Audi A1

Model
Audi A1 Zobacz 9 zdjęć

Audi A1

Od 2010 roku w ofercie Audi znajduje się najmniejszy model producenta z Ingolstadt - A1. Bazą konstrukcyjną dla tego modelu jest Volkswagen Polo, ale A1 to samochód adresowany do bardziej wymagających klientów, a co za tym idzie - droższy.

Cena to największa wada A1. Śmiało można powiedzieć, że jest za wysoka nawet jak na samochód tak wysokiej jakości, zwłaszcza że za większość elementów wyposażenia producent życzy sobie dopłaty. A1 występuje w dwóch wersjach wyposażenia: Attraction (tańsza) i Ambition (droższa). Co prawda w podstawowej wersji auto ma m.in. komplet poduszek powietrznych, ABS i ESP oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ale w samochodzie za taką cenę nie mogło tego zabraknąć. Szokuje natomiast to, że za klimatyzację trzeba dopłacić nawet w przypadku droższej wersji wyposażenia. Jeśli chcemy mieć przyzwoicie wyposażony samochód, zapłacimy za niego tyle, ile kosztuje auto dużo większe.

Pomijając koszty, Audi A1 ma wiele zalet. Jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie. Grill jest charakterystyczny dla Audi. Stylistyka samochodu ma podkreślać jego drapieżność i sportowe aspiracje. W zestawieniu z 17-calowymi felgami auto wygląda dynamicznie i przykuwa uwagę. Z tyłu umieszczono niewielki spoiler dachowy. Również wnętrze urządzono na sportowo, choć nie straciło ono szyku ani elegancji. Nie oszczędzano na materiałach. Pod tym względem małe Audi dorównuje samochodom wyższych klas.

Zawieszenie, mimo zastosowania belki skrętnej z tyłu, zapewnia przyzwoite prowadzenie przy zachowaniu komfortu na odpowiednim poziomie. Co ciekawe, opcjonalnie i bez dopłaty można zrezygnować ze standardowego sportowego zawieszenia, które jest dość twardo zestrojone. Wnętrze jest przestronne z przodu, z tyłu natomiast jest zdecydowanie mniej miejsca, szczególnie nad głową. Znajdują się tam dwa wyprofilowane siedziska; w istocie Audi A1 jest samochodem 4-osobowym. Bagażnik nie jest duży, ale w tak małym samochodzie pojemność 270 l można uznać za przyzwoitą. Po złożeniu tylnego siedzenia pojemność wzrasta do 920 l.

Do A1 producent nie oferuje wolnossącego silnika. Podstawowa jednostka zastosowana do napędu małego Audi to benzynowy silnik 1,2 TFSI o mocy 86 KM. Warta polecenia jest większa jednostka napędowa 1,4 TFSI o mocy 122 KM, która zapewnia bardzo dobre osiągi, a przy tym nie jest paliwożerna (można zmieścić się w 6 l/100 km). Silnik ten występuje również w mocniejszym wariancie 185 KM i w tym przypadku oprócz turbosprężarki zasila go również kompresor. W drugiej połowie 2012 roku pojawi się w ofercie wersja z napędem quattro i silnikiem 2,0 TFSI o mocy aż 256 KM.

Turbodiesel zastosowany w tym modelu ma pojemność 1,6 i generuje moc 90 lub 105 KM. Najsłabsze silniki są sprzężone z 5-biegową skrzynią manualną. Mocniejsze jednostki konfigurowane są z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną S-tronic.

Mimo wysokiej ceny model A1 zdążył już przynieść zysk niemieckiemu producentowi. Sprzedaż przekroczyła szacowaną liczbę egzemplarzy. Potencjalni klienci Audi A1 to specyficzna grupa docelowa. Osoby poszukujące małego miejskiego, praktycznego auta kupią raczej Volkswagena Polo lub podobny samochód konkurencji. Modelem A1 Audi chce odebrać klientów Mini Cooperowi. Jest to hatchback mający gwarantować wysoką jakość i przyjemność z prowadzenia. Praktyczność ma drugorzędne znaczenie. Turbodoładowane jednostki napędowe zapewniają rewelacyjne osiągi, a układy jezdny i kierowniczy mają nadać autu sportowy charakter.

3.61
Ocena na postawie 32 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy

Generacje Audi A1

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (2)

Audi A1: newsy, testy i recenzje

Audi zrezygnuje z A1 i Q2. Priorytet mają bardziej zyskowne modele

... Najmniejsze modele w gamie Audi nie doczekają się następców — potwierdza szef marki, Markus Duesmann, i wyjaśnia powody takiej decyzji. Jak nietrudno się domyślić, chodzi o pieniądze. ... Niemiecki magazyn Handelsblatt przeprowadził niedawno ...

5 miesięcy temu

Tuk-tuki od Audi. Wyjadą na drogi już w przyszłym roku

... Brzmi jak żart, ale elektryczna riksza z dumnie eksponowanym logo Audi żartem nie jest. Taka konstrukcja ma pojawić się na drogach Indii, a napędzana jest nie lada akumulatorami. ... w elektrycznych audi e-tronach. Gdy już nie spełniają swojej ...

6 dni temu

Audi A1 bez następcy? Nie wyklucza tego sam szef marki

... Audi nie ma szczęścia do aut miejskich. Wszystko wskazuje, że marka z Ingostadt niebawem całkowicie pożegna się z segmentem B. W jednym z wywiadów potwierdził to sam Markus Duesmann. ... Audi A1 zadebiutowało w 2010 roku, by 8 lat później ...

dawno temu

Darmowy przejazd autostradami A1, A2 i A4. Tak chcą pomóc Ukraińcom

... Od 1 marca zniesione zostaną opłaty za przejazd autostradą A2 dla kierowców jadących autami z Ukrainy oraz niosących pomoc dla uchodźców. Z podobną inicjatywą wyszedł zarządca odcinka autostrady A4 Kraków – Katowice. Również przejazd autostradą ...

4 miesiące temu

Audi A4 Allroad Quattro zyskało nowy pakiet. Wygląda agresywniej

... Choć Audi pracuje nad zupełnie nową generacją A4, nie traktuje obecnej po macoszemu, stale rozwijając ofertę. Przykładem jest wersja Allroad Quattro, która właśnie doczekała się pakietu Black Optics Pro Package. ... mogą też zdecydować się na ...

miesiąc temu

Autostrada A1 z trzema pasami. 13-kilometrowy odcinek oddany kierowcom

... Kierowcy jadący autostradą A1 na południe kraju mogą już korzystać z nowego, 3-pasmowego odcinka tuż za węzłem Radomsko. W planach są już kolejne, które zostaną oddane do użytku jeszcze w tym roku. ... 13 kilometrów 3-pasmowej autostrady A1 jest ...

8 miesięcy temu

Wideoprezentacja Audi A1

... O Audi A1 napisaliśmy już naprawdę sporo. Nie będę się zbędnie powtarzał - wszystkie osoby, które jeszcze nie zdążyły się zapoznać z nowym A1 zapraszam do TEGO tematu. Dziś dla wszystkich fanów ... małego pojazdu klasy premium od Audi mamy małą ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie