Peugeot 208

Model
Peugeot 208 Zobacz 6 zdjęć

Peugeot 208

208 to model samochodu segmentu B produkowanego przez francuski koncern PSA pod marką Peugeot. 208 zastąpił obecnego na rynku od 2006 roku Peugeota 207. Choć oficjalna premiera 208 odbyła się na genewskim salonie samochodowym w 2012 roku, pierwsze egzemplarze auta zostały wyprodukowane już pod koniec 2011 roku w fabryce Peugeota na Słowacji.

Peugeot 208 dostępny jest obecnie z nadwoziem hatchback w wersji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Odmiany te wyglądają trochę inaczej z boku. Auto 3-drzwiowe ma wyraźniejsze przetłoczenia na bocznych blachach karoserii. Pozostałe elementy w obu samochodach są identyczne – włączając w to przednie i tylne światła. Nadwozie 208 cechuje się niskim, bo wynoszącym ledwie 0,29 współczynnikiem oporu powietrza.

Wzorem modelu 508 i zgodnie z nową linią stylistyczną, którą obrała sobie francuska firma Peugeot, 208 odznacza się dużym wlotem powietrza umieszczonym w przednim zderzaku (wlot właściwie nie „wgryza” się w maskę silnika). Spora część powierzchni tego wlotu jest tylko imitacją. Cechą charakterystyczną 208 są duże, zachodzące na przednie błotniki reflektory główne i „pozaginane” na bok auta tylne lampy zespolone.

Wnętrze samochodu prezentuje się nowocześnie, a deska rozdzielcza wręcz ekstrawagancko. Chodzi oczywiście o zamontowaną na jej szczycie przed kierowcą tablicę zegarów. W przeciwieństwie do większości samochodów w Peugeocie 208 kierowca prędkościomierz i obrotomierz widzi nie przez kierownicę, ale ponad nią. To nietypowe rozwiązanie z początku wydaje się dziwne, ale szybko można się do niego przyzwyczaić. Pytanie tylko, czy każdemu taki wygląd wnętrza przypadnie do gustu.

208 zbudowany jest na płycie podłogowej PF1, z której korzystał również Peugeot 207 (to właśnie dla tego modelu została ona zaprojektowana). Oba samochody mają niemal identyczny rozstaw osi (w 208 jest on krótszy o 2 mm), ale nowe auto jest krótsze od swojego poprzednika aż o 7 cm. To rzadkość w świecie motoryzacji, by następca był mniejszy od poprzednika. Nowy wóz jest też 1 cm niższy od 207.

Mimo to Peugeot 208 ma więcej miejsca wewnątrz. Odczują to szczególnie pasażerowie tylnej kanapy, którym przestrzeń w obrębie kolan powiększyła się o 5 cm. Również bagażnik jest większy o 15 l niż w poprzednim samochodzie i ma teraz 285 l objętości.

Auto jest oferowane z trzema poziomami wyposażenia wnętrza. W najniższym z nich standardem jest ESP z ABS i ASR. Są także takie elementy jak czołowe i boczne poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne i tempomat. W wyższej wersji dostępna jest klimatyzacja, zestaw audio i 7-calowy dotykowy ekran, a z kolei w najwyższej fabryka montuje dwustrefową automatyczną klimatyzację, sportowe siedzenia i 16-calowe aluminiowe felgi.

Peugeot oferuje także szeroki wachlarz elementów wyposażenia wnętrza i ozdób karoserii, które każdy klient może dobrać indywidualnie, dzięki czemu jego samochód stanie się niepowtarzalny.
Projektanci 208 dużo czasu poświęcili na zmniejszenie wagi nowego samochodu. Mimo że jest on lepiej wyposażony od starszego brata, waży nawet o 173 kg mniej (średnio o 110 kg mniej). To zasługa m.in. zastosowania stali wysokostopowych i bardzo małych jednostek napędowych w niektórych wersjach.

Do Peugeota 208 producent proponuje 4 silniki benzynowe i 2 turbodiesle.

W grupie tych pierwszych najmniejszy ma objętość skokową zaledwie 1 l i moc 68 KM. Kolejny motor cechuje się objętością 1,2 l i mocą 82 KM. Obie konstrukcje mają po trzy cylindry. Pozostałe dwa silniki to 4-cylindrowce. Mniejszy ma objętość skokową 1,4 l i moc maksymalną 95 KM, a większy mierzy 1,6 l i jest oferowany w trzech wersjach: 120 KM (120 VTi), 156 KM (155 THP) i 200 KM (GTi – od marca 2013 roku). GTi potrzebuje zaledwie 6,8 s na rozpędzenie się do 100 km/h i osiąga prędkość 230 km/h.

Wśród motorów wysokoprężnych najbardziej ekonomiczny jest 68-konny silnik o objętości skokowej 1,4 l, wyposażony w system start/stop. Zużywa on średnio 3,4 l oleju napędowego na 100 km. O 0,4 l/100 km więcej zużywa jednostka 1,6-litrowa, ale zapewnia ona też dużo lepsze osiągi, a to dzięki mocy 95 KM lub 115 KM (w wersji e-HDi FAP 115).

Najtańszy Peugeot 208 w wyprzedaży (rocznik 2012) kosztuje 32 900 zł (3-drzwiowa wersja z 1-litrowym benzynowcem ). Za takie samo auto z tego roku trzeba zapłacić aż o 7600 zł więcej (stan na 29.03.2013 r.).

3.53
Ocena na postawie 37 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
TypSamochód osobowy

Generacje Peugeot 208

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (1)

Peugeot 208: newsy, testy i recenzje

Peugeot 208 bez barier - test

Elektryczny Peugeot e-208 już w polskich salonach. Znamy ceny

... W konfiguratorze Peugeota pojawił się elektryczny model e-208. Wcześniej poznaliśmy jego specyfikację techniczną oraz osiągi. Teraz wiemy też jak kształtują się ceny. Czy e-208 stanie się hitem? ... czy przyciemniane szyby. Elektryczny 208 nie ...

dawno temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

dawno temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

dawno temu

Peugeot e-2008 nie jest tani. Znamy ceny modelu w Polsce

... Elektryczny crossover Peugeota wjeżdża do polskich salonów i jak większość aut tego typu nie jest przesadnie tani. e-2008 kosztuje znacznie więcej niż jego typowo miejski brat e-208. Za podstawowy wariant zapłacimy grubo ponad 140 tys. zł. ... A ...

9 miesięcy temu

Peugeot 508 SW Hybrid - brakuje w nim kropki nad "i"

... Peugeot 508 SW to przede wszystkim bardzo ładne kombi, które w wersji hybrydowej staje się też bardziej ekologiczne. Czy silnik elektryczny wart jest dodatkowych pieniędzy? ... Peugeot 508 SW to naprawdę interesujące kombi. Nie jest to ...

3 miesiące temu

Peugeot Le Mans w zapowiedzi. W 2022 roku zobaczymy go na torze

... Nie od dziś wiadomo, że Peugeot zamierza powrócić do wyścigów WEC. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, stanie się to najwcześniej w 2022 roku. Bolid, który wystartuje wówczas w 24-godzinnym wyścigu LeMans, został właśnie oficjalnie ...

4 miesiące temu

Tak, nowy Peugeot 208 na żywo też jest świetny

... Najpierw Peugeot 208 wyciekł, potem zobaczyliśmy jego oficjalne zdjęcia. Ciągle były to jednak tylko fotografie prasowe, które nie zawsze oddają faktyczny wygląd auta. W przypadku malucha z Francji tak nie jest - 208 na żywo prezentuje się ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie