Peugeot 208

Model
Peugeot 208 Zobacz 6 zdjęć

Peugeot 208

208 to model samochodu segmentu B produkowanego przez francuski koncern PSA pod marką Peugeot. 208 zastąpił obecnego na rynku od 2006 roku Peugeota 207. Choć oficjalna premiera 208 odbyła się na genewskim salonie samochodowym w 2012 roku, pierwsze egzemplarze auta zostały wyprodukowane już pod koniec 2011 roku w fabryce Peugeota na Słowacji.

Peugeot 208 dostępny jest obecnie z nadwoziem hatchback w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Odmiany te wyglądają trochę inaczej z boku. Auto 3-drzwiowe ma wyraźniejsze przetłoczenia na bocznych blachach karoserii. Pozostałe elementy w obu samochodach są identyczne – włączając w to przednie i tylne światła. Nadwozie 208 cechuje się niskim, bo wynoszącym ledwie 0,29 współczynnikiem oporu powietrza.

Wzorem modelu 508 i zgodnie z nową linią stylistyczną, którą obrała sobie francuska firma Peugeot, 208 odznacza się dużym wlotem powietrza umieszczonym w przednim zderzaku (wlot właściwie nie „wgryza” się w maskę silnika). Spora część powierzchni tego wlotu jest tylko imitacją. Cechą charakterystyczną 208 są duże, zachodzące na przednie błotniki reflektory główne i „pozaginane” na bok auta tylne lampy zespolone.

Wnętrze samochodu prezentuje się nowocześnie, a deska rozdzielcza wręcz ekstrawagancko. Chodzi oczywiście o zamontowaną na jej szczycie przed kierowcą tablicę zegarów. W przeciwieństwie do większości samochodów w Peugeocie 208 kierowca prędkościomierz i obrotomierz widzi nie przez kierownicę, ale ponad nią. To nietypowe rozwiązanie z początku wydaje się dziwne, ale szybko można się do niego przyzwyczaić. Pytanie tylko, czy każdemu taki wygląd wnętrza przypadnie do gustu.

208 zbudowany jest na płycie podłogowej PF1, z której korzystał również Peugeot 207 (to właśnie dla tego modelu została ona zaprojektowana). Oba samochody mają niemal identyczny rozstaw osi (w 208 jest on krótszy o 2 mm), ale nowe auto jest krótsze od swojego poprzednika aż o 7 cm. To rzadkość w świecie motoryzacji, by następca był mniejszy od poprzednika. Nowy wóz jest też 1 cm niższy od 207.

Mimo to Peugeot 208 ma więcej miejsca wewnątrz. Odczują to szczególnie pasażerowie tylnej kanapy, którym przestrzeń w obrębie kolan powiększyła się o 5 cm. Również bagażnik jest większy o 15 l niż w poprzednim samochodzie i ma teraz 285 l objętości.

Auto jest oferowane z trzema poziomami wyposażenia wnętrza. W najniższym z nich standardem jest ESP z ABS i ASR. Są także takie elementy jak czołowe i boczne poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne i tempomat. W wyższej wersji dostępna jest klimatyzacja, zestaw audio i 7-calowy dotykowy ekran, a z kolei w najwyższej fabryka montuje dwustrefową automatyczną klimatyzację, sportowe siedzenia i 16-calowe aluminiowe felgi.

Peugeot oferuje także szeroki wachlarz elementów wyposażenia wnętrza i ozdób karoserii, które każdy klient może dobrać indywidualnie, dzięki czemu jego samochód stanie się niepowtarzalny.
Projektanci 208 dużo czasu poświęcili na zmniejszenie wagi nowego samochodu. Mimo że jest on lepiej wyposażony od starszego brata, waży nawet o 173 kg mniej (średnio o 110 kg mniej). To zasługa m.in. zastosowania stali wysokostopowych i bardzo małych jednostek napędowych w niektórych wersjach.

Do Peugeota 208 producent proponuje 4 silniki benzynowe i 2 turbodiesle.

W grupie tych pierwszych najmniejszy ma objętość skokową zaledwie 1 l i moc 68 KM. Kolejny motor cechuje się objętością 1,2 l i mocą 82 KM. Obie konstrukcje mają po trzy cylindry. Pozostałe dwa silniki to 4-cylindrowce. Mniejszy ma objętość skokową 1,4 l i moc maksymalną 95 KM, a większy mierzy 1,6 l i jest oferowany w trzech wersjach: 120 KM (120 VTi), 156 KM (155 THP) i 200 KM (GTi – od marca 2013 roku). GTi potrzebuje zaledwie 6,8 s na rozpędzenie się do 100 km/h i osiąga prędkość 230 km/h.

Wśród motorów wysokoprężnych najbardziej ekonomiczny jest 68-konny silnik o objętości skokowej 1,4 l, wyposażony w system start/stop. Zużywa on średnio 3,4 l oleju napędowego na 100 km. O 0,4 l/100 km więcej zużywa jednostka 1,6-litrowa, ale zapewnia ona też dużo lepsze osiągi, a to dzięki mocy 95 KM lub 115 KM (w wersji e-HDi FAP 115).

Najtańszy Peugeot 208 w wyprzedaży (rocznik 2012) kosztuje 32 900 zł (3-drzwiowa wersja z 1-litrowym benzynowcem ). Za takie samo auto z tego roku trzeba zapłacić aż o 7600 zł więcej (stan na 29.03.2013 r.).

3.53
Ocena na postawie 37 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 208

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (1)

Peugeot 208: newsy, testy i recenzje

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej

... Wyżej pozycjonowany, lepiej wykonany, przyciągający wzrok stylistyką nadwozia – taki pomysł na Peugeota 308 mają Francuzi. Poprawili oni bolączki poprzednika, ale poza charakterystycznymi kreskami nadwozia i wnętrza, 308 nie oferuje dużo więcej ...

tydzień temu

Peugeot 208 bez barier - test

Peugeot 406 to ulubieniec taksówkarzy. Auto nie do zdarcia

... Jakie auta wymieni taksówkarz zapytany o najlepsze do swojej pracy? Stare mercedesy i Peugeota 406. Francuski model, znany również z filmu "Taxi", w przeciwieństwie do niemieckiego, nie jest poszukiwanym klasykiem. Nadal można go kupić tanio i ...

tydzień temu

Nowy Peugeot 308 SW jest drogi. Znamy polskie ceny

... Po hatchbacku przyszedł czas na kombi, które kusi atrakcyjnym wyglądem i przestronnym wnętrzem. Jak przystało na współczesnego peugeota, 308 SW nie jest jednak tanie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć ponad 90 tys. zł. Topowe kosztują 2 razy ...

2 miesiące temu

Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami

... Oto Peugeot 508 stworzony przez Peugeot Sport Enginereed. Samochód, którego znakiem rozpoznawczym są trzy ukośnie ułożone, neonowo zielone paski, imitujące ślady pazurów. Ja jednak uważam, że ten znak może kojarzyć się z czymś innym. ... Peugeot ...

4 miesiące temu

Test: Peugeot 5008 – czy faktycznie ma coś z premium?

... Peugeot chce być postrzegany jako marka z wyższej półki. Oczywiście samozwańcze przyczepianie sobie łatki "premium" przez nawet największych mistrzów marketingu nie przyniesie efektu. Jeżdżąc dużym ... SUV-em 5008 chciałem się przekonać, czy ...

5 miesięcy temu

Peugeot 208 – odświeżony hit Francuzów

... Peugeot pokazał model 208 po faceliftingu. Co się zmieniło? ... W aucie zmieniły się detale. Przeprojektowano przód, który otrzymał nowe reflektory, grill i zderzak. Z tyłu pojawiły się światła LED 3D. Peugeota 208 będzie można zamawiać w nowych ...

dawno temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

dawno temu

Peugeot 208 - Ice Velvet oraz nowe informacje

... Peugeot przysłał do nas nowe informacje dotyczące modelu 208, a także wzmiankę o tym, że pomimo braku oficjalnej premiery rynkowej auta Francuzi już planują limitowane wersje specjalne. Jedna z nich pojawi się nawet w Polsce - będzie to Peugeot ...

dawno temu

Elektryczny Peugeot e-208 już w polskich salonach. Znamy ceny

... W konfiguratorze Peugeota pojawił się elektryczny model e-208. Wcześniej poznaliśmy jego specyfikację techniczną oraz osiągi. Teraz wiemy też jak kształtują się ceny. Czy e-208 stanie się hitem? ... czy przyciemniane szyby. Elektryczny 208 nie ...

dawno temu

Peugeot 208 HYbrid Air 2L – na sprężone powietrze

... Prototypowy Peugeot 208 HYbrid Air 2L zadebiutuje w październiku w Paryżu. ... -cylindrowy, benzynowy motor 1,2 Puretech o mocy 82 KM. Zamiast silnika na prąd Peugeot 208 ma układ złożony ze zbiornika na sprężone powietrze, komory rozprężeniowej ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie