie stonowany projekt. Idealny dla tych, którzy chcą ulepszyć swoje X4, ale nie mają ochoty wyróżniać się na drodze.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/28] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne