Audi A5

Model
Audi A5 Zobacz 7 zdjęć

Audi A5

Modelem A5 Audi w 2007 roku wróciło z ofertą samochodów coupé. Bazą konstrukcyjną było A4, do którego A5 jest z przodu bardzo podobne. Tył samochodu również jest charakterystyczny dla Audi. Cechą modelu A5 są dwie końcówki układu wydechowego po obu stronach. Nadwozie jest oryginalne.

Samochód dobrze przyjął się na rynku i odniósł spory sukces. Nic dziwnego. Audi A5 przyciąga spojrzenia na ulicy, a znakomite jednostki napędowe gwarantują osiągi odpowiednie dla auta tej klasy. Samochód występuje również jako kabriolet, a od roku 2009 można nabyć go w wersji 5-drzwiowej o nazwie Sportback. Ten ostatni jest o 10 cm dłuższy i może być przeznaczony dla pięciu osób.

W 2011 roku A5 przeszło facelifting, w ramach którego otrzymało nowy grill, reflektory przednie o innym kształcie oraz nieco inne światła tylne. We wnętrzu zaszły kosmetyczne zmiany. Nowa kierownica na życzenie może być spłaszczona na dole, inna jest też dźwignia zmiany biegów.

W coupé jest wystarczająco miejsca w środku, choć nie jest to przestronna limuzyna. Tradycyjnie dla Audi jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie, a solidność idzie w parze z ergonomią. Nadwozie jest po części wykonane z aluminium dla zmniejszenia masy pojazdu. W wersji Sportback jest nieco więcej miejsca, ale z założenia 5-osobowe (w takiej wersji Sportback też występuje) auto powinno mieć więcej przestrzeni z tyłu. A5 jak na samochód sportowy jest bardzo praktyczne. We wnętrzu nie brakuje schowków i uchwytów. Nawet nadwozie coupé ma przyzwoity bagażnik o pojemności 455 l.

Zawieszenie samochodu jest sztywno zestrojone, dzięki czemu A5 prowadzi się znakomicie. Komfort podróżowania jest przyzwoity jak na auto o sportowym zacięciu. Producent zadbał o to, by rozkład masy pojazdu był jak najkorzystniejszy, w związku z czym mechanizm różnicowy umieścił przed sprzęgłem, co jest nietypowym rozwiązaniem. Przekładnia kierownicza natomiast powędrowała przed przednią oś.

Na najlepsze prowadzenie mogą liczyć właściciele wersji z napędem na cztery koła. W tym przypadku 40% siły napędowej dostarczane jest na przednią oś, a 60% wędruje na koła tylne. Dzięki temu po wyłączeniu systemu kontroli stabilności auto jest nieco nadsterowne, co pasuje do jego sportowego charakteru. Jest to jednak aktywny układ napędowy i w razie potrzeby więcej momentu obrotowego może trafić albo na przednią, albo na tylną oś.

Standardowo Audi A5 wyposażane jest w 6-biegową skrzynię manualną. Można wybrać automatyczną skrzynię Multitronic lub S-tronic. Ta ostatnia jest montowana w zestawieniu z mocniejszymi wariantami silników.

Wszystkie jednostki napędowe mają bezpośredni wtrysk paliwa i obecnie są turbodoładowane. Silnik 1,8 TFSI rozwijał początkowo 160 KM, później moc podniesiono o 10 KM. Jednostka 2,0 TFSI występuje w wariancie o mocy 180 KM oraz w mocniejszej wersji 211 KM. Z tej słabszej jednak zrezygnowano. W autach sprzed liftingu występuje silnik wolnossący 3,2 o mocy 265 KM, który został zastąpiony przez jednostkę 3,0 TFSI o mocy 272 KM.

Diesel 2,0 TDI generował początkowo 170 KM. W nowszych wersjach moc tego silnika wynosi 177 KM. Jednostka 2,7 TDI o mocy 190 KM została zastąpiona nowym silnikiem o pojemności 3,0 l i mocy 204 KM. 3-litrowa jednostka występuje również w mocniejszej odmianie rozwijającej moc 245 KM (wcześniej silnik 3,0 miał 240 KM).

W sportowej wersji S5 zastosowano jednostkę napędową V8 o pojemności 4,2 l i mocy 354 KM. Auto standardowo wyposażone jest w napęd na cztery koła oraz opcjonalnie w skrzynię S-tronic. Jeździ na 19-calowych kołach, a we wnętrzu znajdują się sportowe, mocno wyprofilowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. W S5 po liftingu montowany jest doładowany silnik V6 o mocy 333 KM. Audi S5 można nabyć w wersji kabriolet.

W 2010 roku Audi zaprezentowało bardziej ekstremalny model RS5 z silnikiem V8 o pojemności 4,2 l i mocy aż 450 KM, uzyskiwanej przy 8500 obr./min. Ta odmiana sportowego coupé opcjonalnie wyposażana jest w 20-calowe felgi, a zawieszenie jest obniżone i zestrojone tak, by samochód nie miał problemów z szybką jazdą po zakrętach. RS5 jest samochodem dla najbardziej wymagających. Ma rzecz jasna napęd quattro oraz szybką skrzynię biegów S-tronic.

4.45
Ocena na postawie 28 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy

Generacje Audi A5

Inne modele Audi

Oceny użytkowników (4)

Audi A5: newsy, testy i recenzje

Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

... Audi kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Po Q5 oraz A7 Sportback kolejne modele doczekały się hybrydowej wersji plug-in. Mowa o A8 oraz Q7 z bardzo wydajnym napędem 60 TFSIe. ... Audi Q7 oraz A8 z uwagi na swoje pokaźne rozmiary oraz ...

tydzień temu

Audi RS5 Cabrio - wydech

Cena nowego Audi Q7. Jak wypada na tle niemieckich konkurentów?

... Polski importer marki Audi wycenił nowe Q7 na blisko 300 tys. zł, a to przecież dopiero baza do rozpoczęcia konfiguracji. Jak wygląda ten potężny SUV na tle swoich rynkowych konkurentów? ... 293 500 zł zapłacicie za bazowe Audi Q7 zaprezentowane ...

tydzień temu

Audi RS 7: głośny zwiastun nowej ery aut z Neckarsulm

... W przyszłym roku na polski rynek wejdzie w sumie aż sześć zupełnie nowych modeli Audi sygnowanych literami RS. Choć części z nich jeszcze w ogóle nie znamy, ja już wiem, czego się po nich spodziewać ... Audi RS 7 Sportback (2020) - pierwsza ...

2 tygodnie temu

Audi RS 4 Avant po liftingu. Zmienił się głównie wygląd

... Ma silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie 600 Nm, czyli nic w tym zakresie nie zmieniło się względem poprzednika. Jest natomiast nowa, bardziej zadziorna niż wcześniej stylistyka. Audi pokazało nowe RS 4 Avant, czyli jedno z najszybszych ...

2 tygodnie temu

Używane Audi A5 (8T) w pigułce. Więcej sportu, więcej kłopotów

... Spokrewnione z A4 Audi A5 jest atrakcyjną propozycją dla osób młodych duchem i ceniących sobie bardziej wygląd niż funkcjonalność. Zainteresowanie autem jest obecnie bardzo duże, bo można je kupić już za mniej niż 30 tys. zł. A to typowa cena ...

dawno temu

Markus Duesmann odchodzi z BMW. Zostanie CEO Audi

... BMW jest bez wątpienia największym rywalem Audi. Dwie marki premium celujące w podobną grupę klientów i pochodzące z tego samego kraju, które niechętnie wymieniają się zasobami i pracownikami. Czasem jednak dochodzi do nietypowych transferów, ...

miesiąc temu

Premiery Audi na targach IAA: oczekiwania kontra rzeczywistość

... Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Audi zaprezentowało cały szereg futurystycznie wyglądających modeli koncepcyjnych. Mają one rozbudzić nasz apetyt na auta, które już teraz można znaleźć ... Audi na Międzynarodowych Targach Samochodowych ...

4 tygodnie temu

Nowe Audi Q3 Sportback. Ciekawe, ale nie rewolucyjne poszerzenie gamy

... Audi Q3 doczekało się nowej odmiany nadwozia – Sportback. Pod tą teoretycznie sportową nazwą ukrywa się auto zarysowane nieco bardziej dynamicznie, ale nie różniące się znacząco od swojego starszego i zachowawczego brata, czyli zwykłego Q3. ... ...

miesiąc temu

Audi A3 Cabriolet może nie doczekać się następcy

... Kiedyś niemalże każdy kompakt miał swój otwarty odpowiednik. Dziś na polu walki zostały głównie marki premium, a i to niebawem może się zmienić. Przykładem jest Audi, które podobno nie planuje następcy modelu A3 Cabriolet. ... Mazdy MX-5 lub ...

2 miesiące temu

Najlepsze miejsce na targach IAA 2019? To wnętrze nowego Audi Q7

... świata, wypełnionej najnowszymi technologiami, przepastnej kabiny nowego Audi Q7 jest jak zbawienie. Oto dlaczego Ty też ją docenisz po swoim dniu pracy. ... , mogąc wykorzystać bez skrępowania wygody każdego z nich? Ja bez wahania udałem się od ...

2 tygodnie temu

Audi A5 od polskiego tunera SR66 Design. W wyścigowym stylu

... W tle ambitnych, ale niezbyt udanych projektów wskrzeszania polskiej motoryzacji rozwija się w naszym kraju tuning. Coraz więcej firm modyfikuje samochody dla klientów z całego świata i odnosi na tym polu niemałe sukcesy. Tym razem zagraniczne ...

dawno temu

Frankfurt 2019: Nowe Audi RS7 Sportback w całej okazałości

... Nowe Audi RS7 debiutuje we Frankfurcie. Wygląda zjawiskowo i jest naprawdę zaawansowane technologicznie, choć większość z zastosowanych tu rozwiązań znamy już w nowego RS6, które zaprezentowano kilka tygodni wcześniej. ... Zacznijmy od różnic - ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie