Twoja opinia jest dla nas ważna. Powiedz, co sądzisz o Autokulcie.

Hyundai Santa Fe

Model
Hyundai Santa Fe Zobacz 7 zdjęć

Hyundai Santa Fe

Santa Fe to niewielki crossover SUV produkowany nieprzerwanie od 2001 roku przez wielobranżowy południowokoreański koncern Hyundai.

Samochód pierwszej generacji znany był też pod nazwami Santa Fe Classic w Rosji i Huatai-Hyundai Santa Fe w Chinach. Produkcję tego samochodu prowadzono w trzech fabrykach: w Korei Południowej, Rosji (w zakładach TagAZ) i Turcji.

Przypominające nieco japońskie samochody auto o podniesionym podwoziu mieściło w swoim wnętrzu pięć osób. Miejsca z przodu i z tyłu było wystarczająco dużo dla osób średniego wzrostu, jednak najwyżsi pasażerowie mogli narzekać na brak przestrzeni na nogi, gdy zajęli tylną kanapę, a przednie fotele były maksymalnie odsunięte do tyłu.

Materiały użyte do wykonania wnętrza nie miały najwyższej jakości, ale też nie odbiegały od średniej w tej klasie pojazdów. Hyundaia należy pochwalić za jakość montażu poszczególnych elementów – nawet po wielu latach eksploatacji w większości egzemplarzy nic nie skrzypi ani nie trzeszczy podczas jazdy.
Kształt nadwozia, wąskie słupki i podniesione zawieszenie oraz duża powierzchnia szyb zapewniały kierowcy siedzącemu w Santa Fe doskonałą widoczność w każdym kierunku. Problemem natomiast była niska jakość wyciszenia wnętrza, co objawiało się przedostawaniem się dźwięków silnika do kabiny przy niskich prędkościach i głośno opływającym nadwozie powietrzem przy szybkiej jeździe.

Pod maską pierwszej generacji Hyundaia Santa Fe instalowano cztery silniki, z czego trzy to jednostki benzynowe. Najmniejszy motor miał 4 cylindry i objętość skokową 2,4 l. Była to bardzo popularna jednostka napędowa w Stanach Zjednoczonych, gdzie standardowo łączono ją z 5-biegową, manualną skrzynią biegów (dostępny był też 4-biegowy automat).

Większe silniki benzynowe to jednostki V6. Mniejszy z nich miał 2,7 l objętości skokowej i moc 200 KM. Wybierając go, klient mógł zdecydować się na manualną lub automatyczną skrzynię biegów, pod warunkiem że auto kupował sprzed 2003 roku. W tym właśnie roku Hyundai zdecydował się pozostawić wersję 2,7 l tylko z automatyczną skrzynią. Na szczycie listy znajdował się 3,5-litrowy motor V6 osiągający moc 173 KM.

W produkcji znajdował się też 2-litrowy turbodiesel zaprojektowany przez włoską firmę VM Motori, a produkowany przez GM Daewoo. Ten silnik rozwijał moc 111 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm.

Przez wszystkie prawie siedem lat produkcji Hyundai Santa Fe przechodził nieustanne zmiany i poprawki. Jedynym poważnym mankamentem, którego nie udało się wyeliminować, była korozja szybko atakująca nadwozie.

W kwietniu 2006 roku pojawił się znacznie nowocześniejszy model Santa Fe drugiej generacji. Produkcję podjęto w dwóch fabrykach w Stanach Zjednoczonych oraz w wytwórniach w Korei Południowej, Turcji i Malezji. W Malezji wóz ten występuje pod marką Inokom.

Nowy Santa Fe zapewnia 4-gwiazdkową ochronę pasażerów przy zderzeniu czołowym, ale uzyskał gorszy wynik podczas testu polegającego na potrąceniu pieszego. Santa Fe pierwszej generacji otrzymał jedną na pięć możliwych gwiazdek, a Santa Fe drugiej generacji żadnej!

Nowy wóz zapewnia niewiele więcej miejsca w środku w porównaniu z poprzednikiem, ale oferuje znacznie większy komfort podróży. Wynika to z lepiej zaprojektowanych foteli i przygotowanego zawieszenia. Wnętrze samochodu wykonano z dobrej jakości materiałów i precyzyjnie zmontowano.
Santa Fe II jest sprzedawany z czterema silnikami benzynowymi i dwoma dieslami. Najmniejszy benzynowiec ma objętość skokową 2,4 l i osiąga moc 174 KM. Większy, 2,7-litrowy motor to już jednostka V6 ze 185 KM mocy maksymalnej. Jeszcze więcej mocy – 242 KM, rozwija 3,3-litrowe V6. Najmocniejszy jest silnik 3,5-litrowy - aż 276 KM mocy maksymalnej.

Na polskim rynku Santa Fe II jest oferowana tylko z silnikami Diesla. Mniejszy z nich ma 2 l objętości skokowej i 150 KM, większy – 2,2 l objętości i 197 KM mocy maksymalnej. W przypadku mniejszego motoru do wyboru jest wersja z napędem na przednie i na wszystkie koła, a także wnętrza 5- i 7-osobowe. Wybór większego diesla oznacza automatycznie wybranie napędu na cztery koła.

W zależności od wersji silnikowej dostępne są maksymalnie trzy poziomy wyposażenia: Style, Premium i Executive. Nawet w najniższym poziomie znajdują się przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne, a także systemy ABS i ESP.

Wśród typowych usterek Hyundaia Santa Fe II generacji wymienia się awarie dwumasowych kół zamachowych (w silnikach Diesla) oraz szybko zużywające się zawieszenie.

Mocne strony tego samochodu to ilość miejsca w środku, jakość materiałów w kabinie pasażerskiej i mocne silniki.

Najtańszy Santa Fe wyposażony 2-litrowego diesla i napęd na przednie koła kosztuje 119 900 zł (stan z 19.12.2011 r.).

4.31
Ocena na postawie 21 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHyundai
TypSamochód osobowy

Generacje Hyundai Santa Fe

Inne modele Hyundai

Hyundai Santa Fe: newsy, testy i recenzje

Hyundai Santa Fe już bez diesla. Za to z nową, praktyczną wersją

... Największy SUV w europejskiej ofercie Hyundaia doczekał się odświeżonej oferty na rok 2022. Nie wszystkie nowości przypadną do gustu klientom. Z oferty znikają bowiem klasyczne diesle. Na pocieszenie dostaniemy jednak nietypową wersję dla 6 ...

8 miesięcy temu

Hyundai RN22e i N Vision 74 – taka wizja przyszłości nam odpowiada!

... Dziś już nikt nie ma złudzeń – Hyundai na dobre stał się marką innowacyjną, która w wielu dziedzinach wyznacza trendy w świecie nowych samochodów. Jedną z tych dziedzin są z pewnością pojazdy o wysokich osiągach. Koreańczycy właśnie pokazali dwa ...

2 tygodnie temu

Hyundai Santa Fe - gdzieś już to widziałem i było taniej

... Z dostępnym aktualnie w salonach Hyundaiem Santa Fe mam pewien problem. Biorąc pod uwagę zmiany, jakie w nim wprowadzono, nie wiadomo, czy nazywać go nowym modelem, czy jednak starym modelem ... po liftingu. Z jednej strony sam Hyundai w ...

dawno temu

Terenowy Hyundai Santa Fe gotowy na targi SEMA

... Hyundai odgrywa znaczącą rolę na rynku amerykańskim. Nic więc dziwnego, że koreańska marka rok po roku zaznacza swoją obecność na targach SEMA w Las Vegas. Tym razem przyjedzie tam z terenowym Santa Fe. ... Standardowy Santa Fe jest niczym innym ...

dawno temu

Rozmiar większy - Hyundai Grand Santa Fe jedzie do Genewy

... Dla nikogo nie jest już tajemnicą, że walka koreańskich producentów aut z ich europejskimi odpowiednikami staje się coraz bardziej wyrównana. Rosnące zapotrzebowanie na rodzinne crossovery ma zaspokoić Hyundai Santa Fe w odmianie Grand. ... ma ...

dawno temu

Hyundai prezentuje dwie wersje Santa Fe (2013) [Nowy Jork 2012]

... Po teaserach, przeciekach i domysłach Hyundai zaprezentował w Nowym Jorku nową generację modelu Santa Fe/ix45. Tak naprawdę pokazał aż dwa auta - Santa Fe Sport oraz wersję LWB. ... Po teaserach, przeciekach i domysłach Hyundai zaprezentował w ...

dawno temu

2013 Hyundai Santa Fe - europejska premiera w wirtualnym świecie

... W kwietniu na salonie samochodowym w Nowym Jorku Hyundai zaprezentował nową odsłonę modelu Santa Fe przeznaczoną na rynek USA. Producent udostępnił właśnie pierwsze zdjęcia i informacje na temat nowego modelu Santa Fe przeznaczonego na rynek ...

dawno temu

Samochód do wszystkich zadań. Jeden dzień z Hyundaiem Santa Fe

... Kluczem do popularności SUV-ów jest ich niesamowita wszechstronność: równie dobrze wypełniają one rolę rodzinnego vana, terenówki do wypadu za miasto, jak i reprezentacyjnej limuzyny. W przypadku Hyundaia Santa Fe wystarczy jeden dzień aktywnego ...

dawno temu

Nowy Hyundai Grand Santa Fe (2017) niebawem w polskich salonach

... Odświeżony Hyundai Santa Fe z nieco zmienioną stylizacją przedniego i tylnego pasa jest już dostępny w sprzedaży w Polsce, a niebawem zadebiutuje jego jeszcze nowszy, większy brat o nazwie Grand ... Santa Fe. To największy i najbardziej ...

dawno temu

Hyundai zapowiada nowe modele N. Tym razem elektryczne

... Hyundai N Performance to marka, która w ciągu zaledwie kilku lat zdobyła uznanie klientów ceniących emocjonujące auta. Dotychczas miała w swojej ofercie wyłącznie spalinowe modele. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... wyjątkowo dynamicznie. ...

miesiąc temu

Hyundai w Polsce, czyli droga usłana sukcesami

... To niesamowite, że w tak trudnych czasach dla branży motoryzacyjnej Hyundai bije kolejne rekordy popularności. W czym tkwi sukces koreańskiej marki? Z pewnością w nowoczesnej gamie zelektryfikowanych SUV-ów. ... z zelektryfikowanym napędem, ...

3 miesiące temu

Hyundai Santa Fe Plug-in wyceniony. Wtyczka mocno podnosi cenę

... Hyundai uzupełnia gamę swojego SUV-a o nową, hybrydową odmianę plug-in. To napęd, który znamy już z Kii Sorento. Koreańska siostra jest jednak zauważalnie tańsza. Ci, którzy chcą kupić hyundaia, muszą przygotować się na wysokie ceny. ... 233 900 ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie