Peugeot 208

Model
Peugeot 208 Zobacz 6 zdjęć

Peugeot 208

208 to model samochodu segmentu B produkowanego przez francuski koncern PSA pod marką Peugeot. 208 zastąpił obecnego na rynku od 2006 roku Peugeota 207. Choć oficjalna premiera 208 odbyła się na genewskim salonie samochodowym w 2012 roku, pierwsze egzemplarze auta zostały wyprodukowane już pod koniec 2011 roku w fabryce Peugeota na Słowacji.

Peugeot 208 dostępny jest obecnie z nadwoziem hatchback w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Odmiany te wyglądają trochę inaczej z boku. Auto 3-drzwiowe ma wyraźniejsze przetłoczenia na bocznych blachach karoserii. Pozostałe elementy w obu samochodach są identyczne – włączając w to przednie i tylne światła. Nadwozie 208 cechuje się niskim, bo wynoszącym ledwie 0,29 współczynnikiem oporu powietrza.

Wzorem modelu 508 i zgodnie z nową linią stylistyczną, którą obrała sobie francuska firma Peugeot, 208 odznacza się dużym wlotem powietrza umieszczonym w przednim zderzaku (wlot właściwie nie „wgryza” się w maskę silnika). Spora część powierzchni tego wlotu jest tylko imitacją. Cechą charakterystyczną 208 są duże, zachodzące na przednie błotniki reflektory główne i „pozaginane” na bok auta tylne lampy zespolone.

Wnętrze samochodu prezentuje się nowocześnie, a deska rozdzielcza wręcz ekstrawagancko. Chodzi oczywiście o zamontowaną na jej szczycie przed kierowcą tablicę zegarów. W przeciwieństwie do większości samochodów w Peugeocie 208 kierowca prędkościomierz i obrotomierz widzi nie przez kierownicę, ale ponad nią. To nietypowe rozwiązanie z początku wydaje się dziwne, ale szybko można się do niego przyzwyczaić. Pytanie tylko, czy każdemu taki wygląd wnętrza przypadnie do gustu.

208 zbudowany jest na płycie podłogowej PF1, z której korzystał również Peugeot 207 (to właśnie dla tego modelu została ona zaprojektowana). Oba samochody mają niemal identyczny rozstaw osi (w 208 jest on krótszy o 2 mm), ale nowe auto jest krótsze od swojego poprzednika aż o 7 cm. To rzadkość w świecie motoryzacji, by następca był mniejszy od poprzednika. Nowy wóz jest też 1 cm niższy od 207.

Mimo to Peugeot 208 ma więcej miejsca wewnątrz. Odczują to szczególnie pasażerowie tylnej kanapy, którym przestrzeń w obrębie kolan powiększyła się o 5 cm. Również bagażnik jest większy o 15 l niż w poprzednim samochodzie i ma teraz 285 l objętości.

Auto jest oferowane z trzema poziomami wyposażenia wnętrza. W najniższym z nich standardem jest ESP z ABS i ASR. Są także takie elementy jak czołowe i boczne poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne i tempomat. W wyższej wersji dostępna jest klimatyzacja, zestaw audio i 7-calowy dotykowy ekran, a z kolei w najwyższej fabryka montuje dwustrefową automatyczną klimatyzację, sportowe siedzenia i 16-calowe aluminiowe felgi.

Peugeot oferuje także szeroki wachlarz elementów wyposażenia wnętrza i ozdób karoserii, które każdy klient może dobrać indywidualnie, dzięki czemu jego samochód stanie się niepowtarzalny.
Projektanci 208 dużo czasu poświęcili na zmniejszenie wagi nowego samochodu. Mimo że jest on lepiej wyposażony od starszego brata, waży nawet o 173 kg mniej (średnio o 110 kg mniej). To zasługa m.in. zastosowania stali wysokostopowych i bardzo małych jednostek napędowych w niektórych wersjach.

Do Peugeota 208 producent proponuje 4 silniki benzynowe i 2 turbodiesle.

W grupie tych pierwszych najmniejszy ma objętość skokową zaledwie 1 l i moc 68 KM. Kolejny motor cechuje się objętością 1,2 l i mocą 82 KM. Obie konstrukcje mają po trzy cylindry. Pozostałe dwa silniki to 4-cylindrowce. Mniejszy ma objętość skokową 1,4 l i moc maksymalną 95 KM, a większy mierzy 1,6 l i jest oferowany w trzech wersjach: 120 KM (120 VTi), 156 KM (155 THP) i 200 KM (GTi – od marca 2013 roku). GTi potrzebuje zaledwie 6,8 s na rozpędzenie się do 100 km/h i osiąga prędkość 230 km/h.

Wśród motorów wysokoprężnych najbardziej ekonomiczny jest 68-konny silnik o objętości skokowej 1,4 l, wyposażony w system start/stop. Zużywa on średnio 3,4 l oleju napędowego na 100 km. O 0,4 l/100 km więcej zużywa jednostka 1,6-litrowa, ale zapewnia ona też dużo lepsze osiągi, a to dzięki mocy 95 KM lub 115 KM (w wersji e-HDi FAP 115).

Najtańszy Peugeot 208 w wyprzedaży (rocznik 2012) kosztuje 32 900 zł (3-drzwiowa wersja z 1-litrowym benzynowcem ). Za takie samo auto z tego roku trzeba zapłacić aż o 7600 zł więcej (stan na 29.03.2013 r.).

3.53
Ocena na postawie 37 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 208

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (1)

Peugeot 208: newsy, testy i recenzje

Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał

... Peugeot zaprezentował swój najnowszy model, który wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku. Tego co zaprezentowano w Paryżu, nikt się nie spodziewał. Peugeot 408 to połączenie co najmniej dwóch segmentów. ... Peugeot 408 - test wideo Peugeot 408 ...

23 godziny temu

Maluch z ikrą, czyli Peugeot e-208 z napędem elektrycznym

... Jaki napęd idealnie pasuje do sprytnego miejskiego samochodu o modnej aparycji? Oczywiście – napęd elektryczny. Peugeot ma w ofercie takie auto, nazywa się e-208 i imponuje stylem, osiągami oraz zaawansowaną technologią. ... ” silnik Peugeot ...

3 miesiące temu

Peugeot 308 SW HYBRID – jedyne takie kombi!

... . Dlatego bardzo mnie ucieszyło, kiedy do salonów trafił nowy Peugeot 308 SW, a ja miałem szanse wreszcie zobaczyć go na żywo. Od premiery minęło trochę czasu, a wszyscy wiemy, że nawet najlepsze zdjęcia nie zastąpią wrażeń empirycznych. ...

2 tygodnie temu

Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę"

... Podobno nacisk na samochody elektryczne to wymysł branży motoryzacyjnej. Jeśli też tak myślisz, poznaj Carlosa Tavaresa stojącego na czele Stellansisa. Testując Peugeota e-2008, zastanawiałem się, jak dobrym byłbym autem, gdyby Portugalczyk nie ...

miesiąc temu

Ostateczna wersja Peugeota 9X8. Uwagę zwraca jeden obszar

... Zespół Peugeot TotalEnergies zaprezentował swój ostateczny samochód do tegorocznej edycji długodystansowych mistrzostw świata. Hybrydowy Hypercar 9X8 zadebiutuje na torze Monza w lipcu. ... W tym roku marka Peugeot wraca do wyścigów ...

miesiąc temu

Używany Peugeot 308 II – zakup tak, ale najlepiej z dieslem

... Najnowsza trzecia generacja Peugeota 308 przyćmiła poprzednika, który w dniu debiutu zrobił na nas bardzo pozytywne wrażenie. Ten wciąż ładny kompakt ma swoje zalety, ale też kilka wad, które przekreślają go w oczach pewnej grupy kierowców. ... ...

2 miesiące temu

Hybrydowy Lew w nowej odsłonie – lepszy niż kiedykolwiek!

... Peugeot 3008 już od 2016 roku cieszy wzrok przechodniów i innych kierowców. Unikalne linie nadwozia, charakterystyczne reflektory i ciekawa paleta kolorów lakieru powodują ... , że nie jest to tylko kolejny SUV na drodze. Świadczą o tym również ...

3 tygodnie temu

Peugeot 208 – odświeżony hit Francuzów

... Peugeot pokazał model 208 po faceliftingu. Co się zmieniło? ... W aucie zmieniły się detale. Przeprojektowano przód, który otrzymał nowe reflektory, grill i zderzak. Z tyłu pojawiły się światła LED 3D. Peugeota 208 będzie można zamawiać w nowych ...

dawno temu

Peugeot 208 - Ice Velvet oraz nowe informacje

... Peugeot przysłał do nas nowe informacje dotyczące modelu 208, a także wzmiankę o tym, że pomimo braku oficjalnej premiery rynkowej auta Francuzi już planują limitowane wersje specjalne. Jedna z nich pojawi się nawet w Polsce - będzie to Peugeot ...

dawno temu

Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz

... Peugeota 308 śmiało mogę nazwać cichociemnymi hatchbacków. To auto, które już w momencie premiery wyglądało staro. Teraz na rynek wchodzi najnowsza generację tego modelu, która pasuje do swoich poprzedników jak punk do zlotu konserwatywnych ...

5 miesięcy temu

Peugeot 208 HYbrid Air 2L – na sprężone powietrze

... Prototypowy Peugeot 208 HYbrid Air 2L zadebiutuje w październiku w Paryżu. ... -cylindrowy, benzynowy motor 1,2 Puretech o mocy 82 KM. Zamiast silnika na prąd Peugeot 208 ma układ złożony ze zbiornika na sprężone powietrze, komory rozprężeniowej ...

dawno temu

Elektryczny Peugeot e-Rifter, czyli rodzinny i elektryczny

... Samochody rodzinne wykorzystywane są każdego dnia w mieście i na krótkich dystansach między miastami, nic dziwnego, że na rynku pojawiają się właśnie takie samochody z napędem elektrycznym, które mają sporo dodatkowych zalet. Przykładem jest ...

3 miesiące temu

Modny, elektryczny crossover – oto Peugeot e-2008

... W świecie motoryzacji trendy są bardzo ważne, dlatego nic dziwnego, że kierowcy wybierają samochody modne i nowoczesne. Dziś trudno o lepszy przykład takiego samochodu niż Peugeot e-2008. Oto dlaczego. ... nie wskazuje na to, że sytuacja może ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie