Audi A1

Model
Audi A1 Zobacz 9 zdjęć

Audi A1

Od 2010 roku w ofercie Audi znajduje się najmniejszy model producenta z Ingolstadt - A1. Bazą konstrukcyjną dla tego modelu jest Volkswagen Polo, ale A1 to samochód adresowany do bardziej wymagających klientów, a co za tym idzie - droższy.

Cena to największa wada A1. Śmiało można powiedzieć, że jest za wysoka nawet jak na samochód tak wysokiej jakości, zwłaszcza że za większość elementów wyposażenia producent życzy sobie dopłaty. A1 występuje w dwóch wersjach wyposażenia: Attraction (tańsza) i Ambition (droższa). Co prawda w podstawowej wersji auto ma m.in. komplet poduszek powietrznych, ABS i ESP oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ale w samochodzie za taką cenę nie mogło tego zabraknąć. Szokuje natomiast to, że za klimatyzację trzeba dopłacić nawet w przypadku droższej wersji wyposażenia. Jeśli chcemy mieć przyzwoicie wyposażony samochód, zapłacimy za niego tyle, ile kosztuje auto dużo większe.

Pomijając koszty, Audi A1 ma wiele zalet. Jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Grill jest charakterystyczny dla Audi. Stylistyka samochodu ma podkreślać jego drapieżność i sportowe aspiracje. W zestawieniu z 17-calowymi felgami auto wygląda dynamicznie i przykuwa uwagę. Z tyłu umieszczono niewielki spoiler dachowy. Również wnętrze urządzono na sportowo, choć nie straciło ono szyku ani elegancji. Nie oszczędzano na materiałach. Pod tym względem małe Audi dorównuje samochodom wyższych klas.

Zawieszenie, mimo zastosowania belki skrętnej z tyłu, zapewnia przyzwoite prowadzenie przy zachowaniu komfortu na odpowiednim poziomie. Co ciekawe, opcjonalnie i bez dopłaty można zrezygnować ze standardowego sportowego zawieszenia, które jest dość twardo zestrojone. Wnętrze jest przestronne z przodu, z tyłu natomiast jest zdecydowanie mniej miejsca, szczególnie nad głową. Znajdują się tam dwa wyprofilowane siedziska; w istocie Audi A1 jest samochodem 4-osobowym. Bagażnik nie jest duży, ale w tak małym samochodzie pojemność 270 l można uznać za przyzwoitą. Po złożeniu tylnego siedzenia pojemność wzrasta do 920 l.

Do A1 producent nie oferuje wolnossącego silnika. Podstawowa jednostka zastosowana do napędu małego Audi to benzynowy silnik 1,2 TFSI o mocy 86 KM. Warta polecenia jest większa jednostka napędowa 1,4 TFSI o mocy 122 KM, która zapewnia bardzo dobre osiągi, a przy tym nie jest paliwożerna (można zmieścić się w 6 l/100 km). Silnik ten występuje również w mocniejszym wariancie 185 KM i w tym przypadku oprócz turbosprężarki zasila go również kompresor. W drugiej połowie 2012 roku pojawi się w ofercie wersja z napędem quattro i silnikiem 2,0 TFSI o mocy aż 256 KM.

Turbodiesel zastosowany w tym modelu ma pojemność 1,6 i generuje moc 90 lub 105 KM. Najsłabsze silniki są sprzężone z 5-biegową skrzynią manualną. Mocniejsze jednostki konfigurowane są z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną S-tronic.

Mimo wysokiej ceny model A1 zdążył już przynieść zysk niemieckiemu producentowi. Sprzedaż przekroczyła szacowaną liczbę egzemplarzy. Potencjalni klienci Audi A1 to specyficzna grupa docelowa. Osoby poszukujące małego miejskiego, praktycznego auta kupią raczej Volkswagena Polo lub podobny samochód konkurencji. Modelem A1 Audi chce odebrać klientów Mini Cooperowi. Jest to hatchback mający gwarantować wysoką jakość i przyjemność z prowadzenia. Praktyczność ma drugorzędne znaczenie. Turbodoładowane jednostki napędowe zapewniają rewelacyjne osiągi, a układy jezdny i kierowniczy mają nadać autu sportowy charakter.

3.61
Ocena na postawie 32 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy

Generacje Audi A1

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (2)

Audi A1: newsy, testy i recenzje

Audi S1 - test

Audi A1 bez następcy? Nie wyklucza tego sam szef marki

... Audi nie ma szczęścia do aut miejskich. Wszystko wskazuje, że marka z Ingostadt niebawem całkowicie pożegna się z segmentem B. W jednym z wywiadów potwierdził to sam Markus Duesmann. ... Audi A1 zadebiutowało w 2010 roku, by 8 lat później ...

8 miesięcy temu

W maju mniej mandatów z fotoradarów. Pomiar na A1 wciąż skuteczny

... Stojące przy polskich drogach fotoradary w maju 2021 r. zarejestrowały niemal 138 tys. wykroczeń. To tylko o 2 proc. mniej niż w maju 2020 r. Jak się okazuje, odcinkowy pomiar prędkości na budowanym odcinku autostrady A1 wciąż pracuje na pełnych ...

4 miesiące temu

Od 9 lipca pojedziemy nowym fragmentem budowanej A1

... GDDKiA informuje o planowanym otwarciu nowego fragmentu autostrady A1. Od piątku 9 lipca 2021 roku kierowcy będą mogli korzystać z kolejnego, 4-kilometrowego odcinka betonowej nawierzchni, co z pewnością przyczyni się do znaczącego upłynnienia ...

3 miesiące temu

Blisko 200 tys. kierowców dostało zdjęcia. Nagła decyzja GITD

... W ciągu siedmiu miesięcy przyłapał 197 tys. kierowców. Teraz nie działa. Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD) wyłączył jeden z zestawów do odcinkowego pomiaru prędkości na autostradzie A1. ... W drugiej połowie stycznia 2021 r. Główny ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie